پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 12 دی 1402 ، 20 : 17

کد خبر : 27454

از 0 نفر 0

یک نماینده مجلس:

افزایش نرخ اینترنت مانند گرانی بنزین است

افزایش نرخ اینترنت مانند گرانی  بنزین است

کیفیت اینترنت در کشور خوب نیست

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تلاش نمایندگان برای بازگشت قیمت اینترنت به ارقام پیشین و جلوگیری از افزایش 34 درصدی قیمت‌ها اظهار کرد: روز یکشنبه 10 دی نمایندگان مجلس انتقادات خود را در این زمینه به دولت اعلام کردند و تذکرات لازم را دادند.+ تحلیل خبر

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تلاش نمایندگان برای بازگشت قیمت اینترنت به ارقام پیشین و جلوگیری از افزایش 34 درصدی قیمت‌ها اظهار کرد: روز یکشنبه 10 دی نمایندگان مجلس انتقادات خود را در این زمینه به دولت اعلام کردند و تذکرات لازم را دادند.
وی تصریح کرد: کیفیت اینترنت در کشور ما خوب نیست و اگر قیمت این اینترنت بی‌کیفیت هم گران شود نارضایتی مردم را در پی دارد.توسلی ادامه داد: مجلس به یقین این موضوع را پیگیری و از دولت بازگشت قیمت اینترنت به نرخ‌های پیشین را مطالبه خواهد کرد. گرانی اینترنت تاثیری همچون گرانی بنزین دارد و به افزایش قیمت کالاها و خدمات دیگر می‌انجامد، بسیاری کسب و کارها در بستر اینترنت فعال هستند و با گرانی اینترنت قیمت نهایی محصولات آنها افزایش خواهد یافت.
وی افزود: افزایش نیافتن قیمت اینترنت هر چند ممکن است به متضرر شدن اپراتورها بینجامد و این امر به افزایش قیمت اینترنت ضرورت بخشد، اما مسئله این است که در آستانه دهه مبارکه فجر و همچنین در آستانه انتخابات مجلس نه زمان مناسبی برای افزایش قیمت اینترنت است و نه رقمی که بر قیمت اینترنت افزوده شده موجه است.

تحلیل خبر

افزایش نرخ تورم با افزایش تعرفه اینترنت

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

شاید تا دو - سه دهه قبل، کامپیوتر و اینترنت در زندگی تعداد اندکی از مردم حضور داشت به طوری که در جامعه، امری فانتزی و مخصوص قشر خاصی از پژوهشگران و افرادی با توان مالی بالا قلمداد می‌شد. در آن زمان و دهه 70 موبایل، افسانه‌ای و رؤیایی بود و در مدت کوتاه 30 - 40 سال گذشته، ابتدا به صورت تدریجی و سپس به صورت جهشی و با سرعتی فراگیر همه افراد جامعه از بزرگ تا کوچک، باسواد تا بیسواد، خواص تا عوام و خلاصه همه مردم را مشتریان دائمی خود کرد.
امروز، اینترنت نقشی همانند برق، آب و گاز در زندگی مردم دارد حتی دورترین روستاها و محل کوچ عشایر که فاقد گاز و آب ‌لوله‌کشی است اما اینترنت مورد استفاده ساکنان آنهاست. شاید بتوان گفت فراگیری اینترنت در تمام نقاط دور و نزدیک کشور، حرف اول را می‌زند و هرگونه تصمیم‌گیری برای آن، تصمیم‌گیری برای 85 میلیون ایرانی است.
از این زندگی عام و عمومی که بگذریم، مشاغل بسیار زیادی در دنیای اینترنت فعال هستند که بخش دومِ اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند و گران کردن اینترنت، بر تعرفه‌های مشاغل اینترنتی آثار افزایشی دارد و باعث می‌شود خدمات اینترنتی که به مردم عرضه می‌شود دچار افزایش قیمت شده و گرانی ویرانگری که در دنیای حقیقی و واقعی وجود دارد به دنیای مجازی نیز کشیده شود.
از طرف دیگر همه ادارات که تا 30 - 40 سال پیش به صورت سنتی فعالیت داشتند و اینک همگی در فضای اینترنت و اینترانت فعال هستند، نیز متأثر از این گرانی شده و هزینه جاری دولت را افزایش داده و نهایتاً آنها نیز مجبورند این هزینه‌ها را از مردم بگیرند.
نتیجه همه اینها به افزایش نرخ تورم منجر شده و اقتصاد مجروح کشور را مجروح‌تر خواهد کرد. مالیات ستانی از مشاغل اینترنتی و اینک افزایش تعرفه اینترنت و تصمیمات بعدی، همگی موجب افزایش فشار اقتصادی بر مصرف‌کنندگان نهایی که مردم هستند، خواهد شد. پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس مانع افزایش تعرفه اینترنت شوند تا جلوی تورم بیشتر را بگیرند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها