چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 14 مرداد 1402 ، 58 : 16

کد خبر : 26999

از 0 نفر 0

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

این درست نیست که برخی مسئولان با خبرنگاران برخورد قضایی کنند

این درست نیست که برخی مسئولان با خبرنگاران برخورد قضایی کنند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: خبرنگاران معضلی از جامعه را با نگاه خود پیدا و منتقل می‌کنند تا مسئولان نسبت به آن آگاه شده و برای حل آن تلاش کنند و این درست نیست که برخی مسئولان با آنان برخورد قضایی کنند.+ تحلیل خبر

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: خبرنگاران معضلی از جامعه را با نگاه خود پیدا و منتقل می‌کنند تا مسئولان نسبت به آن آگاه شده و برای حل آن تلاش کنند و این درست نیست که برخی مسئولان با آنان برخورد قضایی کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، افزود: بی‌مهری با خبرنگاران نادرست است؛ این‌ها منافعی از بیان مسائل و مشکل‌های مردم ندارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان بیان کرد: گاهی ممکن است مسائلی هم باشد و ما به عنوان مسئولان تحمل یک نقد را نداریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: خبرنگاران بسیاری ناملایمات را به جان می‌خرند تا حقایق را بازگو می‌کنند؛ جاهایی هم ممکن است خطا کنند که این طبیعت انسان است، همانطور که ما مسئولان ممکن است خطا کنیم.وی افزود: خبرنگاری کار سختی است و گاهی خطراتی به جان می‌خرند تا حقایق را بیان کنند که به آنان خدا قوت می‌گویم.نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: به خبرنگاران هم توصیه می‌کنم، مراقب باشید از حرف‌های نادرست و از شایعه‌سازی و تخریب و ریختن آبروی مردم به بهانه افشاگری پرهیز کنید که این‌ها جزو اصول اخلاقی خبرنگاری است.وی یادآور شد: ۲۴۴ شهید خبرنگار در دفاع مقدس تقدیم شده تا حقایق برای مردم بیان شود؛ ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار در دفاع مقدس داریم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: تفنگ و اسلحه این‌ها دوربین‌شان بود و هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتند و پا به پای رزمندگان حرکت می‌کردند تا تاریخ دفاع مقدس را ثبت کرده و جلوی تحریف دفاع مقدس را بگیرند.
وی به بازاریان هم توصیه کرد از قسم خوردن در معامله بپرهیزید و گفت: قسم یا به دروغ است یا راست، دروغ آن حرام بوده راست آن هم مکروه است. دست انسان در معامله باید پاکیزه باشد.

تحلیل خبر

اگر راه نقد بر خبرنگاران بسته شود، به ضرر کشور خواهد شد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

بدون شک راه سلامت و اصلاح هر جامعه‌ای حداقل به دو عامل مهم بستگی تام دارد؛ یکی مدیریت علمی و به روز و دیگری نقد آزادانه عملکرد مدیران و حاکمان.
به فراخور اینکه هر جامعه‌ای در دو مورد فوق چقدر «باز و با‌ظرفیت» عمل می‌کند، نتیجه و آثار آن در میزان پیشرفت، بالندگی و توسعه آن آشکار می‌شود.
به عبارت دیگر هر چه جامعه، بازتر و با ظرفیت‌تر باشد و از قویترین «مدیران» و «منتقدین» بهره بگیرد، میزان رشد و توسعه آن بیشتر خواهد بود.
مدیرانی که بر مبنای علم مدیریت، تخصص، مهارت و تجربه‌موفق، مدیریت می‌کنند و از روش آزمایش و خطا، سلیقه گرایی و روزمرگی می‌پرهیزند و از طرف دیگر عملکرد خود را در معرض انتقادهای منتقدین قرار داده و از انواع نقدها استقبال کرده و نمی‌هراسند، کشور خود را در مسیر رشد و شکوفایی و پیشرفت قرار داده و با سرعت متناسب با «زمان» در رقابت و مسابقه با دیگر کشورهای پیشرفته و رقیب، به پیش خواهند تاخت.
در این میان روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و از جمله خبرنگاران به عنوان صفوف سازمان یافته و با شناسنامه، در خط مقدم منتقدین قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند که توجه مدیران، حاکمان و مسئولان را به ضعف‌ها، اشکالات، ابهامات، انحرافات، مشکلات و مطالبات به حق، قانونی و منطقی مردم جلب کنند.
اگر این «چشم‌های بینا» بسته نشوند و بتوانند دائما به روشنگری ادامه دهند و خطا را از صواب به مسئولان بنمایانند و مسئولان نیز از انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های آنها بهره‌مند شده و نهایت استفاده را ببرند، یقیناً به اصلاح امور و تضمین سلامت راه خواهد انجامید و امید و اشتیاق به «آینده بهتر» را در مردم افزایش خواهد داد. آنگاه ملتی که به امیدهای زیباتر و بهتر زندگی کند و شاهد رسیدن به خواسته‌هایش و شرایط مطلوب زندگی باشد، با نشاط‌تر شاداب‌تر و کارآمدتر در صحنه ملی و بین‌المللی ظاهر خواهد شد.
چنانچه سخنان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نصب العین همه مسئولان قرار گیرد و به آن عمل کنند، فضا را باز و امیدبخش کرده و نتایج پسندیده‌ای خواهد داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها