پنج شنبه 30 فروردین 1403 4/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 10 دی 1397 ، 11 : 13

کد خبر : 18634

از 0 نفر 0

تذکر به شهرداری نسبت به اخذ عوارض از مطب و تابلوی پزشکان

تذکر به شهرداری نسبت  به اخذ عوارض  از مطب و تابلوی پزشکان

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از برخورد مأموران شهرداری با مطب پزشکان ابراز نگرانی...

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از برخورد مأموران شهرداری با مطب پزشکان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی در تذکر پیش از دستور خود که متن آن در اختیار هیئت‌رئیسه و خبرنگاران قرار گرفت با اشاره به اخذ عوارض از مطب و تابلوهای پزشکی گفت: اخیراً مشاهده شده که شهرداری برخلاف ماده‌واحده قانون مطب پزشکان که مصوب سال ۶۶ است، اقدام به اخذ عوارض از مطب پزشکان کرده است.
وی بابیان این‌که بر اساس قانون، فعالیت شغلی پزشکان در ساختمان‌های مسکونی مجاز است، ادامه داد: نمی‌شود که شهرداری بخواهد از مطب‌ها و عوارض تابلوی پزشکان، عوارض کسب و پیشه دریافت کند و از فعالیت مطب‌ها در ساختمان‌های مسکونی جلوگیری کنند.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: به شهردار تهران تذکر می‌دهم تا نسبت به اجرای مصوبات قانونی اقدام کرده و مأموران شهرداری از ایجاد مزاحمت برای پزشکان منع شوند.

تحلیل خبر

یکی از معضلات و مشکلات اصلی در شهرداری‌ها که از سال‌های دور منجر به ایجاد نارضایتی در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کسبه و پیشه‌وران شده است، نبود و یا کمبود آموزش‌های لازم به شماری از کارکنان اجرایی این مجموعه وسیع و گسترده است، به‌گونه‌ای که برخی از مأموران شهرداری‌ها پا را از قانون و مقررات مصوب فراتر گذاشته و بنابر سلیقه‌های شخصی، سیاسی و... دست به اقداماتی می‌زنند که در صورت پیگیری و دنبال شدن از سوی شاکیان مورد پیگرد قانونی قرارگرفته و محکومیت‌هایی را برای آنان در پی داشته و
دارد.
از برخوردهای سخت با سد معبر گرفته که به‌طورمعمول احساسات و عواطف شهروندان را مورد تأثیر قرار می‌دهد تا کندن شبانه تابلوهای پزشکان، کسبه و... که با رعایت موازین قانونی صورت نمی‌گیرد، همه از اموری است که نه‌تنها تخلفاتی نظیر سد معابر عمومی را موجه جلوه می‌دهد، بلکه دیدگاه شهروندان را نسبت به شهرداری‌ها منفی و غیرموجه می‌کند.
گاهی مشاهده می‌کنیم که مسدود شدن کامل و یا وسیع معبری با ریختن مصالح ساختمانی و یا اشغال بخشی از پیاده‌رو (شارع عام) توسط برخی از مغازه‌داران درعین‌حال وجود شاکیان متعدد، با بی‌توجهی و بی‌اعتنایی مواجه می‌شود؛ اما دست‌فروشی کودک و یا نوجوانی که کمتر از نیم متر از معبری را به اشغال خود درآورده است، با برخوردهای سرسختانه روبه‌رو می‌شود.
البته به هیچ‌وجهی قصد توجیه سدمعابر عمومی را نداریم و این کار خلاف را توجیه نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم در مقام قیاس انواع برخوردها برآییم تا خدمات ارزنده و قابل‌تقدیر بخش‌های بسیاری از شهرداری‌ها توسط برخی که سلیقه و نظر شخصی خود را بر قانون ترجیح می‌دهند، پوشانده و یا وارونه جلوه‌گر نشود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها