چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 22 مرداد 1402 ، 26 : 17

کد خبر : 27023

از 0 نفر 0

استاندار فارس در یکصدوسی و نهمین شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد؛

تولید محتوا؛ لازمه فعالیت در فضای مجازی

تولید محتوا؛ لازمه فعالیت در فضای مجازی

استاندار فارس بر ضرورت تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: شورای فضای مجازی استان با همکاری صدا و سیمای فارس، محتواهای لازم را تولید و ضمن استفاده از محتواهای ارزشمند تهیه شد ۶ در سایر استان‌ها برای انتشار در اختیار صاحبان رسانه قرار دهند.+ تحلیل خبر

استاندار فارس بر ضرورت تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: شورای فضای مجازی استان با همکاری صدا و سیمای فارس، محتواهای لازم را تولید و ضمن استفاده از محتواهای ارزشمند تهیه شد ۶ در سایر استان‌ها برای انتشار در اختیار صاحبان رسانه قرار دهند.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در یکصدو سی ونهمین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در فاصله برگزاری جلسات این شورا، می‌بایست تعداد زیادی زیر کمیته تخصصی برگزار شود و موضوعات پس از کار کارشناسی، در این جلسه مطرح تا تصمیم گیری لازم برای آن اتخاذ شود.
استاندار فارس بر ضرورت تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: شورای فضای مجازی استان با همکاری صدا و سیمای فارس، محتواهای لازم را تولید و برای انتشار در اختیار صاحبان رسانه قرار دهند همچنین از محتواهای ارزشمند تهیه شده در سایر استان‌ها استفاده و بازنشر شود.
ایمانیه در ادامه تصریح کرد: از دانشگاه‌ها و مراکز علمی توقع داریم گزارش نهایی نتایج عملکرد را ارائه دهند؛ دوره‌های آموزشی فرهنگی تربیتی و طرح‌ها و اقدامات به عنوان مقدمه قابل تقدیر است اما عدد و رقم و آنچه درنهایت محقق می‌شود مهم و قابل توجه است.
وی به موضوع افکارسنجی نیز اشاره‌ای کرد و افزود: ابتدا شاخص‌های اولویت‌دار از نظر علمی احصا شود، سپس با هم‌اندیشی و اقدام کارشناسی، برای حل آن موضوع، راه حل ارائه شود تا پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی و تعیین نقش هر سازمان، میزان تحقق مصوبات شورا و عملکرد سازمان‌ها رصد گردد؛ بررسی عدم فعالیت سازمان‌ها در جهت اجرای مصوبات نیز باید به صورت منظم گزارش شود.

تحلیل خبر

چه نوع تولید محتوایی مورد استقبال جامعه قرار می‌گیرد؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی تاکید کرده و گفته‌اند: «شورای فضای مجازی استان با همکاری صدا و سیمای فارس، محتواهای لازم را تولید و برای انتشار در اختیار صاحبان رسانه قرار دهند.»
بدون شک ارزشمندترین کار علمی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای «تولید محتوا» است. تولید محتوا نوعی ابداع و درجه‌ای از نوآوری است که از ذهن خلاق نشات می‌گیرد و اگر دارای ویژگی‌های لازم باشد نه فقط باعث ارتقا و افزایش آگاهی مردم شده بلکه موجب نشاط و طراوت روحی اعضای جامعه خصوصاً جوانان می‌شود. اما هر تولید محتوایی نمی‌تواند چنین دامنه اثرگذاری داشته باشد. تولید محتوایی به وجد و بهجت و نشاط جامعه می‌انجامد که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیر باشد:
*در پاسخ به یک یا چند «نیاز واقعی» مردم باشد. مطالب بیهوده که بود و نبود آن در زندگی مردم بی‌اثر است موجب اتلاف وقت آنها شده و فایده‌ای برای آن مترتب نخواهد بود.
*به روز باشد. ما در چند قرن یا چند سال و حتی در ماه قبل زندگی نمی‌کنیم. امروز تحولات با عقربه‌های ساعت روابط تنگاتنگی دارد و دنیا هر لحظه شاهد نوآوری‌های جدیدتر و اثرگذارتر است به نحوی که خیلی زود، «یافته‌ها» و «تولیدات» بشر به کهنگی می‌گراید و پیر شده از رده خارج می‌شود. باید در «حال» زندگی کرد نه در «گذشته» همچنین همزمان چشم به «آینده معما گشا» داشت. تولید محتوا باید این مسیر را طی کند وگرنه دچار روزمرگی شده و هنوز «نیامده» باید «برود».
*تقلیدی و تکراری نباشد. دوران تقلید کورکورانه و کپی برداری از اندیشه‌های دیگران گذشته است. باید همه چیز را نوسازی کرد تا مورد اقبال مردم قرار گیرد. تولیدکنندگان محتوا حتی اگر بخواهند اندیشه و سلیقه خود را در جامعه جا بیندازند راهی ندارند جز اینکه در بستر اندیشه‌های مردم و آنچه آنها قبول دارند، حرکت کنند. در جهت مخالف اندیشه‌های مردم حرکت کردن، پذیرش عام را به محاق می‌برد و همه بافته‌ها را پنبه می‌کند. علاوه بر موارد فوق باید سایر ویژگی‌های یک تولید محتوای موفق را در برنامه کار لحاظ کرد تا اثرگذاری و ماندگاری آن در اذهان مردم، تثبیت شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها