جمعه 14 اردیبهشت 1403 5/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 11 مرداد 1402 ، 34 : 17

کد خبر : 26991

از 0 نفر 0

واکنش وزیر ارتباطات به مسدود شدن برخی اپلیکیشن‌های مجازی؛ رئیس‌جمهور موافق این اقدام نیست

واکنش وزیر ارتباطات به مسدود شدن برخی اپلیکیشن‌های مجازی؛ رئیس‌جمهور  موافق این اقدام نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بنده هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست؛ راه حل، برخورد با افراد متخلف است.+ تحلیل خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بنده هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست؛ راه حل، برخورد با افراد متخلف است.
به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی درباره برخورد با پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند دیجی کالا، ازکی و طاقچه گفت: اخیراً جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش بنیان و فضای کسب و کار است. از فعالین زیست بوم دعوت می‌کنم با همدلی از مسیر رشد کسب و کارها حمایت کنیم؛ سکو، کارخانه و … نباید تعطیل شود، تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همینطور به اشتغال و امید و تولید آسیب می‌زند.وی افزود: مدیران کسب و کارها برای اجرای قانون مسئولیت دارند و می‌بایست برای جلوگیری از تخلف در تعامل با تنظیم گران بخشی، اقدام کنند. اگر عضوی از مجموعه‌ای تخلفی کند، مدیران آن‌ها باید تدبیر و در صورت لزوم برخورد کنند.«عیسی زارع‌پور» در همین خصوص پستی در «ویراستی» منتشر کرد و گفت: من هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راه حل، برخورد با افراد متخلف است.
وی افزود: شخص رئیس‌جمهور نیز مخالف توقف جریان خدمت‌رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بسترهای بومی به مردم هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده‌اند، پیگیر حل موضوع هستم.
«رضا باقری اصل»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور مجلس نیز با انتشار پستی در ویراستی، نوشت: با رعایت کردن قوانین، در دام دشمنان اقتصاد دیجیتال نیافتیم و در زمین آنها بازی نکنیم.
وی افزود: حمایت از زیست بوم وظیفه همه است و تعطیلی هر کسب وکاری که خود را موظف به فعالیت قانونی می‌داند به اقتصاد کشور، حقوق کاربران، شغل کارکنان و نهال پر امید اقتصاد دیجیتال که ضرورت آینده اقتصاد کشور است آسیب می‌زند.

تحلیل خبر

واقعیت اقتصاد مجازی را بپذیریم

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای مجازی، امروزه بخشی از واقعیت اقتصاد همه کشورها از جمله کشور خودمان است. در کشورهای پیشرفته چندین سال زودتر از سایر کشورها، این فضای اقتصادی جدید و مدرن رخ نموده و اینک مراحل بلوغ و کمال خود را سپری می‌کند ولی در کشورهای عقب مانده بنا به ملاحظات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، عوامل مزاحم اینترنت و فضای مجازی، در مراحل تولد، رشد و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و کسب و کارهای مجازی، دردسرساز شده است.
واقعیت امروز جهان علم، تکنولوژی و فناوری به ما می‌فهماند که نباید در مقابل فضای جدید مقاومت کرد بلکه باید به استقبال آن رفت و رویکردها و اهداف کشور را با آن سنجید.
چند مدتی است حرف جدیدی بر سر زبانهاست و آن اینکه اگر «هوش مصنوعی» با دستاوردهای آینده‌اش وارد دنیای اقتصاد شد، کل مناسبات و نظام اقتصادی جهان را در هم ریخته و ساختار جدیدی را جایگزین خواهد کرد که در این صورت بسیاری از کارخانه‌های عظیم و بنگاه‌های اقتصادی را مختل و تعطیل کرده، مشاغل جدیدی را با نیروی انسانی کمتر، جایگزین خواهد کرد و امواج بیکاری را در سراسر جهان به راه خواهد انداخت.
به هر حال اینها نتایج پیشرفت علم است و بشر و جامعه بشری باید خود را با آن وفق دهد. در ایران و از جمله استان‌های جنوبی، کم و بیش شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای مجاری راه‌اندازی شده و در حال پیشروی است. مسئولان باید همه مساعی خود را مصروف بالندگی این پدیده نوظهور کرده و اگر از طرف مسئولان بالادستی و یا پایین دستی موانعی در این مسیر وجود دارد، رفع کنند.
با عنایت به اینکه استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان قطب مراکز نفتی، پتروشیمی، اتمی، علمی، پزشکی، گردشگری و ... کشور هستند وظیفه مسئولان ذیربط بسیار سنگین‌تر از سایر مسئولان مناطق دیگر در این راستا است. امید که با پیوند دادن اقتصاد سنتی با اقتصاد مدرن، تحولات چشمگیری در اقتصاد جنوب کشور و کسب و کارهای جدید حاصل شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها