چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 17 آبان 1402 ، 23 : 18

کد خبر : 27267

از 0 نفر 0

ترامپ دعوت زلنسکی را رد کرد

ترامپ دعوت زلنسکی را رد کرد

ترامپ گفت: دولت جو بایدن در حال حاضر با زلنسکی تعامل دارد و من نمی‌خواهم برای منافع شخصی اختلاف ایجاد کنم.+ تحلیل خبر

ترامپ گفت: دولت جو بایدن در حال حاضر با زلنسکی تعامل دارد و من نمی‌خواهم برای منافع شخصی اختلاف ایجاد کنم.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دعوت رئیس‌جمهور اوکراین برای سفر به این کشور رد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از نیوزمکس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دعوت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین را برای سفر به این کشور رد کرد.
ترامپ گفت: «من به زلنسکی احترام می‌گذارم، اما معتقدم اکنون زمان مناسبی برای سفر به اوکراین نیست. دولت جو بایدن در حال حاضر با او تعامل دارد و من نمی‌خواهم برای منافع شخصی اختلاف ایجاد کنم».
زلنسکی پیشتر در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفته بود که از ترامپ برای سفر به اوکراین دعوت کرده است.

تحلیل خبر

افراد و گروه‌های سیاسی، یاد بگیرند

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اخیراً زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ترامپ دعوت کرده است که بازدیدی از شرایط و اوضاع اوکراین داشته باشد. ترامپ گفته است: «من به زلنسکی احترام می‌گذارم، اما معتقدم اکنون زمان مناسب برای سفر به اوکراین نیست. دولت جو بایدن در حال حاضر با او تعامل دارد و من نمی‌خواهم برای منافع شخصی، اختلاف ایجاد کنم.»
با نگاهی به شخصیت ستیزه جویانه ترامپ در رویارویی با بایدن و مطالعه این جملات او، شاید تعجب کنیم که چگونه ترامپ این کلمات را بر زبان جاری ساخته است.
اما برای کسانی که به پدیده‌های سیاسی نگاه عمیق دارند، واضح و روشن است که همه سیاستمداران آمریکا از هر حزب و گروهی، همگی منافع ملی کشورشان را برخواسته ها و تمایلات فردی و گروهی خویش، مقدم می‌دارند و تقابل فردی و حزبی را تا جایی ادامه می‌دهند که خدشه‌ای به منافع ملی آنها وارد نکند.
ولی متاسفانه شیوه و روش موضعگیری افراد و سیاسیون داخل کشور ما، بعضاً برعکس است و معتقدند که «دیگ منافع ملی» باید فقط برای آنها بجوشد و اگر قرار است در دست رقبایشان باشد، همه قواعد بازی و چارچوب حفظ منافع ملی را به هم می‌ریزند و منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند.
طی دهه‌های گذشته تاکنون، شاهد بوده‌ایم که حتی طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس - چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخلی – آنگاه که توسط رقیب ارائه و پیگیری شده با مخالفت طرف مقابل مواجه شده و در شرایط معکوس، قضیه برعکس ‌شده است.
در کشور ما منافع فردی و جناحی بسیار قدرتمند از منافع ملی مورد توجه و تاکید بوده و به همین خاطر شرایط کشور به جایی کشیده شده که اوضاع بد اقتصادی امروز، روایتگر آن است. کاش سیاسیون ما حداقل از ترامپ یاد می‌گرفتند که در سیاست داخلی و خارجی کشور باید تعامل دولت مستقر را با دنیا به هم نزنند تا منافع ملی کشور ما آسیب نبیند و مردم ضرر نکنند.
نگاه به حال و روز مردم، این عقلانیت را بیشتر تأیید و تاکید می‌کند. درس زندگی به ویژه زندگی اجتماعی را از هر کس ولو دشمن باید آموخت و ادب سیاسی را حتی از بی ادبان فراگرفت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها