شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ، 05 : 14

کد خبر : 20198

از 0 نفر 0

پرداخت 50 درصد حقوق بیکاری رانندگان اتوبوس در شیراز

پرداخت 50 درصد حقوق بیکاری رانندگان اتوبوس در شیراز

گفت‌وگوی اختصاصی طلوع با رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری شیراز تاکنون 50 درصد حقوق بیکاری رانندگان به مبلغ بیش از چهار میلیارد تومان به‌حساب بهره‌برداران طرف قرارداد این سازمان واریزشده است.

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: مسعود حسن‌شاهی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع بابیان اینکه نزدیک به دو هزار راننده اتوبوس و ۱۴ هزار راننده تاکسی و کمک‌راننده در شیراز تحت نظارت این سازمان هستند گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۲۲ اسفندماه سال ۹۸ تاکنون ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز تعطیل شده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: با هماهنگی شورای اسلامی شهر و دستور شهردار شیراز فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان تعطیل است تا زمانی که ویروس کرونا سیر نزولی یابد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در این راستا افزود: با پیشنهاد این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز غربالگری سلامت درزمینه ویروس کرونا می‌شوند.

حسن شاهی ادامه داد: در این راستا مقررشده سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بررسی هزینه بتواند توسط پزشکان دانشگاه مرحله اول غربالگری رانندگان را انجام دهد و همچنین هرروز جدول پروتکل بهداشتی توسط رانندگان تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز یک هزار دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی وجود دارد افزود: از این تعداد 850 دستگاه اتوبوس فعال و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

او بابیان اینکه اجرای کامل پروتکل بهداشتی برای تمام رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی هزینه زیادی را در بر می‌گیرد افزود: اجرای کامل پروتکل هرماه بیش از 30 میلیارد تومان برای شهرداری در این شرایط اقتصادی هزینه دارد که امکان‌پذیر نیست و در این راستا مکاتبات لازم با مقامات دولتی و وزارت کشور صورت گرفته است تا کمکی به شهرداری شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 98 درصد تاکسی‌های شیراز گازسوز هستند افزود: در 3 جایگاه اختصاصی گاز در شیراز به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محل‌های برای پر کردن محلول‌های ضدعفونی ویژه رانندگان و خودروهای آنان در نظر گرفته شده است.

 وی از نصب دستگاه «تی ام سی» در تاکسی‌های شیراز خبر داد و افزود. با عادی شدن شرایط این دستگاه بر روی تمام تاکسی‌های شیراز نصب می‌شود تا شهروندان و رانندگان تاکسی با مشکلاتی ازجمله نبود پول نقد مواجه نشوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها