سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 4/30/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 15 فروردین 1403 ، 07 : 18

کد خبر : 27699

از 0 نفر 0

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

نرخ سکه 41 میلیون تومان را هم رد کرد

نرخ سکه 41 میلیون تومان را هم رد کرد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام امامی 41 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا 3 میلیون و 430 هزار تومان است.+ تحلیل خبر

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام امامی 41 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا 3 میلیون و 430 هزار تومان است.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل افزایش قیمت سکه اظهار داشت: دو عامل مهم در تعیین قیمت طلا و سکه نرخ دلار و انس جهانی هستند که هر دو عامل افزایش قیمت داشتند.
وی ادامه داد: انس جهانی نسبت به قبل از عید بیش از 100 دلار گران‌تر شده و از 2155 دلار به 2265 دلار رسیده است که این خود عامل مهم در افزایش قیمت سکه در ایران محسوب می‌شود. از سوی دیگر نرخ دلار از 60 هزار تومان قبل از عید به بیش از 62 هزار تومان افزایش یافته که این عامل هم در افزایش نرخ سکه اثرگذار است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ایجاد تقاضای هیجانی برای خرید طلا و سکه گفت: هیجان ایجاد شده بر تقاضا برای خرید طلا هم اثرمی‌گذارد و حالت بحرانی در بازار ایجاد می‌کند. افزایش تقاضا در واقع حباب قیمت سکه و طلا را بالا می‌برد.
وی در پاسخ به این سؤال که برای چه نوع از طلا اعم از سکه یا مصنوعات یا طلای آب شده تقاضای خرید افزایش پیدا کرده است، افزود: برای خرید هر نوع از طلا تقاضا افزایش یافته چراکه هدف از خرید در واقع تبدیل نقدینگی به طلا است.
کشتی‌آرای با اشاره به آخرین قیمت سکه و طلا گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 41 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا 3 میلیون و 430 هزار تومان است.

تحلیل خبر

اندکی عملگرا باشید

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

از طرفی برنامه دولت و حکومت، حمایت از «افزایش آمار ازدواج و فرزندآوریِ بیشتر» است، از طرف دیگر تهیه مقدمات و لوازم و شرایط ازدواج که منوط به مناسب بودن قیمت اجناس و کالاهای مزدوجین است، روز به روز از دسترس جوانان و خانواده‌ها خارج می‌شود. یکی از مباحث اصلی خواستگاری «مهریه از طرف پسر و جهیزیه از سوی دختر» است. خبرگزاري ايرنا در 9 مهر 1401 نوشت« سکه 15 ميليون تومان شد». موقعی که قیمت هر سکه بهار آزادی طی دو سال از 15 میلیون تومان به 41 میلیون تومان یعنی حدود سه برابر می‌رسد و قیمت طلا هم که جزء دیگری از مطالبات و رسوم نامزدی و ازدواج است به همین تناسب افزایش می‌یابد، چگونه انتظار داریم که جوانان جرات ازدواج کردن داشته باشند؟ تازه این یک قلم از ده‌ها قلم مقدمات ازدواج است. اجاره مسکن، شغل با درآمد مکفی، خرید لباس و وسایل مورد نیاز، جشن عروسی و هزینه‌های هنگفت آن و خلاصه لیستی که با جمع بندی هزینه‌های آن، جوانان و خانواده‌های آنها از امر مقدس ازدواج عقب نشینی می‌کنند و همچنین جهیزیه‌های سنگینی که با افزایش قیمت‌های روزافزون آن باید از طرف دختر و خانواده‌اش تامین شود، جرات ازدواج از دختران و خانواده‌های آنان را نیز می‌گیرد! با این وضعیت دولت چگونه انتظار دارد سیاست افزایش ازدواج و فرزندآوری را محقق سازد؟ دولت نه فقط در همه این موارد با افزایش قیمت کالاها و خدمات، لحظه به لحظه بر موانع ازدواج و فرزندآوری می‌افزاید بلکه حتی در یک قلم که دنبال تامین وام ازدواج بوده، هنوز پس از سه سال به نتیجه نرسیده و با بانک‌ها درگیر است. هرچند که مبلغ وام و تسهیلات ازدواج در مقابل هزینه‌های آن آنقدر کم و ناچیز است که نمی‌تواند بخش اندکی از مایحتاج آن را تامین کند.
خلاصه اینکه باید از شعار به سمت عملگرایی نتیجه‌بخش حرکت کرد و واقعاً معتقد بود که: «دو صد گفته، چون نیم کردار نیست»


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها