پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 15 آذر 1402 ، 01 : 18

کد خبر : 27364

از 0 نفر 0

واکنش دستیار رئیس جمهور به نمایش چهره شهروندان در برخی اماکن عمومی در مشهد:

نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است

نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است

با ناقضین حقوق مردم برخورد شود

پاد با تاکید اینکه با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار خراسان رضوی انتظار می‌رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات و اقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.+ تحلیل خبر

پاد با تاکید اینکه با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار خراسان رضوی انتظار می‌رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات و اقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.
تابناک: دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با بیان اینکه نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است، گفت: هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه‌ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد، با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.
«سکینه سادات پاد» دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی در گفت و گویی نمایش چهره شهروندان در فرودگاه، برخی ایستگاه‌های مترو و راه آهن در مشهد را مصداق نقض حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: این اقدام کرامت انسانی و حریم خصوصی را نقض می‌کند و در واقع ناقض اصول ۲ و ۲۵ قانون اساسی است.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با فراقانونی خواندن این اقدام خاطرنشان کرد: هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه‌ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد.
پاد با تاکید اینکه با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار خراسان رضوی انتظار می‌رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات و اقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.

تحلیل خبر

دستیار رئیس جمهور هم اعتراض کرد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

یکی از نشانه‌های جامعه متمدن، با فرهنگ و رشد یافته این است که همگان به «حقوق شهروندی و حریم خصوصی» احترام می‌گذارند. مظاهر این رشد یافتگی در رفتار، گفتار، عادات، آداب معاشرت و روابط متقابل ملت - دولت قابل مشاهده است. اینکه مردم احساس امنیت کنند و کسی از آنها عکس و فیلم و صوتی ضبط نکند و در فضای مجازی و جامعه پخش نشود یکی از مصادیق حقوق شهروندی و حریم خصوصی است. در قانون اساسی کشور ما نیز برآن تاکید شده و مردم و حکومت باید به آن پایبند باشند. تا قبل از پیدایش فناوری‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی، کنترل این امر راحت‌تر و ساده‌تر بود اما از زمانی که این فناوری‌های جدید در دسترس مردم قرار گرفت، به خاطر عدم رشد یافتگی و فساد برخی از کاربران، انواع بزه‌های اجتماعی، کلاهبرداری، فریب، تدلیس، بدآموزی و از جمله شکستن حریم خصوصی و نقض حقوق شهروندی افزایش یافت.
آنطور که دستیار رئیس جمهور گفته است: «نمایش چهره شهروندان در فرودگاه، برخی ایستگاه‌های مترو و راه آهن در مشهد، نقض حقوق شهروندی و ناقض اصول 2 و 25 قانون اساسی است و باید با آن برخورد شود»
مسلماً این رفتارها توسط مردم عادی انجام نمی‌گیرد بلکه افرادی دسترسی به چنین امکاناتی در فرودگاه، مترو و راه آهن دارند که تحت فرامینی هستند و به دستور کسانی این کارهای خلاف قانون را انجام می‌دهند و برخورد با آنها به اندازه‌ای بی‌نتیجه و سخت بوده که دستیار رئیس جمهور را وادار به رسانه‌ای کردن آن کرده، شاید بدین طریق و با فشار افکار عمومی بتواند جلوی اعمال خلاف قانون آنان را بگیرد. معمولاً مسئولان موقعی به رسانه‌ای کردن موضوعی مبادرت می‌کنند که از مجاری قانونی و اداری نتوانسته باشند به نتیجه مطلوب و مورد نظرشان برسند. امید که افراط و تفریط‌ها و حریم‌شکنی‌های مختلف، مهار شده و از دامن جامعه زدوده شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها