چهار شنبه 29 فروردین 1403 4/17/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ، 09 : 14

کد خبر : 20199

از 0 نفر 0

وارد شدن 50 میلیون تومان خسارت به صنف رستوران‌های شیراز به ازای هر کارگر بیمه شده/ 40 درصد کارگران صنف بیکار شده‌اند

وارد شدن 50 میلیون تومان خسارت به صنف رستوران‌های شیراز به ازای هر کارگر بیمه شده/ 40 درصد کارگران صنف بیکار شده‌اند

گفت‌وگوی اختصاصی طلوع با رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز

سرویس خبری / خدیجه غضنفری:  کورش باصری صالحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع بابیان اینکه 1200 واحد زیر نظر این اتحادیه در حال فعالیت هستند گفت: از این تعداد 250 واحد شامل سفره‌خانه، چایخانه و قهوه‌خانه،350 واحد تالار پذیرایی، دفتر تشریفات، کالای کرایه، 350 واحد بیرون بر و 250 واحد نیز شامل رستوران، چلوکبابی و سالن غذاخوری است.

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز ادامه داد: از 1200 واحد تحت پوشش این صنف 950 واحد دارای پروانه کسب و 250 واحد صنفی با 80 درصد مراحل کار در انتظار پروانه کسب هستند.

صالحی با اشاره به اینکه 80 درصد از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی دارای مغازه‌های استیجاری هستند که ماهانه از 8 میلیون‌تا 50 میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنند افزود: بالغ‌بر 10 درصد از این واحدهای صنفی به دلیل عدم پرداخت اجاره و چک، اجناس و دکورهای مغازه‌های خود را به فروش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه میانگین نیروهای شاغل در این صنف از 7 نفر تا 140 نفر است افزود: در پی شیوع ویروس کرونا از 4 اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال برای تمام کارگران این صنف بیمه بیکاری ثبت شده است که متأسفانه طی این مدت هیچ‌گونه پولی به‌حساب آنها واریز نشده و این قشر با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر کارگر بیمه‌شده 50 میلیون تومان خسارت وارده شده است و نیز 40 درصد از کارگران بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با آغاز سیل و پایان آن شیوع کرونا مشکلات زیادی برای این صنف به وجود آمد افزود: درخواست داریم با توجه به مشکلات و تعطیلی این صنف اداره کل دارایی برای دریافت مالیات در سال 97 تخفیف را شامل آن‌ها کند تا کاسبان صنف موردنظر بتوانند آن را پرداخت کنند زیرا با شیوع ویروس کرونا مشکلات مالی زیادی بر آن‌ها وارد شده است.

وی گفت: بیمه بیکاری 6 ماهه برای کارگران این صنف در پی شیوع کرونا در نظر گرفته شود تا بعدازاین مدت کارفرماها بتوانند آنها را دوباره به کار دعوت کنند.

این مسئول در پایان از مقامات عالی فارس درخواست کرد با توجه به اینکه این استان و شیراز یک شهر گردشگری و توریستی است برای رفع مشکلات این صنف راه‌حل اساسی اندیشیده شود تا سفره‌های کارگران در ماه مبارک رمضان خالی نباشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها