جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 4 مرداد 1395 ، 51 : 16

کد خبر : 11873

از 0 نفر 0

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس در بازدید از دفتر روزنامه طلوع: توانمندسازی شغلی و تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر، مهم ترین طرح در دست اقدام بنیاد شهید فارس است

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس در بازدید از دفتر روزنامه طلوع: توانمندسازی شغلی و تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر،  مهم ترین طرح در دست اقدام بنیاد شهید فارس است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در بازدید از روزنامه طلوع گفت: روزنامه نگاری و فعالیت...

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری - عکس/ الهه پورحسین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در بازدید از روزنامه طلوع گفت: روزنامه نگاری و فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای تولید اثر است که اگر قدر آن را بدانیم، جهاد اکبر است.
 رجبعلی راهی با بیان اینکه برای شهدا کارهای خوبی انجام شده، افزود: هر قدمی که برای شهدا برداشته شود خداوند قدم های بیشتری برای ما بر می دارد.
مدیرمسئول روزنامه طلوع نیز با تشریح قابلیت ها و توانمندی های روزنامه طلوع، اظهار داشت: امروز هر تفکری که بتواند برای تمام مردم دنیا نوعی پیام پیشرفت و نوآوری با خمیرمایه معنویتی که انسان و جامعه را به سمت رشد و تعالی رهنمون کند، داشته باشد و از طرفی با خرافات هم مبارزه کند، موفق است.
محمدمهدی جعفری زاده ادامه داد: اما اگر تک بعدی باشیم، به هر اسم و تحت هر عنوانی که باشیم، شکست خواهیم خورد.
در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در گفت وگو با خبرنگار روزنامه طلوع به بحث بازسازی و مناسب سازی مزارهای شهدا در سطح استان فارس اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا کارهایی را که پیش از این آغاز کرده ایم و اکنون در دست اقدام داریم، به اتمام برسانیم. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطر نشان کرد : 4 هزار مزار مناسب سازی نشده در سطح استان وجود دارد. وی اعتبار لازم برای مرمت این تعداد مزار را 20 میلیارد تومان عنوان کرد.
رجبعلی راهی به بحث اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان اشاره کرد و افزود: در سطح استان فارس نزدیک به 4 هزار فرزند شهید و جانباز بیکار داریم. وی ادامه داد: براساس فراخوانی که سازمان سنجش اعلام کرده، فرزندان شهدا هم با سهمیه ثبت نام 25 درصدی در این آزمون شرکت می کنند و از این طریق تعدادی در دستگاه های دولتی استخدام می شوند.
به گفته او، تعداد متقاضیان اشتغال برای هر شغل، بیشتر از ظرفیت آن شغل است.
وی با یادآوری اینکه در سال 91 تعداد326 نفر از فرزندان شهدا در آزمون استخدامی دولت وقت پذیرفته شده، اما برای آغاز به کار فراخوانده نشده بودند، اظهار کرد: مشکل این افراد با مساعدت استاندار فارس و پیگیری های به عمل آمده، مرتفع شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به سایت اشتغال و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان فارس افزود: با راه اندازی این سایت، تعداد دقیق فرزندان شهدا و ایثارگران فارغ التحصیل فاقد شغل مشخص شد که امیدواریم با استخدام های جدید در دستگاه‌های دولتی تعدادی از آنها استخدام شوند.
وی در خصوص متقاضیان مسکن از طریق سایت نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بحث وام مسکن فراخونی اعلام شد که به تعدادی از متقاضیان که واجد شرایط بودند، تسهیلات ارائه شد.
به گفته راهی، در بخش مسکن 11 هزار تقاضای وام واصل شده که بر اساس اولویت‌های تعریف شده و به صورت متمرکز به ایثارگران تسهیلات ارائه می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تصریح بر اینکه بنیاد شهید، یک نهاد فرهنگی است، افزود: مهم ترین طرحی که در دست اجرا داریم، طرح توانمندسازی فرزندان شهدا و ایثارگران است و در این زمینه هم در حال طراحی یک طرح ملی هستیم.
رجبعلی راهی هدایت تحصیلی را دیگر برنامه مهم بنیاد شهید فارس عنوان کرد و گفت: در این طرح تلاش داریم، دانش آموزان با هدایت مناسب تحصیلی، به سمتی بروند که در آینده بتوانند جذب بازار کار شوند.
وی به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور به ریاست رئیس جمهور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در استان فارس نیز شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار فارس تشکیل شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اقدامات این شورا را دارای جنبه های مختلفی دانست و افزود: قرار است همه دستگاه های اجرایی استان در این زمینه، وارد عمل شده و بر اساس یک سازماندهی منسجم در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند.
وی با توجه به اینکه هر دستگاهی شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، تاکید کرد: اگر هر دستگاه در حوزه شهدای سازمان خود اقداماتی در سطح خود سازمان و در سطح جامعه انجام دهد، قطعا اقدامات منسجم تری را در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.
وی دیگر بحث مهم بنیاد شهید را بحث پیگیری درمان جانبازان، پدران، مادران و همسران شهدا عنوان کرد.
رجبعلی راهی در بخش پایانی صحبت های خود، اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه مباحث مرتبط با خانواده شهدا را توسط همه دستگاه‌ها، مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و همه جناح‌های سیاسی با هر اعتقاد، سلیقه و مسلکی به دور از اختلاف نظرها و اختلاف
سلایق و عقایدی قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: از زمان قبول مسئولیت این همکاری عملی را در بخش های مختلف استان مشاهده کرده ام.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها