جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 23 مرداد 1395 ، 06 : 18

کد خبر : 11952

از 0 نفر 0

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در بازدید از دفتر روزنامه طلوع: هزیـنه پیـوند اعضـا در تعـهدات بیمـه قـرار گـرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس در بازدید از دفتر روزنامه طلوع: هزیـنه پیـوند اعضـا در تعـهدات بیمـه قـرار گـرفت

نوآوری های روزنامه طلوع میل افراد به خواندن را افزایش داده است

سرویس خبری/ مریم زارع خفری - عکس/الهه پورحسین: مدیرکل بیمه سلامت فارس در بازدید از دفتر روزنامه طلوع گفت: در هیئت دولت، با مصوبه رییس کمیسیون بهداشت مجلس، هزینه جراحی پیوند اعضایی مانند: قلب، ریه، پانکراس و مغز استخوان مشمول تعهدات بیمه می شود.  
وی ادامه داد: در نشستی که هیئت دولت در روز خبرنگار برگزار کردند بیمه سلامت پرداخت 5 هزار میلیارد تومان را برای این منظور مصوب کرده است و این موضوع برای همه بیمه ها صادق خواهد بود.
ممتحن افزود: بیمه سلامت از دو سال پیش هزینه‌های پیوند کبد را تا سقف 13 میلیون تومان به عهده گرفته بود اما این مصوبه اخیر دولت، خبر خوبی برای مردم است چرا که هزینه‌های درمان این پیوندها، سنگین بود.
مدیر کل اداره بیمه سلامت فارس یادآور شد: حوزه سلامت برای دولت اهمیت ویژه ای دارد به طوری که برخلاف تمام محدودیت‌های مالی و مشکلات اقتصادی در کشور، سالانه 14 هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه می کند و درست نیست که با این هزینه‌ها شیرینی آن برای مردم ملموس نشود.
 نوآوری های روزنامه طلوع، بسیار جالب است
در این بازدید مدیرمسئول روزنامه طلوع پس از بیان برخی نارسایی ها و نارضایتی های مردم از طرح پزشک خانواده که توسط روزنامه رصد شده، به تشریح نوآوری ها، ویژگی ها و پتانسیل های روزنامه طلوع پرداخت.
وی در این‌باره گفت: نوآوری‌های روزنامه طلوع در عرصه خبر بسیار جالب است و این کار باعث شده میل افراد به خواندن بیشتر شود.  
او با اذعان به اینکه؛ اعتقاد نداریم در اجرای برنامه هایمان عملکردهای اشتباه نداشتیم یا پزشک خانواده در قله است، گفت: در عین حال ما برای رسیدن به اهداف تعیین شده در نظام سلامت نیاز به طی یک سیر زمانی داریم.
به گفته وی هم اکنون بیش از 60 درصد جمعیت استان یعنی 2 میلیون و 960 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند و هزینه درمانی که در سال 94 این سازمان برای افراد تحت تکفل خود در استان داشته است هزار و 130 میلیارد تومان بوده که هزینه قابل توجهی است. هرچند مردم چندان  آن را حس نکردند اما اگر این طرح اجرا نمی شد آنها مجبور بودند این پول را از جیب خود به مراکز بیمه‌گر پرداخت کنند.
همچنین تقریبا 13 درصد از این مبلغ یعنی 130 میلیارد تومان در بخش پزشک خانواده شهری هزینه شده است.
وی ادامه داد: براساس تحقیقات، وزارت بهداشت کشور بیش از 90 درصد از بیماری‌ها را پزشکان عمومی می توانند تشخیص دهند بنابراین ما نیاز داریم فرهنگ مردم در این حوزه عوض شود.
 تعرفه خدمات پزشکی در ساعاتی که پزشک خانواده حضور ندارد، مانند سایر نقاط کشور است
اما آنچه در این طرح بیش از همه برای ما چالش ایجاد کرده است اطلاع نداشتن مردم از این طرح و محدودیتی است که ایجاد می کند. برای مثال برنامه کاری پزشکان خانواده از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 است و آنها موظف هستند، بر اساس قانون، در این زمان ها کار کنند. هزینه‌ها در مراکز درمانی 30 به 70 است ولی در خارج از این زمان هر فردی که مراجع می کند هزینه هایش به صورت عادی مثل تمام استان هایی که در کشور این طرح را اجرا نمی کنند محاسبه می‌شود و ندانستن همین امر از طرف مردم، موجب مشکل و نارضایتی در جامعه شده است.
 خدمات اورژانس از پزشک خانواده جداست
وی یادآور شد: خدمات اورژانس کاملا از پزشک خانواده و طرح سلامت جداست و اگر خدای ناکرده شخصی دچار وضعیت اورژانسی شود در هر زمان از شبانه روز، حتی در زمان کاری پزشک خانواده، نیاز نیست اول به پزشکش مراجعه و برگ ارجاع بگیرد، بلکه باید به مراکز اورژانس رفته و آنها مکلف به ارایه خدمات درمانی به او هستند زیرا ما در این موارد با سلامت و حتی جان افراد روبه رو هستیم.
دکتر ممتحن با اشاره به مشکل موجود در ارجاع هم سطح گفت: گاهی ممکن است بیماری برای یک متخصص نامه ارجاع بگیرد وآن متخصص او را به تخصصی دیگر ارجاع دهد که در شرایط فعلی بیمار با مشکلاتی مواجه می شود، این مساله در ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری مطرح شده است و به زودی برطرف می شود.
وی ادامه داد: رییس سازمان بیمه سلامت روی توانمندسازی بیمه‌شدگان در تمام کشور تاکید کرده و اضافه کرد: این توانمندسازی یعنی مردم با حقوقشان آشنا هستند و زمانی که آنها حق خود را بشناسند آن را از ما و از مراکز درمانی مطالبه می کنند و تبدیل به بزرگترین ناظران ما می شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها