پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 5 آذر 1402 ، 32 : 18

کد خبر : 27327

از 0 نفر 0

یک مقام قضایی مطرح کرد؛

رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد

رصد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک ادامه دارد

برخورد قضایی با متخلفین

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی درخصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعاً نسبت به تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.+ تحلیل خبر

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی درخصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعاً نسبت به تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.
ابوالفضل نیکوکار در گفت و گو با ایسنا درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران درخصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک گفت: ما تذکر لازم را به سازمان‌های مربوطه دادیم و در حال حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان‌های مربوطه ارائه شده است. در حال گزارش‌گیری و جمع‌بندی هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی شدند، قطعاً نسبت به بررسی‌های قضایی و تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.
وی افزود: همانطور که قبلاً اعلام شد اوایل امسال رأی محکومیت ۵ نفر از مدیران وقت دستگاه‌های مختلف به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک صادر شد و رأی آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. کلیه سازمان‌ها هم از آن مطلع‌اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
نیکوکار ادامه داد: سازمان‌ها درخصوص اجرای قانون هوای پاک تکالیفی دارند و باید آن را اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان‌ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کارهایی انجام دادند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودروهای هیبریدی کرد و جایگاه‌هایشان در سطح شهر مشخص است. این امر اثر برخی از عملکردهاست که باید وسیع شود تا ما اثر بیشتر آن را از هواشناسی بگیریم و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.

تحلیل خبر

قوی رصد کنید تا مردمی سالم داشته باشیم

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اهتمام به حفاظت از «هوای پاک» در سراسر کره زمین، سالهاست که به عنوان دغدغه همه کشورها مطرح است و همپیمان شدن آنها جهت کم کردن گازهای گلخانه‌ای، گویای اهمیت این مسئله بین المللی و زیست محیطی است.
آنگونه که متخصصان و کارشناسان می‌گویند سه عامل؛ غذا، آب و هوا که مهمترین ورودی‌ها به بدن انسان هستند، اگر آلوده باشند، پیامد خطرناک آن انواع سرطان‌ها، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... است که جان انسان‌ها را به جدّ تهدید می‌کند. همانطور که طول عمر و کمیت زندگی انسان به نوع و ماهیت تغذیه، آب و هوا بستگی دارد سلامتی و کیفیت زندگی وی نیز به کیفیت آنها وابسته است. آب آلوده، غذای آلوده و هوای آلوده دست به دست هم می‌دهند و زندگی شیرین را از انسان می‌گیرند.
در اینجا وظیفه دولت‌ها و ملت‌ها این است که هر کدام وظیفه خود را در محافظت از محیط زیست و سالم نگه داشتن
منابع آبی، هوای استنشاقی و تولیدات کشاورزی، گیاهی و دامی سالم به خوبی انجام دهند و هیچکدام منتظر اقدام دیگری نباشند و به عنوان یک مطالبه جهانی و ملی، طرفین آن را از یکدیگر بخواهند.
حال اگر مسئولان ذیربط ترک فعل کنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام ندهند چون جان مردم را به خطر می‌اندازند، وظیفه مدعی‌العموم است که آنها را تحت تعقیب کیفری قرار داده و به نمایندگی از طرف مردم، آنها را تنبیه و مجازات کند.
امروز تولید خودروهایی که مصرف بالای سوخت دارند، مواد سوختی که نامرغوب و غیراستاندارد است، مازوت سوزی، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که مواد آلوده، به هوا پرتاب می‌کنند و ... باید به شدت تحت کنترل قرار گیرد تا هوایی سالم و نیز مردمی سالم داشته باشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها