پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 4 مرداد 1399 ، 44 : 21

کد خبر : 20211

از 1 نفر 4

شهردار منطقه سه شیراز در مصاحبه اختصاصی با طلوع:

کلنگ زنی دو پروژه شاخص شهرداری شیراز در منطقه 3

کلنگ زنی دو پروژه شاخص شهرداری شیراز در منطقه 3

فعال بودن ۴۲ پروژه عمرانی در سطح منطقه 3 در سال جاری

شهردار منطقه سه شیراز گفت: از 27 پروژه شاخص امسال شهرداری شیراز دو پروژه بهسازی و زیباسازی اطراف آرامگاه سعدی و فضاسازی شهری محور حافظ (فاز نخست) این هفته با حضور مسئولین شهری در منطقه سه شیراز کلنگ زنی می‌شود.
سرویس خبری: خدیجه غضنفری
به گفته شهردار منطقه سه شیراز در سال‌های گذشته براساس طرح توسعه آرامگاه سعدی 54 پلاک اطراف این آرامگاه به‌صورت پراکنده تملک شده بود اما در سال‌های اخیر تملک‌ها به‌صورت متمرکز بااعتبار 165 میلیارد و 260 میلیون ریال انجام شد.
طهماسبی هزینه تملک، اجرا، بهسازی و
کف سازی اطراف آرامگاه سعدی را بیش از 330 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مدت‌زمان اجرای این پروژه یک سال پیش بینی شده که تلاش بر این است تا قبل از موعد مقرر به اتمام برسد.
او اضافه کرد: طی سنوات گذشته به دلیل تملک‌های پراکنده درراستای طرح توسعه آرامگاه سعدی، چهره نازیبایی برای گردشگران و اهالی منطقه سه ایجاد شده بود که به درخواست شهروندان این منطقه ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی در دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار شهرشیراز قرار گرفت و این پروژه جزء پروژه‌های ۲۷ گانه شاخص شهرداری شیراز بوده و بر همین اساس مطالعات، طراحی و عملیات اجرایی آن به‌صورت ویژه پیگیری شده است.
به گفته طهماسبی یکی از مسیرهای دسترسی به آرامگاه سعدی خیابان بیست‌متری حاج عزت فهندژ است که با تملک‌های انجام شده در این مسیر و دفع آب‌های سطحی، این پروژه در دستور کار قرار گرفت است تا به نوعی ترافیک در این مسیر کاهش پیدا کند.
شهردار منطقه سه شیراز پروژه پیاده راه باباکوهی را یکی دیگر از پروژه‌های شاخص این شهرداری عنوان کرد و افزود: مطالعات و طراحی اجرای این پروژه انجام شده و در دستور کار برای انتخاب پیمانکار است.
شهردار منطقه سه شیراز فضاسازی حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه را از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه سه شیرازعنوان کرد و افزود: این پروژه شامل کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی است و بخشی از پروژه محور حافظ حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که در فاز اول اجرا و به‌تدریج فازهای دیگر اجرا خواهد شد.
طهماسبی هدف از اجرای فضاسازی شهری محور حافظ را تقویت زندگی پیاده در شهر، توسعه فضاهای شهری، رونق گردشگری و احیای منظر تاریخی و فرهنگی محور حافظ برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در محور حافظیه در منطقه سه شیراز 4 باغ وجود دارد افزود: 3 دانگ باغ نو توسط شهرداری شیرازتملک شده و پس از احیا به فضای محور حافظ اضافه می‌شود.
شهردار منطقه 3 شیراز از احداث پیست دوچرخه‌سواری کوهستانی در کوه نور در این منطقه خبر داد و افزود: این پروژه جزء پروژه‌های شاخص شهرداری محسوب می‌شود که به‌عنوان یک جاذبه تفریحی و ورزشی به طول ۳ کیلومتر در پارک کوهستانی نور در حال اجرا است و قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستانی در آن وجود دارد.
طهماسبی با اشاره به اینکه این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: در فاز نخست دیوار گذاری آن بااعتبار 32 میلیارد ریال در حال اجرا است و بعد از کف سازی و نورپردازی تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به اتمام برسد.
شهردار منطقه سه شیراز از اجرای ۴۲ پروژه عمرانی فعال در این منطقه خبر داد و افزود: این پروژه‌ها بااعتبار 80 میلیارد تومان هزینه تملک و در منطقه در حال اجراست که تلاش می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد و در اختیار شهروندان این منطقه قرار گیرد.
وی از احداث 10 پارک محله‌ای در سطح منطقه سه شیراز خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات عمرانی سه پارک محله‌ای از جمله زیباشهر با پیشرفت فیزیکی 10 درصد، پارک محله‌ای پشت خبرگزاری در بلوار نصر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث پارک خیابان کسری در حال اجرا است و نیز عملیات اجرای 7 پارک دیگر در دستور کار قرار
دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها