چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 26 شهریور 1402 ، 39 : 18

کد خبر : 27127

از 0 نفر 0

امیرعبداللهیان:

تحریم‌های آمریکا به جوک تبدیل شده است

تحریم‌های آمریکا به جوک  تبدیل شده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها این روزها انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است.+ تحلیل خبر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها این روزها انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها این روزها انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با محوریت پاسداشت حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی، نماینده حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در لبنان که در شهر دامغان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است؛ گاهاً می‌بینیم که در این لیست‌ها اسامی برخی از افراد ذکر می‌شود که چند سال پیش فوت شده‌اند!
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ اقدام طرف مقابل را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم، در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با بیانیه اخیر کشورهای غربی در نشست شورای حکام علیه ایران گفت: مسیر همکاری‌های ایران با آژانس به خوبی پیش می‌رود و بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس همکاری در جریان است.

تحلیل خبر

جوک نیست، واقعیتی تلخ است!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

در دنیای دیپلماسی اولین و مهمترین عامل موفقیت، «واقع بینی» است. بر این مبنا باید از وزیر محترم امور خارجه پرسید، آیا «تحریم‌ها» که مشهور به «تحریم‌های ظالمانه» هستند «واقعیت» است یا «جوک»؟
اگر واقعیت است و بود و نبود آن در اقتصاد ما و بر ملت ما و نهایتاً در سرنوشت کشور مؤثر است چرا آن را «جوک» می‌نامید؟ اگر «جوک» است و قابل اعتنا و توجه نیست، چرا از زمان دو دولت قبل تاکنون همه آنها، با تلاش شبانه روزی، در پی رفع آن بوده و هستند؟ «جوک» که نباید این قدر مهم باشد که «محور و مرکز ثقل دیپلماسی» کشور شود!
از طرف دیگر نگاهی به سخنان مسئولان مختلف در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، بهداشتی و درمانی، نفت، معادن، خودروسازی، صادرات و واردات و ... بیندازید و در لابه‌لای صفحات مطبوعات کشور و خبرگزاری‌های داخلی، آنها را ببینید که هر کدام با ذکر آمار و ارقام، آثار مصیبت‌بار تحریم‌ها را چگونه بیان کرده‌اند. چرا هیچکدام آنها تحریم‌ها را جوک نخوانده‌اند؟ آیا وجود این همه تعارض و تضاد بین سخنان برخی از مسئولان باعث نمی‌شود که سایر گفته‌های آنها نیز در هاله‌ای از بی‌اعتمادی از سوی مخاطبان داخلی و خارجی واقع شده و ارزش کلام آنها نامعتبر شود؟
مگر مسئولان کشور بارها و بارها، مشکلات اصلی کشور و از جمله تحریم‌های ظالمانه را به دشمنان نسبت نداده‌اند و آنها را امری «واقعی» نخوانده‌اند؟ مگر به خاطر نرسیدن و گرانی سرسام‌آور داروها، هزاران نفر در دام دردهای ناشی از بیماری‌ها گرفتار نشده‌اند و بعضاً جان نسپرده‌اند؟ مگر خودروسازان، ریشه گران شدن چندین میلیونی و چند میلیاردی خودروها و قطعات آنها را مرتبط با تحریم‌ها قلمداد نکرده‌اند؟ مگر بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی به خاطر نرسیدن قطعات و مواد اولیه و گرانی سرسام‌آور آنها، مجبور به توقف یا درگیر با مشکلات حاد در فعالیت خود نشده و بقیه هم که مانده‌اند مگر مجبور به افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات خویش نشده‌اند؟ تحریم‌های غرب، روسیه قدرتمند را از پای درآورده، چگونه است که برای شما جوک شده است؟
در دنیای دیپلماسی ابتدا باید «واقعیات» را پذیرفت، آنگاه سراغ راه چاره و درمان رفت در غیر این صورت، موفقیتی حاصل نخواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها