یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 9 خرداد 1391 ، 34 : 10

کد خبر : 1017

از 0 نفر 0

عيسي‌زاده نماينده مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب :‌ مسئولان به فكر باشند برخي مردم محتاج نان شب هستند

عيسي‌زاده نماينده مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب :‌  مسئولان به فكر باشند برخي مردم محتاج نان شب هستند

عيسي‌زاده نماينده شهرستان‌هاي مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در مجلس هشتم ضمن هشدار به مسئولان درباره وضعيت اقتصادي كشور و گراني‌هاي اخير گفت كه مسئولان بايد بدانند...

عيسي‌زاده نماينده شهرستان‌هاي مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در مجلس هشتم ضمن هشدار به مسئولان درباره وضعيت اقتصادي كشور و گراني‌هاي اخير گفت كه مسئولان بايد بدانند برخي از همين مردمي كه در كنار آنها زندگي مي‌كنيم محتاج نان شب خود هستند .  

مهدي عيسي‌زاده نماينده مردم شهرستان‌هاي مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در خانه ملت و نايب رييس اول كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در يك مصاحبه اختصاصي با خبرنگار طلوع ضمن مخالفت با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در شرايط كنوني گفت: من معتقد هستم كه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بايد در كشور اجرا شود چرا كه يك نياز است اما در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ما نبايد يك هدف اصلي را فراموش كنيم و آن هم مردم عزيز ايران است. مردمي كه در هشت سال دفاع مقدس همه نوع از خودگذشتگي نشان دادند بايد به آنها توجه جدي شود. اين سردار سپاه كه در بيشتر دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته با اشاره به برخي خاطرات زمان جنگ گفت: در زمان جنگ تحميلي بسياري از خانواده‌ها شايد خودشان نان خوردن نداشتند اما به محل جمع‌آوري هدايا براي رزمدندگان مي‌آمدند و نان خود را تقديم جبهه مي‌كردند. برخي افراد تنها يادگار عروسي و ازدواج خودشان كه يك حلقه مي‌باشد را به رزمندگان هديه مي‌كردند در حالي كه هر انساني دوست دارد تا وقتي كه زنده است به احترام همسر خود، حلقه‌اش را از دستش در نياورد. مردمي بودند كه تنها وسيله حمل و نقل خود از جمله پيكان آن دوره كه خيلي هم با ارزش بود را مي‌فروختند و پولش را به حساب جبهه واريز مي‌كردند. من خودم شخصا شاهد بودم كه يك خانم تمام زيورآلات خودش را به قسمت پشتيباني جبهه و جنگ آورده بود و به جبهه هديه كرد. من در آن زمان زخمي و به قسمت پشتيباني منتقل شده بودم و در واقع مهمان همكاران پشتيباني بودم. پس از تحويل زيورآلات، همكاران پشتيباني آن خانم را صدا كردند و گفتند بيا رسيد آن را تحويل بگير اما آن زن جواب داد كه ما آنچه را كه هديه مي‌دهيم براي آن رسيد نمي‌گيريم. بعداً متوجه شديم كه آن خانم دو پسر داشته و هر دو شهيد شده است .

 عيسي‌زاد باتاكيدبراينكهمامي‌خواهيم براي مردمي طرح هدفمندي را اجرا كنيم كه به صورت آمريكا سيلي زدند گفت: مردم ايران دهان تمام ابرقدرت‌ها را كج كردند. من و امثال من دهان آمريكا و ابرقدرت‌ها را كج نكرديم بلكه اين مردم بودند كه اين كار را انجام دادند. وي افزود: ما مردم را فراموش كرده‌ايم. مردم ما در حال حاضر با بدبختي، بيكاري، گراني، ناعدالتي و تبعيض دست و پنجه نرم مي‌كنند و خم به ابرو هم نمي‌آورند. عيسي‌زاده در ادامه اظهار داشت: ما مي‌گوييم كه نوكر اين مردم هستيم اما به حرف خودمان عمل نمي‌كنيم. ما اين مردم را فراموش كرده‌ايم و به مسائل كم ارزشي مانند بالا و پايين كردن ارقام چسبيده‌ايم. اين عضو مستقل مجلس هشتم خطاب به مسئولان كشور گفت: اي مسئولان بسياري از مردم ايران در حال حاضر نمي‌توانند مايحتاج روزانه خودشان را فراهم كنند. اي مسئولان از خواب بيدار شويد. ما جزء اقشاري از جامعه هستيم كه دستمان به دهانمان مي‌رسد اما همه مردم اين شرايط را ندارند. ما در بين مردم هستيم به خداوندي خداوند برخي از مردم حتي نان شب هم ندارند و محتاج نان شب خود هستند. وي با انتقاد از رفتار برخي از كاركنان دستگاههاي دولتي با مردم گفت: هرگاه كه ادارات و سازمان‌هاي دولتي مي‌خواهند از بودجه بيت‌المال به اين افراد كمك كنند به گونه‌اي برخورد مي‌كنند كه انگار از جيب باباي خودشان مي‌خواهند ببخشند. انگار مي‌خواهند صدقه بدهند. نايب رييس اول كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد مجدد بر اينكه ما نوكر مردم هستيم گفت: نوكر كسي است كه بعد از ارباب خود مي‌خوابد و زودتر از ارباب خود بيدار مي‌شود. نوكر نسبت به ارباب خود فخرفروشي نمي‌كند. اگر ما نوكري مردم را قبول كرده‌ايم اين رسم نوكري كردن براي مردم در سال 1391 نيست. متاسفانه الان شرايط برعكس شده است و ما ارباب شده‌ايم ومردمنوكرهرچهخواستيمتصميم‌گيري مي‌كنيموهرطورخواستيمعملمي‌كنيم .

نماينده مردم شهرستان‌هايمياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در خانه ملت در پاسخ به اين سئوال كه تا چه اندازه فضاي موجود كشور براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را مفيد مي‌دانيد گفت: بايد يك بررسي دقيق انجام دهيم تا بدانيم آياد در فاز اول رفاهي براي مردم تامين شده است. آيا مردم ما از شرايط اجراي اين طرح در فاز اول راضي هستند؟  اگر به جواب دقيق اين سئوالات رسيديم بعد براي اجراي فاز دوم تصميم بگيريم. عيسي‌زاده افزود: تا آن جا كه من در بين مردم هستم احساس مي‌كنم كه مردم شديداً در فشار هستند. ما يك مبلغي تحت عنوان يارانه به مردم پرداخت مي‌كنيم اما در مقابل، هزينه‌هاي مردم چندين برابر شده است. بسياري از مردم مي‌گويند كه ما اين مبلغ را نمي‌خواهيم اما شرايط كشور مانند قبل از هدفمندي يارانه‌ها باشد. شما به تمام قوانين مصوب نگاه كنيد، در تمام اين قوانين ما اول به فكر دولتمردان، قوه مقننه و قوه قضائيه هستيم در نهايت هر بلايي كه به سر مردم آمد مهم نيست بيايد. اين عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي با اشاره به يكي از اين قوانين گفت: به عنوان مثال طرحي اخيراً از سوي سازمان منابع طبيعي كشور تهيه شده كه بر اساس اين طرح اگر يك روستايي دو راس گوسفند داشته باشد ديگر جايي براي چراي دام خود نخواهد داشت كه بتواند از ماست، شير و گوشت آن استفاده كند. اين طرح به تصويب مجلس هم رسيد و به قانون تبديل شد و الان در كل كشور هم در حال اجرا مي‌باشد. در مورد حامل‌هاي انرژي مانند آب، برق و گاز قانون نوشته‌ايم كه اگر خانواري اول ماه قبض خود را پرداخت نكند فوراً آن را قطع كنيم. اين قانون در حالي اجرا مي‌شود كه در برخي مناطق، مردم به حساب آقايان پول ريخته‌اند كه گازكشي انجام شود اما اين كار انجام نشده است. اين نماينده مجلس كه براي دومين بار توانست اعتماد مردم حوزه انتخابيه خود را جلب كند و به مجلس نهم راه پيدا كرده تاكيد كرد كه مردم نمي‌توانند صداي اعتراض خودشان را به دولت برسانند ولي عكس آن انجام مي‌شود. وي افزود: اگر كسي قبض آب، برق و گاز خود را پرداخت نكند فوراً انشعاب وي قطع مي‌شود در حالي كه ما نبايد با مردم اين گونه رفتار كنيم. ما بايد عدالت را در بين مردم رعايت كنيم. در جايي كه برخي مسئولان كشور حقوق پنج يا ده ميليوني مي‌گيرند كجا مي‌دانند كه 50 هزار تومان پول يعني چه؟ افراد بسيار زيادي وجود دارد كه محتاج 50 هزار تومان پول هستند. ما در بحث هدفمندي يارانه‌ها بايد بررسي كنيم كه مردم تا چه اندازه راضي بوده‌اند؟ اگر آنها راضي هستند فاز دوم را اجرا كنيم .

عيسي‌زاده در پاسخ به اين سئوال كه شما ريشه اصلي گراني‌ها و تورم بعد از عيد را چه مي‌دانيد گفت: شايد تحريم كشورهاي غربي مقداري روي گراني‌ها تاثير داشته ولي بي‌تدبيري يكي از عوامل مهم اين گراني‌ها مي‌باشد. وي با اشاره به اينكه در سال‌هاي قبل مسئولان كشور در مقاطع حساس تصميم گرفته‌اند و توانسته‌اند قيمت مسكن و برخي كالاها را كنترل كنند گفت: در طي سي سال گذشته هر چه را اراده كرده‌ايم در كشور پياده كرده‌ايم. الان هم اگر اراده كنيم مي‌توانيم اين گراني‌ها را كنترل كنيم. متاسفانه الان اين اراده در كشور وجود ندارد كه يكي از دلايل آن وجود برخي اختلافات است و دليل ديگر اين است كه كار از دست مسئولان كشور خارج شده است. عيسي‌زاده به نمايندگان و مسئولان كشور توصيه كرد كه هر فردي در حيطه تخصصي خودش اظهار نظر كند. وي در اين خصوص گفت: من تصميم گرفته‌ام در دوره‌اي كه در مجلس حضور دارم تا در مورد موضوعي كار كارشناسي انجام نشده اظهار نظر نكنم و به خاطر همين موضوع، كمتر در رسانه‌ها و مطبوعات صحبت مي‌كنم. برخي از نمايندگان حرف‌هايي مي‌زنند كه پشتوانه كارشناسي ندارد. متاسفانه هيچ كس در حوزه تخصصي خودش صحبت نمي‌كند. فلان نماينده عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي است اما در مورد بيمه بيكاري اظهارنظر مي‌كند. يك نماينده ديگر در كميسيون اجتماعي است اما در مورد سياست خارجي كشور صحبت مي‌كند. اين نماينده مستقل مجلس هشتم افزود: اگر بتوانيم در حوزه خودمان صحبت كنيم مي‌توانيم به صورت كارشناسي به سئوالات جواب دهيم. در اين شرايط عدالت هم اجرا مي‌شود، كارها به خوبي انجام مي‌شود و نظارت در كشور هم به نحو مناسب انجام خواهد شد. عيسي‌زاده تاكيد كرد اگر نمايندگان فقط در حوزه تخصصي خودشان اظهار نظر كنند كمتر دچار اشتباه شده و كمتر در گفته‌هاي خود خطا مي‌كنند. وي تصريحكرد:مردماينجامعه بهنمايندگان نمره مي‌دهند. در اين جامعه انسان‌هاي كارشناس و كاربلد زيادي هستند.آنهابهخوبيبهحرفقانون‌گذاران توجه مي‌كنند و به خوبي مي‌دانند كه نمايندگان چگونه صحبت مي‌كنند .

اين سردار سپاه انعكاس دردهاي جامعه از سوي مسئولان را مهم دانست و گفت: ما وظيفه داريم دردهاي جامعه را منعكس كنيم. وقتي كه مسائل و مشكلات مردم را در قوه مقننه مطرح مي‌كنيم اعضاي قوه مقننه فقط ناله مي‌كنند، وقتي كه اين مسائل و مشلات را در قوه مجريه منعكس مي‌كنيم آنها هم ناله مي‌كنند. من معتقد هستم كه همگي بايد دست به دست هم داده و يك ياعلي بگوييم و اين مشكلات را حل كنيم. نايب رئيس اول كميسيون اجتماعي مجلس در مورد افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در سال جاري گفت: بر اساس صحبت‌هايي كه با برخي نمايندگان داشته‌ام احساس من اين است كه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در سال جاري اجرايي نمي‌شود. اگر قيمت حامل‌هاي انرژي به ويژه بنزين افزايش پيدا كند بر همه حوزه‌ها تاثير مي‌گذارد و تورم زيادي را به دنبال خواهد داشت .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها