چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 31 مرداد 1402 ، 07 : 19

کد خبر : 27055

از 0 نفر 0

اژه‌ای رئیس قوه قضاییه:

نیازمند گفتگو هستیم، هم با مردم و هم بین خودمان

نیازمند گفتگو هستیم، هم با مردم و هم بین خودمان

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما مسئولان نیازمند گفتگو هم با مردم و هم بین خودمان هستیم، گفت: مسئولان باید با هم حرف بزنند تا به درک مشترک از مسائل برسند نه اینکه حرف‌هایشان را در رسانه بزنند.+ تحلیل خبر

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما مسئولان نیازمند گفتگو هم با مردم و هم بین خودمان هستیم، گفت: مسئولان باید با هم حرف بزنند تا به درک مشترک از مسائل برسند نه اینکه حرف‌هایشان را در رسانه بزنند.
میزان نوشت: حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قضائی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناظر بر اینکه «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم»، گفت: باید همه فرمایشات و دستورات و این نویدی که رهبر حکیم انقلاب فرمودند را جدی بگیریم و انتظارات ایشان را محقق کنیم؛ در این مسیر، روحیه جهادی و انقلابی، اراده قوی، تلاش مضاعف و همدلی و همراهی مسئولان قوا با یکدیگر و با مردم لازم است؛ برای تحقق همدلی میان مسئولان با یکدیگر و میان مسئولان با مردم نیز باید گفتگو کنیم؛ نه صرفاً از طریق رسانه، بلکه باید در کنار هم و کنار مردم بنشینیم و مسائل و نقطه‌نظرات یکدیگر را استماع کنیم و به یک درک مشترک در راستای رفع مسائل دست پیدا کنیم.

تحلیل خبر

گفت و گو در همه سطوح داخلی و خارجی، پسندیده است

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

طی چند سال گذشته تاکنون، دنیای ارتباطات دو مرحله را گذرانده است؛ در مرحله اول «مونولوگ یا تک گویی» در بسیاری از کشورها حاکم بود و عده‌ای می‌گفتند، بقیه هم می‌شنیدند و حق اظهارنظر متقابل نداشتند. سپس به آرامی جهان وارد مرحله‌ای دیگر شد که معروف به «دیالوگ یا گفت و گوی دو طرفه» است. در این مرحله ارتباط دولت‌ها با هم و ارتباط هر دولت با ملتش نه یک طرفه بلکه براساس نظرات متقابل استوار شد. در این راستا سیاست خارجیِ دولتی موفق‌تر است که بتواند دیپلماسی و مذاکرات گسترده‌تری با سایر دول داشته باشد.
اما در محدوده ملی، دولت‌های پیشرفته پای حرف‌های مردم نشستند و حرف‌های آنها را نه فقط شنیدند بلکه در یک تعامل عملیاتی، آنها را وارد میدان عمل و اجرا کردند.
همانطور که رئیس قوه قضاییه گفته‌اند: مسئولان، هم نیازمند گفت و گو با هم هستند و هم با خودشان.
امروز با توجه به وفور مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی، هر مصوبه‌ای که مجلس می‌خواهد داشته باشد و هر تصمیمی که دولت می‌خواهد بگیرد باید با نظرات، دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم، همسو و هماهنگ باشد وگرنه،
نه قوانین مجلس می‌تواند گره‌ای را بگشاید و نه فعالیت‌های دولت می‌تواند معطوف به نتایج دلخواه مردم باشد.
قوای سه گانه و سایر ارکان حکومت زمانی موفقند که بتوانند رضایت مردم را در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جلب کنند. باید مسئولان رده‌های مختلف میان مردم بروند و از آنها نظر بخواهند. سپس این نظرات را تئوریزه کرده و تبدیل به قانون و راهنمای عمل کنند.
دیگر دنیای سخنرانی یک طرفه گذشته است و باید تابع برآیند نظرات و خواسته‌های ملت بود تا به نتایج شایسته و مردم پسند رسید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها