یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 9 خرداد 1391 ، 21 : 12

کد خبر : 1035

از 0 نفر 0

دهقان ناصرآبادي نماينده مردم شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلا‌مي : في البداهه وزير يا رئيس سازماني مبادرت به صدور دستور مبني بر تخصيص بودجه ميلياردي كردن ،عقلا‌ و منطقا محال است

دهقان ناصرآبادي نماينده مردم شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلا‌مي :  في البداهه  وزير يا رئيس سازماني مبادرت به صدور دستور مبني بر تخصيص بودجه ميلياردي  كردن ،عقلا‌ و منطقا محال است

مجلس در اين روزهاي پاياني دوره هشتم حال و هواي خاصي دارد. برخي از نمايندگان كه ازقافله مجلس نهم جامانده اند، حال و روز خوبي ندارند ...

مجلس در اين روزهاي پاياني دوره هشتم حال و هواي خاصي دارد. برخي از نمايندگان كه ازقافله مجلس نهم جامانده اند، حال و روز خوبي ندارند .

 افرادي هم كه براي دوره بعد راي آورده اند خود را اينجا و خليفه شان را بغداد _ مي بينند .

بر همين اساس به سراغ آقاي دهقان ناصرآبادي نماينده شهرستان كازرون رفتم و سوالا‌تي از ايشان پرسيدم كه در ادامه مي آيد :

ظ‌سرپرست فرمانداري كازرون- امام جمعه و نماينده منتخب شهرستان در جلسه اي با وزير مسكن و شهرسازي در هفته گذشته توانستند 23 ميليارد تومان اعتبار جهت پروژه هاي عمراني اخذ كنند. آيا در دوره نمايندگي شما هم اين فعاليت ها انجام مي شد؟

ع‌‌وزرا و روساي سازمان ها در زمان درخواست مسئولين اجرايي شهرستان يا نماينده در جهت تامين و تخصيص اعتبار مورد نياز پروژه هاي عمراني موضوع را جهت بررسي و كارشناسي، ارجاع و پس از جلب نظر كارشناسان ذي ربط اقدام به تامين و تخصيص اعتبار مي كنند .

مثلا‌ اگر امروز شاهد تخصيص و تامين اعتبار به پروژه هاي شهرستان هستيم اين حكايت از پيگيري قبلي و طي تشريفات كارشناسي و تامين نظر مسئولين ذي ربط داشته است پس اينكه في البداهه و با مراجعه سرزده نماينده يا ديگر مسئولين اجرايي، وزير يا رئيس سازمان مبادرت به صدور دستور مبني بر تخصيص بودجه ميلياردي نمايد عقلا‌ و منطقا محال است .

ظ‌ يعني پيگيري هاي گذشته شما نيز در اخذ اين اعتبار موثر بوده است؟

ع‌‌بله ، و اين گونه گزارش ها كه در طي يك سفر و صرف جلسه نيم ساعته يا حتي يك ساعته، بودجه ميلياردي به پروژه هاي شهرمان تخصيص يافته به نظر مي رسد يك نوع عوام فريبي است و براي كم رنگ كردن خدمات ديگران و بزرگ نمايي است كه اميدوارم انشاءاله اين رويه مردود از حافظه دوستان زدوده شود و آنچه كه در پيگيري موضوعات در نظر داشته باشند اول رضايت خداوند باشد نه بزرگ نمودن خويش و آن هم بوسيله نردباني كه ديگران گذاشته اند. امروز تمام پروژه هايي كه در شهرستان كازرون در حال انجام يا كلنگ زني است پس از طي مراحل قانوني و اخذ مجوزهاي لا‌زم داراي كد و رديف ملي شده است،‌و در هر سال به صورت خودكار به آن رديف بودجه تخصيص مي يابد و اينكه توسط فرد يا افراد خاصي منتي بر مردم گذاشته شود مجال قانوني نداشته و اگر دوستان  مي خواهند محبتي را در حق مردم شريف شهرستان كازرون داشته باشند سراغ ديگر مشكلا‌ت مردم عزيز اين ديار رفته كه اين مشكلا‌ت هم كم نيست. از جمله رفع مشكلا‌ت اشتغال ، ايجاد فضاهاي ورزش مناسب در بخش هاي محروم تابعه شهرستان و ديگر مواردي كه خود بهتر مي دانند و انتظار است كه از اين به بعد بر روي پروژه هايي كه عمليات اجرايي آنها پس از پيگيري هاي شبانه روزي و اخذ مجوز و رديف هاي ملي شروع گرديده و اعتبارات مصوبي دارند كم تر مانور داده شود و وارد عرصه هايي شويم كه تاكنون مورد غفلت واقع شده و كليه خوردن آنها موجب خوشحالي مردم و رفع محروميت و مشكلا‌ت از مناطق مختلف اين شهرستان خواهد شد .

ظ‌ آيا اخذ اعتبارات لا‌زم جهت پروژه هاي عمراني در دوره نمايندگي شما براي شهرستان مناسب بوده است؟

ع‌قطعا پرژه هايي كه در دوره هشتم مجلس پيگيري، مصوب و كليد اجرايي  آن زده شده پروژه هايي جديد و خوبي بوده اند كه هيچ وقت سابقه پيگيري نداشته و اعتباراتي كه به پروژه هاي اين شهرستان تخصيص يافته در مقايسه با هيچ  يك از ادوار مجلس قابل مقايسه نيست و شايد مي تواند گفت در برخي از پروژه ها به بيش از 50 برابر رسيده است كه البته اين در راستاي توصيه هاي مقام معظم رهبري در دهه چهارم انقلا‌ب كه دهه عدالت و پيشرفت است و هم چنين مشي دولت خدمتگزار در توجه به رفع مشكلا‌ت مردم در حوزه ها و مناطق مختلف كشور است آنچه كه ما در اين راستا انجام داديم نظارت و پيگيري در دفاع از حقوق از دست رفته عموم مردم شريف شهرستان كازرون بوده است كه آن هم به لطف پروردگار تا آنجا كه در توان داشتم به نتيجه رسانده ام و امروز در مقابل وجوان خويش و درگاه خداوند متعال شاكر و سپاسگزارم .

ظ‌ درياچه پريشان در زمان نمايندگي شما خشك شد آيا عذاب وجدان نداريد؟

ع‌درياچه پريشان به عنوان منطقه نمونه گردشگري كه مناظر زيبايي را در شرق شهرستان ايجاد نموده بود  متاسفانه به خاطر وقوع خشكسالي هاي اخير اين درياچه هم مانند تالا‌ب هاي ديگر در سراسر كشور رو به خشكي نهاد تا جايي كه تبديل به كوير شد اما اين موضوع نمي تواند توجيه مناسبي باشد جهت خشك شدن اين تالا‌ب چرا كه براساس طرح هايي كه از قبل مطالعه و پيش بيني بود مي توانستند نسبت به تامين آب اين درياچه از طريق آب رودخانه (جره) اقدام نمايند. ليكن در اين خصوص هيچ گونه پيگيري صورت نگرفته بود تا اوايل دوره هشتم مجلس و در زماني كه بحث مطالعات ايجاد و احداث سد نرگسي در بخش جره و بالا‌ده مورد پيگيري حقير واقع شد كه در آن زمان براساس اطلا‌عات موثقي كه از معتمدين و مطلعين و صاحبنظران در امر محيط زيست گرفته شد علم اجمالي پيدا شد كه از دوران قبل طرح انتقال آب رودخانه جره به تالا‌ب پريشان به صورت ثقلي در دستور كار بوده اما پس از آن به فراموشي سپرده شد .  بنده با اين اطلا‌عات طي مكاتبه اي مشروع و برگزاري جلسه حضوري با مديرعامل و كارشناسان شركت تماوان به عنوان شركت مطالعه كننده سد نرگسي  دراين خصوص وارد مذاكره گرديدم كه آيا مي توان از سد نرگسي نسبت به تامين آب مورد نياز اين تالا‌ب بين المللي اقدام نمود و از وزارت نيرو درخواست نمودم كه موضوع عنوان شده را در دستور قرار داده و هماهنگي لا‌زم با شركت تماوان در زمينه انجام مطالعات صورت پذيرد كه به لطف پروردگار اين امر محقق شد و به دستور وزير محترم نيرو نسبت به تخصيص ساليانه 10  ميليون متر مكعب آب به تالا‌ب پريشان پس از احداث و ايجاد سد نرگسي اقدام گردد و هم چنين مقرر شد كه نسبت به تامين و تخصيص اعتبارات لا‌زم جهت احداث كانال از حد فاصل درياچه و تالا‌ب پريشان تا محل احداث سد نرگسي هم زمان با احداث سد نرگسي عمليات اجرايي آن ظرف دو سال انجام گيرد .

ظ‌ بهترين خاطره شما در دوران نمايندگي مجلس چه بوده است؟

ع‌خاطرات زيادي دارم اما بهترين خاطره ام حضور يافتن با مجمع نخبگان فارس به محضر مقام معظم رهبري قبل از برگزاري كنگره چهارده هزار و ششصد شهيد استان فارس بود. در آن جلسه بسيار معنوي و صميمي حضرت آيت اله ايماني گزارشي كوتاه و مفيد در خصوص سوابق و مسايل فارس ارائه فرمودند كه مقام معظم رهبري استان فارس را از لحاظ نيروي انساني در قله عنوان فرمودند .

ظ‌ بدترين خاطره ؟

ع‌زماني كه مردم شريف حوزه انتخابه به خصوص جوانان جهت خواسته هايي مراجعه مي كردند و قادر به اجابت خواسته هاي به حق و مشروع آنها نبودم از جمله اشتغال جوانان يا رفع مشكلا‌ت مالي افراد نيازمند كه با تمام وجود شرمنده آنها مي شدم .

ف‌چند خبر كوتاه از مجلس شوراي اسلا‌مي

غ‌حسني نماينده لا‌رستان ، خنج و گراش با انتقاد از عملكرد برخي از مسئولين در جريان انتخابات گفت: متاسفانه عده اي انگشت شمار و فرصت طلب خدمات صادقانه را بر نمي تابند و با توطئه وتهمت فضايي جامعه را غبار آلود مي كنند تا به اهداف خود برسند . اين افراد خود را صاحب اختيار و قيم مردم مي دانند و مي خواهند مردم مطيع و فرمانبردار آنها باشند .

نماينده لا‌رستان ،‌خنج و گراش ديدگاه برخي از خواص را نيز طاغوتي اعلا‌م كرد و افزود: بداخلا‌قي هاي انتخاباتي كه در بعضي از مناطق بوجود مي آيد در شان مردم ولا‌يتمدار و متعهد نيست زيرا مردم حق دارند آزادانه تصميم بگيرند، آزادانه از افراد مورد نظرشان حمايت كند و آزادانه فرد اصلح را انتخاب كنند .

غ‌دهقان ناصرآبادي نماينده شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلا‌مي در خصوص قانون مجازات اسلا‌مي گفت: با توجه به ايراداتي كه شوراي نگهبان نسبت به برخي از مواد قانون مجازات اسلا‌مي داشت اين مواد در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از رفع ايرادات جهت تائيد نهايي به شوراي نگهبان اعاده گرديد .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها