چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 28 مرداد 1402 ، 15 : 17

کد خبر : 27043

از 0 نفر 0

رئیس کل دادگستری فارس:

تروریست حادثه شاهچراغ، پشیمان نیست

تروریست حادثه شاهچراغ، پشیمان نیست

تروریست حادثه شاهچراغ (ع) به هیچ وجه از حادثه‌ای که رقم زده پشیمان نیست، در واقع اینقدر مغز این شخص را شستشو داده‌اند که با توجه به اینکه هیچ پشتوانه‌ای هم ندارد باز هم پشیمان نیست

سید کاظم موسوی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ اظهار کرد: کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) هفته بعد صادر خواهد شد.+ تحلیل خبر

سید کاظم موسوی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ اظهار کرد: کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) هفته بعد صادر خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه تروریست حرم شاهچراغ 25 ساله و اهل تاجیکستان گفت: هرکسی که کوچکترین نقشی در رابطه با حادثه حرم داشته را دستگیر کرده‌ایم که هم از درون استان و هم از خارج از استان بوده‌اند.
وی درخصوص مسائل مربوط به اینکه چطور تروریست داعشی وارد حرم شده است؟ گفت: یک شخص از بیرون شروع به تیراندازی می‌کند تا فرد امنیتی اسلحه خود را بیرون بیاورد این شخص وارد حرم مطهر شده است، نخستین نفری هم که تیر می‌خورد نیروی امنیتی حرم مطهر بوده است، قصد تروریست، حرم سید میر محمد بوده که به هدف خود نرسیده است.
موسوی افزود: تروریست حادثه شاهچراغ (ع) حدود ۲۵ سال سن دارد و تاجیک است به هیچ وجه هم از حادثه‌ای که رقم زده پشیمان نیست، در واقع اینقدر مغز این شخص را شستشو داده‌اند که با توجه به اینکه هیچ پشتوانه‌ای هم ندارد باز هم پشیمان نیست.

تحلیل خبر

چگونه افرادی، شستشوی مغزی می‌شوند

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اگر انسان در مدار بسته فکری و روانی قرار بگیرد، نگرش‌ها، بینش‌ها، ارزش‌ها و عقایدش طبق همان مدار بسته و محدود، شکل می‌گیرد.
سازمان‌ها، تشکیلات، احزاب و گروه‌هایی که می‌خواهند افرادی را شستشوی مغزی دهند با تکنیک‌های روانی - فکری و محدود کردن ارتباطات این افراد با مجموعه سازمان یافته خودشان، به روش القا و تکرار حساب شده، سعی می‌کنند قدرت انتقاد درون‌سازمانی و همچنین خودانتقادی را از اعضایشان بگیرند. هر چه مرحله شستشوی مغزی قوی‌تر و طولانی مدت تر باشد، افراد را بی اراده تر کرده و آنچنان فضای ذهنی، فکری و اعتقادی برای آنان می‌سازد که حاضرند خودکشی کنند، دیگرکشی کنند و هرگونه عملیات قتل و شکنجه را انجام دهند و لحظه‌ای در حقانیت و درستی اهداف و روش‌های خود تردید و شک نمی‌کنند. اینکه مثلاً فلان گروه اعلام می‌کند چندین هزار نیروی انتحاری و جان‌فدا دارد و با اشاره و دستوری می‌تواند آنها را وارد عملیات‌های خطرناک و کشنده کند، نتیجه و ماحصل همین فعل و انفعالات روحی، فکری، اعتقادی و آموزش‌های ویژه‌ای است که به این نیروها داده شده است.
یکی از کارهایی که از این افراد تحت آموزش می‌خواهند این است که هیچ کتاب و روزنامه‌ی متعلق به دیگران وغیرگروه خودشان را مطالعه نکنند، حرف‌های دیگران را نشنوند، در مجالس و محافل غیرخودی شرکت نکنند، تلویزیون‌ها، تصاویر و فیلم‌های غیرگروهی را تماشا نکنند و درِ «ورودی‌های» افکار، اندیشه‌ها و عقاید دیگران را کاملاً برآنها می‌بندند و آنان را در یک انسداد فکری و روانی مطلق قرار می‌دهند. از این روش ارتش‌های
آلمان نازی، کره و به ویژه چین در سده‌های قبل زیاد استفاده کرده و نیروهای انتحاری تربیت می‌کردند.
تفکرات بسته احزاب کمونیستی تا دهه‌های گذشته و سایر تشکیلات سیاسی و فکری مطلق‌نگر در سطح جهان، نمونه‌های زیادی از این شستشوی مغزی می‌باشند. در این روش، اعتدال، قربانی افراط گری می‌شود و افرادی که شستشوی مغزی با درجات عام و خاص شده‌اند خود را حق مطلق دانسته و دیگران را باطل، منحرف و دشمن خود می‌دانند.
در این فضای روانی - فکری و اعتقادی احتمال هر نوع کنش و واکنشی در برابر خواص و حتی مردم کوچه و بازار و عموم وجود دارد.امید که هیچ مجموعه‌ای گرفتار چنین سرنوشتی نشود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها