چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 1 مرداد 1391 ، 16 : 13

کد خبر : 1194

از 0 نفر 0

در يك مصاحبه مطبوعاتي؛رئيس شبكه بهداشت و درمان كازرون عملكرد اين شبكه را در 22 مورد بيان كرد

در يك مصاحبه مطبوعاتي؛رئيس شبكه بهداشت و درمان كازرون عملكرد اين شبكه را در 22 مورد بيان كرد

‌دكتر حاجي زاده به انتقاد دكتر محمد صادقي پاسخ داد....

‌دكتر حاجي زاده به انتقاد دكتر محمد صادقي پاسخ داد

نشست مطبوعاتي دكتر حاجي زاده رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان كازرون برگزار شد .

اين نشست با حضور دكتر حاجي زاده رئيس شبكه،‌دكتر عباسي رئيس بيمارستان ولي عصر و دكتر شاه كرمي برگزار شد .

دكتر حاجي زاده رئيس شبكه بهداشت و درمان گفت: ضمن عرض سلا‌م خدمت شهروندان، شبكه بهداشت و درمان هر چه براي شهروندان انجام دهد با هم كم است و شهرستان كازرون بعد از شيراز يكي از شهرهاي بزرگ استان فارس هستند كه داراي 6 بخش و 6 شهر مي باشد و در حوزه ي سلا‌مت بايد تلا‌ش هاي بسياري كرد تا رضايت نسبي مردم را جلب كرد و امروز حوزه ي بهداشت اگر به شهرهاي مجاور مراجعه كنيم وضعيت نسبي بهتري داريم در حوزه ي سلا‌مت هر چه كار كنيم كم است .

ظ‌شبكه بهداشت و درمان در حوزه ي بهداشت و درمان چه فعاليت هاي كرده است؟

ع‌بيمارستان ولي عصر داراي 170  تحت مي باشد كه با تلا‌ش هاي فراوان توانستيم 128 تخت را فعال كنيم و اين بيمارستان تنها بيمارستان شهر كازرون مي باشد . كه از نظر تراكم جمعيتي بسيار زياد است .

اورژانس 115 شهرستان كازرون با 6 پايگاه در حال خدمات رساني به شهروندان مي باشد . در سال گذشته با تلا‌ش هايي توانستيم مركز بهداشتي و هماهنگي با مركز درماني و صوانع كار خوبي انجام شد كه اورژانس هاي جاده اي با مركز درماني وارد عمل مي شوند و اين شرايط را ساماندهي مي كنند .

اعم از فعاليت هاي انجام شده در بيمارستان ولي عصر در سال 1387 به شرح ذيل اعلا‌م مي گردد :

اين كارها 22 مورد مي باشد :

1- پيگيري جهت ساخت هفت واحد پانسيون پزشكان با زير بناي 600 متر مربع

2- پيگيري جهت خريد اكسيژن ساز با اعتبار بالغ بر 700 ميليون ريال

3- توسعه فيزيكي بخش همود يا ليزر و افزايش %%0 به ظرفيت بخش مذكور با اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال .

4- تعمير و بازسازي بخش اطفال و نوسازي تجهيزات اين بخش با اعتباري بالغ بر500 ميليون ريال

5- احداث و افتتاح بخش icu نوزدان و تجهيز اين بخش با اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال

6 - بازسازي بخش كوليزو نوسازي تجهيزات اين بخش با اعتباري بالغ بر 300 ميليون ريال

7- بازسازي بخش سلف سرويس با اعتباري 50 ميليون ريال

8- واگذاري بخش داروخانه سرپايي و بستري و شبانه روزي نمودن داروخانه سرپايي

9- بازسازي بخش ENT و جراحي مغز و اعصاب و نوسازي تجهيزات اين بخش با اعتباري بالغ بر 400 ميليون ريال

10- تجهيز كل بيمارستان به دوربين مدار بسته با اعتباري بالغ بر 250 ميليون ريال

11- تعمير و نوسازي بخش زايمان و خريد تجهزات مورد نياز اين بخش اعتبار 200 ميليون ريال

12- احداث 8 باب سرويس بهداشتي در فضاي باز بيمارستان با اعتبار بالغ بر200 ميليون ريال

13- جدا سازي واحد بيماربري از اورژانس 115 و تجهيز اين واحد به 3 دستگاه آمبولا‌نس تي يوتا هايس جديد

14- خريد تجهيزات مورد نياز جهت واحد آزمايشگاه با اعتباري بالغ بر يك و نيم ميليارد ريال

15- خريد تجهيزات جهت بخش هاي مختلف بيمارستان با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال

16- احداث يك  باب همراه سرا جهت رفاه حال همراهان بيمار با اعتباري بالغ بر 200 ميليون ريال

17- پيگيري جهت ساخت و احداث ساختمان MRI و خريد تجهزات مورد نياز با مشاركت بخش خصوصي با اعتبار بالغ بر 30 ميليارد ريال

18- احداث يك باب نماز خانه در فضاي باز بيمارستان با مشاركت يكي از خيرين شهرستان

19- بازسازي و تعمير بخش اداري بيمارستان و نوسازي مبلمان اداري با اعتباري

بالغ بر 150ميليون ريال

20- توسعه بخش ccu و افزايش 100 درصد به تخت هاي اين بخش

21- پيگيري و ساخت ساختمان امحاي زباله و خريد دستگاه امحاي زباله با اعتبار يك ميليارد ريال و اين امحا فعاليت ها در بيمارستان ولي عصر مي باشد

در مورد ساخت   MRI در شهر كازرون كه با مشاركت بخش خصوصي آماده شده است و با همكاري مسئولين شهرستان و شبكه بهداشت و درمان اين كار بزرگ انجام شده كه ساختمان آن موعد مقرر آماده شد و تلا‌ش كرديم با راه اندازي اين مركز بسياري از مشكلا‌ت مردم شهرستان كازرون حل مي گردد  ولي متاسفانه با مشكلا‌تي كه پيشآمد اين مركز با نبود گاز هليم روبرو شديم كه پيمانكار نتوانست آن را تحويل دهد .

ظ‌آقاي دكتر در مورد انتقادات دكتر محمد صادقي به شبكه بهداشت در مسجد جامع شهدا چه جوابي داريد؟

ع‌شبكه ي بهداشت و درمان در حد توان تلا‌ش هاي خود را كرده است و از زماني كه من در شهرستان كازرون به عنوان رييس شبكه بهداشت و درمان آمدم با تمام توان با همكاران خود ،‌رياست محترم بيمارستان دكتر عباسي و همه ي همكاران و كارشناسان بهداشت محيط و پرسنل شبكه بهداشت خدمت كرديم و من از آنها تشكر مي كنم كه هر چه را در توان داشتيم جهت رشد و ارتقاي بهداشت شهرستان انجام داده ايم و مديريت را از پايين شروع كرديم كه در چهار بيمارستان از شهرهاي ديگر بوده ست و در اين شهرستان كه آمدم از خط هاي سياسي نبوده ام و براي مردم و سلا‌مت تا آنجايي كه توانسته ام كار كردم و شهرستان كازرون به وسعت بسيار تلا‌ش هاي زيادي را مي طلبد و همان طور كه دين اسلا‌م گفته است چنان چه در احياي جان يك نفر تلا‌ش كنيم گويي همه را زنده كرده ايم و اينجانب جز خدمت براي مردم چيز ديگري را براي خود نخواسته ام و از مسئولين تشكر مي كنم و از تلا‌ش هاي نماينده مردم هم تقدير و تشكر مي نمايم و طي اين مدت دكتر محمد صادقي هيچ گونه جلسه اي با شبكه بهداشت نداشته است تا عملكرد ريز يكسال و نيم گذشته را به سمع و نظر وي برسانيم .

 از ايشان خواهش مي كنم كه با كارشناسان اين شبكه جهت ارايه گزارش كارهاي انجام شده تماس بگيرند كه براي ايشان با اسناد و مدارك موجود روشن شود كه شبكه در چه وضعي است و طبق نظر دانشگاه علوم پزشكي در سال گذشته تا به امروز ارزيابي از شهرهاي استان كه 28 شهرستان مي باشد و كازرون با همه ي مشكلا‌ت توانسته است در اين رتبه بندي مقام سوم را كسب كند به طوري كه شيراز اول ،‌استهبان دوم و كازرون سوم شده است و اين نشان از تلا‌ش و پيگيري هاي كارهاي مهم در شهرستان مي باشد .

از نظر مجمع خيرين سلا‌مت استان فارس جز واحد برتر استان شناخته شده است .

جا دارد از تمام مسئولين شهرستان تقدير و تشكر كنم و از مردم فهيم و با فرهنگ شهرستان كازرون كه در اين مدت با تمام كاستي هاي بهداشتي ما را ياري كرده اند تقدير و تشكر مي كنم .

اصحاب رسانه و جرايد شهرستان كازرون كه جز شهرهاي پيشرو در امر اطلا‌ع رساني به مردم هستند و با شبكه ي بهداشت و درمان داشته اند تقدير و تشكر مي كنم .

ركورد ارسال اس ام اس  ادارات شهرستان كازرون را تربيت بدني كازرون از آن خود نمود

سرويس خبري / علي گلچين : مدت زيادي است كه بعضي از ادارات و نهادهاي دولتي اقدام به خريد سامانه ارسال پيام كوتاه تبليغاتي نموده اند ، از جمله اين ادارات اداره ورزش و جوانان كازرون مي باشد كه توانسته است در زمينه هاي مختلف اجتماعي، سياسي، فرهنگي، مذهبي، ورزشي مقام نخست را از آن خود نمايد. بنا به اطلا‌عات واصله ، تقريبا روزانه اداره ورزش و جوانان 400 sms و به طور ميانگين ماهانه حدود 15000 sms ارسالي دارد كه به 3000 خط تلفن همراه ارسال مي شود ، در اين خصوص طي گفتگويي كوتاه ، حسين پور رياست اداره ورزش و جوانان كازرون عنوان داشت كه هدف از اين كار مهم در طول اين يك سال ، آگاه نمودن مردم در زمينه هاي فرهنگي ، مذهبي، سياسي، ورزشي، اقتصادي و ...مي باشد و انشاالله در ماه مبارك رمضان شاهد برنامه هاي متنوع تري در خصوص ارسال sms خواهيم بود .

حسين پور در گوشه اي ديگر از سخنان خود اشاره به دستگاه هاي دولتي نمود و به آنها پيشنهاد داد كه جهت بالا‌ بردن سطح آگاهي مردم نه فقط در خصوص ارسال نكته هاي مربوط به امور آن اداره ، بلكه در زمينه هاي مختلف هم فعاليت نمايند. در پايان حسين پور تشكر ويژه اي از دست اندركاران روزنامه طلوع و خصوصا مدير مسئول آن نمود كه نسبت به اين مسئله مهم حساس بوده و براي اولين بار آن را پوشش خبري دادند.شايان ذكر است كه اين گزارش با توجه به تحقيقات خبرنگار روزنامه طلوع براي اولين بار در اين زمينه درج شده و تاكنون در هيچ سايت و نشريه اي درج نشده است .


ارسال دیدگاه Post comments


comment

احسان

باتشکرازریاست محترم شبکه بهداشت کازرون وتقدیر وتشکر اززحمات ایشان لازم به ذکر است که وضعیت بهداشت درشهر قائمیه ضعیف است واگر به داخل شهر(کوچه ها وخیابان هاوپارک وابراهه هاومسیل رودخانه ومیدان های شهروپیاده رو ها) تشریف بیاورید متوجه این مطالب خواهیدشد که البته این جمع آوری زباله ازوظایف شهرداری قائمیه می باشد ونظارت وتذکرات بهداشت محیط قائمیه به شهروندان وشهرداری قائمیه باعث حل مشکلات بهداشتی شهرمی شود که متاسفانه از انجام وظایف سرباز می زنند

1391/5/13

آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها