چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 24 : 12

کد خبر : 27795

از 0 نفر 0

ترامپ:

در پنج ماه آینده، جنگ جهانی سوم ممکن است آغاز شود

در پنج ماه آینده، جنگ جهانی سوم ممکن است آغاز شود

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نسبت به آغاز جنگ جهانی سوم در پنج ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به دلیل بی‌کفایتی رهبری کنونی این کشور هشدار داد.+ تحلیل خبر

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نسبت به آغاز جنگ جهانی سوم در پنج ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به دلیل بی‌کفایتی رهبری کنونی این کشور هشدار داد.
به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نسبت به آغاز جنگ جهانی سوم در پنج ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به دلیل بی‌کفایتی رهبری کنونی این کشور هشدار داد.
ترامپ گفت: این احمق‌ها بسیاری از مردم را زنده نخواهند گذاشت، زیرا قدرت سلاح‌های مدرن وحشتناک است. در پنج ماه آینده، جنگ جهانی سوم ممکن است آغاز شود.
وی با اشاره به رقیب انتخاباتی خود جو بایدن افزود: به خاطر این دیوانه پنج ماه خطرناک در انتظار ماست.

تحلیل خبر

جنگ جهانی سوم و نابودی میلیاردها انسان

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اینکه آیا جنگ جهانی سوم قریب الوقوع است یا خیر، قابل پیش بینی نیست اما اگر بخواهیم تفاوت جنگ جهانی اول و دوم را با جنگ جهانی سوم به بحث بگذاریم باید طور دیگری مسئله را مطرح کنیم. امروز ما در سطح جهانی چهار نوع جنگ داریم؛ جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، جنگ بیولوژیک،
جنگ رسانه‌ای. جنگ جهانی سوم در آینده معجونی از این چهار نوع جنگ است.
-جنگ نظامی، امروز زمینه و پتانسیل آن کاملاً مهیاست. جنگ روسیه و اکراین از یک طرف و جنگ لحظه‌ای ایران و اسرائیل و گروه‌های نظامی عربی در خاورمیانه از طرف دیگر، همه نشان‌دهنده این است که یک درگیری ناگهانی می‌تواند کل کشورهای جهان را به صف‌آرایی و رویارویی وادارد.
کافی است که سران یک کشور که صاحب بمب اتمی هستند در استفاده از آن عجله کنند که به دنبال آن از گوشه و کنار جهان، صدای انفجار مهیب این بمب‌ها و کشتار جمعی ساکنین کره زمین، قصه تلخی را روایت خواهد کرد. در این صورت کشورهای طرف درگیر، هیچکدام در امان نخواهند بود و میلیون‌ها و شاید میلیاردها انسان نابود خواهند شد.
-جنگ اقتصادی که با شاخص تحریم‌ها شروع شده، هدفش سرنگونی حکومت‌ها بدون توسل به جنگ است اما در عمل، خود، زمینه‌ساز جنگ‌های نظامی خواهد بود چرا که تحریم‌ها منشأ تنش‌ها و تنازع برای بقا خواهد بود.
-جنگ بیولوژیک که نمونه بازر آن «کرونا» بود و عمداً یا سهواً از چین شروع شد و میلیون‌ها انسان را به کام مرگ فرو برد، بی‌سر و صداتر از بمب اتمی، کار خود را کرد و مرحله آزمایشی‌اش را گذراند. هیچ بعید نیست که جنگ جهانی سوم در قد و قواره جنگ بیولوژیک با ضریبی چند برابر کرونا، مردم جهان را نابود کند.
-اما جنگ رسانه‌ای که با ابزارهای مدرن آغاز شده می‌تواند هر سه جنگ نظامی، اقتصادی و بیولوژیکی را با ضریب القای واقعی یا وارونه، به هم پیوند دهد و اذهان مردم جهان را برای درگیری سخت‌تری تسخیر کند. اینکه سرنوشت کره زمین و ساکنانش در آینده چه خواهد بود، فقط خدا می‌داند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها