جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 10 دی 1401 ، 55 : 11

کد خبر : 26380

از 1 نفر 5

نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلماني طلوع:

اين غلط است که ما چند سال قيمت انرژي را ثابت نگه داريم يک مرتبه بخواهيم چند برابرش کنيم

اين غلط است که ما چند سال قيمت انرژي را ثابت نگه داريم يک مرتبه بخواهيم چند برابرش کنيم

گفت و گوی اختصاصی

گفت و گوی اختصاصی خبرنگار پارلمانی طلوع با دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

خبرنگار پارلمانی طلوع/ محمدهادی مالکی:

پاک فطرت نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پارلماني طلوع با اشاره به عدم ثبات اقتصادي در کشور گفت: دولت از گذشته اعتقاد داشت در صورتي که مسئله برجام حل شود مشکل کشور نيز حل مي‌شود اما نگاه اين دولت به خارج نيست و به نظر من هم بايد بدون توجه به برجام، بدترين حالت را در نظر گرفت و برنامه‌ريزي کرد تا بتوانيم روي پاي خود بايستيم.
وي همچنين در مورد درآمدهاي دولت اظهار داشت: کشور پتانسيل خوبي براي تحقق بودجه دارد اما اگر بودجه بطور کامل تحقق پيدا نکرد معلوم است دولت تلاش لازم را نکرده است. دولت بايد باور داشته باشد بودجه را با راه‌هاي مختلف از جمله: با ديپلماسي کشورهاي همسايه و تسهيل در تجارت خارجي و تسهيل در رونق توليد به دست آورد.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قيمت پايين حامل‌هاي انرژي گفت: ما بايد در مورد حامل‌هاي انرژي منطقي فکر کنيم. اين غلط است که ما چند سال قيمت انرژي را ثابت نگه داريم يک مرتبه بخواهيم چند برابرش کنيم که هم تنش بوجود مي‌آورد و هم تعادل اقتصادي کشور را بهم مي زند. مثل تلفن ثابت که سال‌هاي سال قيمتش ثابت بود و الان يک مرتبه قيمتش چند برابر شد و داد همه درآمده است.
پاک فطرت افزود: به نظر مي‌رسد بايد قيمت انرژي را هرسال حداقل در حد تورم متوسط، بالا برد از طرف ديگر مابه‌التفاوتش را به مردم مخصوصاً قشر آسيب‌پذير برگرداند.
نماينده مردم شيراز در بخش ديگري از گفت و گوي خود با خبرنگار پارلماني طلوع در پاسخ به اين سؤال که عملکرد مديران استان را چگونه ارزيابي مي‌کنيد اظهار داشت: اين را بايد از مردم سؤال کنيد مردم توي کوچه و بازار و کارخانه واقعي‌تر از ما مي‌توانند مديران را ارزيابي کنند ولي از نظر من مديران استان متوسط هستند. نمي‌گويم ضعيف چون بودجه و امکانات ندارند و نمي‌گويم عالي چون مي‌توانند ايثار کنند و شجاعت به خرج دهند و بروند دنبال بودجه و سرمايه‌گذار بياورند و اوضاع و احوال استان فارس را بهتر کنند.
پاک فطرت در پايان از انتظار خود از مجموعه استانداري بيان داشت: بحث اداره استان دويدن از اين جلسه به آن جلسه و اين شهرستان به آن شهرستان رفتن نيست بلکه بايد با گروه توليدکننده، صنعتگر و کشاورز و حتي کشورهاي همسايه ارتباط بيشتري بگيرند تا اشتغال بيشتري بوجود آورند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها