جمعه 6 مهر 1403 9/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 25 شهریور 1403 ، 16 : 18

کد خبر : 28168

از 0 نفر 0

پوردهقان نماینده مجلس:

پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد، جمع‌بندی کرده است

پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد، جمع‌بندی کرده است

رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود

نماینده اردکان گفت: رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود این یک حُسن بسیار برجسته آقای پزشکیان است. او مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است باید سیاست‌گذاری درستی شود که در حوزه فضای مجازی که هم امنیت مردم که خط قرمز ما است تأمین شود و هم فضا برای کسی که می‌خواهند دسترسی به اپلیکیشن‌های مهم جهانی داشته باشد، راحت شود.+ تحلیل خبر

نماینده اردکان گفت: رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود این یک حُسن بسیار برجسته آقای پزشکیان است. او مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است باید سیاست‌گذاری درستی شود که در حوزه فضای مجازی که هم امنیت مردم که خط قرمز ما است تأمین شود و هم فضا برای کسی که می‌خواهند دسترسی به اپلیکیشن‌های مهم جهانی داشته باشد، راحت شود.
مصطفی پوردهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که به نظر می‌رسد بعد از جریان رأی اعتماد، حاشیه‌سازی برخی از نمایندگان طیف جریان پایداری نسبت به دولت آغاز شده و نسبت به هر انتصاب دولت شروع به انتقاد می‌کنند، پیش بینی شما از ادامه راه دولت باین طیف تندرو چیست، گفت: آقای پزشکیان که از روز اول اسم خودشان را به عنوان کاندیدا مطرح کردند همگان خوب می‌دانستند ایشان نماینده چه تفکری هستند، من با اقلیتی که در حال تخریب شخصیتی، موضوعات و مسائل اعتقادی رئیس جمهور هستند و موضوعات سطحی را بیان می‌کنند کاری ندارم. دولتی با سیاست گذاری خوب آقای پزشکیان مبنی بر اینکه همه چیز را شفاف اعلام کند، تشکیل شده است. اعتقاد قلبی و تعاملی که پزشکیان با رهبری دارد و اینکه برای اولین بار یک رئیس جمهور به صورت شفاف اعلام می‌کند من تحت لوای مقام معظم رهبری و در هماهنگی کامل با ایشان هستم، بسیار مهم است. برای اینکه نشان می‌دهد قاموس سیاسی کشور را خوب می‌شناسد.
رئیس‌جمهور می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود
وی افزود: رئیس‌جمهور جایگاه‌ها و ظرفیت‌ها را می‌شناسد و می‌داند که نباید وارد بازی‌ها و جنگ‌های سیاسی شود این یک حُسن بسیار برجسته آقای پزشکیان است.
پوردهقان بیان کرد: یک عده طرف دیگر میدان بودند و پیروز انتخابات نشدند. مقام معظم رهبری هم به این یک عده در مراسم تحلیف صراحتاً گفتند کسی احساس شکست نکند، در جمهوری اسلامی ما بازی شکست و پیروزی نداریم و همه کسانی که برای جمهوری اسلامی و نظام رأی جمع کرده‌اند، برنده هستند. تکمله هم گفتند پیروزی دولت آقای پزشکیان پیروزی نظام است و مفهوم مخالفش این است که شکست‌اش، شکست نظام است و این‌ها جملات بسیاری سنگینی در حمایت از دولت است.
پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است
پوردهقان درباره این‌که رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند مسائلی مانند فلیترینگ و یا گشت ارشاد و مابقی مطالبات اجتماعی را پیگیری کند، بیان کرد: آقای پزشکیان مسائلی که مردم را آزار می‌دهد جمع‌بندی کرده است و در ایام انتخابات این‌ها را گفته است. او می‌داند مسائل معیشتی مردم را آزار می‌دهد. می‌داند کاهش ارزش پول ملی، فقر و تنگدستی و کاهش قدرت خرید مردم را آزار می‌دهد. در حوزه اجتماعی، باز شدن فضای اجتماعی برای همه تفکرات از قول‌هایش بوده است. در حوزه زیر ساختی ساماندهی فلیترینگ از وعده‌های رئیس‌جمهور بوده است.
ساماندهی موضوع فیلترینگ به گونه‌ای باشد که امنیت کشور هم به خطر نیفتند
وی ادامه داد: به هر حال همه کشورها از خود آمریکا بگیریم و تا دیگر کشورهای اروپایی یکسری قوانین در حوزه فیلترینگ دارند، حال شاید این موضوع برای ما و کشورهای منطقه خیلی گسترده‌تر باشد ولی یک ساماندهی می‌خواهد. وزیر و آقای پزشکیان به مردم قول داده‌اند یک ساماندهی در جهت ساماندهی موضوع فیلترینگ که ۳ ضلع دارد، دیده شود، به گونه‌ای که امنیت کشور هم به خطر نیفتند زیر بسیاری از این سکوها، سکوهایی هستند در داخل کشور پایگاه داده ندارند و به هر حال می‌توانند بستری شوند برای افرادی که می‌خواهند به کشور ضربه بزنند ما هم با حوزه‌های امنیتی حتماً همراه، همدل و هم صحبت هستیم تا هم امنیت مردم و کشور تأمین شود و هم اشتغال کسانی که در فضای مجازی کسب و کاری دارند تأمین شود و هم در حوزه علمی عزیزان ما بتوانند از این فضا استفاده کنند.

تحلیل خبر

دانشگاه‌ها و شناسایی ابرچالش ها و ابرفرصت ها

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

با توجه به اینکه همه متخصصان و کارشناسان زبده و قوی در تمامی رشته‌ها، همگی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده و دوران دانشجویی و استادی را در این مراکز علمی سپری ‌کرده‌اند و غیر از دانشگاه، جای دیگری وجود ندارد که منشأ نشر علوم جدید باشد، لذا بهترین شیوه حکمرانی و مدیریت کشور این است که همه طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها و روند توسعه و پیشرفت کشور را با آنها هماهنگ کرده و از آنها راهکار و راه‌حل‌های نتیجه‌بخش بخواهند.
امروز که همه چیز در گهواره «علم» متولد شده و نشو و نما پیدا می‌کند، هر حکومتی که بخواهد از روش سنتی آزمایش و خطا خارج شده و مسیری مطمئن و رو به جلو را طی کند، تنها راهی که دارد تکیه بر علوم روز و یافته‌های معجزه‌آسای آن است. از کارشناسان و عوامل اجرایی هم نمی‌توان روشی غیر از این انتظار داشت چون حرکت به سمت قهقرا و عقب‌گرد به دنیای گذشته است. جای خوشحالی است که رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه مسیر درستی را انتخاب کرده و شناسایی ابرچالش ها و ابرفرصت ها را در دانشگاه‌های کشور جستجو می‌کند.
اگر ایشان تا آخر به همین سبک و سیاق پایبند باشند و در مقام عمل، برای برنامه‌ریزی بودجه سالانه و برنامه‌های پنج ساله بعدی و سایر امور، سراغ متخصصان و کارشناسان زبده دانشگاهی بروند، احتمال موفقیتشان زیاد خواهد بود. البته اگر سازمان برنامه و بودجه به تنهایی این مسیر را بپیماید ولی سایر وزارتخانه‌ها، مراکز، سازمان‌ها و نهادها، مسیر غیرعلمی را برگزینند باز نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.
همچنین نه فقط در مرحله «شناسایی» ابرچالش‌ها و ابرفرصت‌ها، بلکه در مراحل «راه‌حل‌یابی» و «درمان» هم باید از دانشگاه‌ها کمک بگیرند تا گره‌ها گشوده شده و افق پیشرفت و توسعه پدیدار شود. امید که این روش اساسی، توسط قوای سه گانه و بخش‌های دیگر به جدّ در مرکز توجه و عمل قرار گیرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها