پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 4 تیر 1395 ، 26 : 19

کد خبر : 11698

از 0 نفر 0

گزارش اختصاصی روزنامه طلوع از کودک 6 ساله بی سوادی که تمام قرآن را بدون غلط روخوانی می کند

گزارش اختصاصی روزنامه طلوع از کودک 6 ساله بی سوادی  که تمام قرآن را بدون غلط روخوانی می کند

گزارش: خدیجه غضنفری/ عکس: الهه پورحسین: با عزت و احترامی خاص، پسر کوچک به جایگاه ویژه...

گزارش: خدیجه غضنفری/ عکس: الهه پورحسین: با عزت و احترامی خاص، پسر کوچک به جایگاه ویژه مهمانان کنار دیگر مسئولین استان هدایت شد. تقریبا 6 ساله به نظر می‌رسید؛ اما مثل کودکان هم سن و سال خودش چندان بازیگوش و پرتحرک نبود؛ در حالی که آرام در کنار دیگر مسئولین و پدر نشسته بود، با پوشیدن کت و شلوار و انگشترهایی که کمی بزرگتر از انگشت های خود بود، چهره ای مردانه تر گرفته بود ، به حرف های مجری توجه خاصی داشت انگار منتظر بود تا به جایگاه احضار شود.
زمان تولد به دلیل ارث خانوادگی دچار لکنت زبان  بود. پدر خانواده به دلیل شرایط اقتصادی قادر به درمان فرزند خود نبود؛ تصمیم گرفت علیرضا  را با دلی سرشار از امید به  نیت شفا به بارگاه امام رضا (ع) ببرد تا این که پسر کوچک با خواست خداوند  بهتر شود اما به طور کامل مشکل لکنت او رفع نشد.
پدر، که خود سواد خواندن قرآن را نداشت تصمیم گرفت به فرزند  3 ساله خود از طریق سی دی های آموزشی طریقه خواندن صحیح  قرآن را آموزش دهد و هفته ای یک بار پسرش را به کلاس های آموزشی قرآن بفرستد.
لکنت زبان پسر کوچک در مدت زمانی که تحت آموزش قرآن قرار گرفت  بهتر شد؛ اما  هنوز اولین  آموزش جزء 30 قرآن به علیرضا به اتمام نرسیده بود که متوجه شدند این مرد کوچک به خواست و اراده خداوند  می تواند تمام قرآن را بدون آنکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشد، بدون هیچ اشتباهی و
 بدون لکنت زبان روخوانی کند! البته این خواندن و نوشتن فقط به خواندن قرآن محدود می شود و به عنوان مثال از خواندن نهج البلاغه عاجز است.
اساتید از علی کوچک تست گرفتند و متوجه شدند او نخبه قرآنی است نه نخبه هوشی.
پدرش می گوید: علیرضای کوچک در خانواده به پدر و مادر در خصوص آداب و رسوم و نحوه برخورد به روش قرآن تذکر می دهد.
فصل جدیدی در زندگی علیرضا که در حال حاضر 6 سال دارد، رقم خورده و حالا او به جلسات مهم استانی دعوت می شود تا این معجزه الهی را بیان کند.
علیرضا اولین نمونه از این دست معجزات نیست و آخرین نمونه هم نخواهد بود... «و تلک الامثال نضربها للناس لعلهم یتفکرون»


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها