پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 18 مرداد 1391 ، 59 : 9

کد خبر : 1241

از 0 نفر 0

نماينده شهرستان دشتستان در مجلس شوراي اسلا‌مي : ايجاد صنايع تبديلي در بخش خرما و نخيلا‌ت ضروري و مهم است

نماينده شهرستان دشتستان در مجلس شوراي اسلا‌مي :  ايجاد صنايع تبديلي در بخش خرما و نخيلا‌ت ضروري و مهم است

چرا دولت با وجود هواي گرم بوشهر، تصميم به حذف حق بدي آب و هوا گرفته...

ف‌چرا دولت با وجود هواي گرم بوشهر، تصميم به حذف حق بدي آب و هوا گرفته است؟

سيد مهدي موسوي نژاد ، نماينده شهرستان دشتستان و عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلا‌مي در گفتگو با خبرنگار پارلماني طلوع به ذكر مهم ترين برنامه هاي خود و هم چنين برخي از مشكلا‌ت پرداخت .

موسوي نژاد مشكل اصلي شهرستان و دشتستان را مساله اشتغال و عدم بهره وري در استان عنوان كرد وافزود : در استان بوشهر فرصت هاي زيادي هم چون پارس جنوبي - نخيلا‌ت- دريا و بنادر وجود دارد اما متاسفانه از اين نعمت هاي خدادادي كم تر استفاده شده است در حالي كه ما جهت توليد ملي و توليد محصولا‌ت كشاورزي قابليت و توانمندي هاي فراواني داريم .

نماينده شهرستان دشتستان ، نبود تجهيزات مدرن خرما را يكي از عوامل عدم افزايش توليد اين محصول دانست و گفت: يكي از ضرورت ها، ايجاد صنايع تبديلي است كه بايد خرما را به محصولا‌ت ديگر تبديل و سپس به بازار عرضه كرد .

اين عضو كميسيون انرژي مجلس مشكل عمده استان بوشهر را بي توجهي به قانون 50 درصدي ذكر كرد و افزود : متاسفانه استفاده از نيروهاي بومي در مراكز نفتي و صنعتي اتفاق نيفتاده و حق مردم شريف حوزه انتخابيه در اين زمينه داده نشده است گر چه آنها علي رغم گراني ها و مشكلا‌ت ، هميشه و با تمام وجود پاي اين انقلا‌ب ايستاده اند و مقاومت مي كنند ولي در جهت رفاه و آسايش و زندگي بهتر درگير مشكلا‌ت هستند كه با تدبير و مديريت صحيح حل مي شود .

موسوي نژاد با انتقاد از دولت به دليل حذف حق بدي آب و هوا در حقوق كارمندان دولت اظهار داشت : استان بوشهر داراي آب و هواي بسيار گرم و طاقت فرسايي است كه اخيرا با ورود ريزگردها اين وضعيت بسيار بدتر از قبل شده است حال سوال اين است با وجود اين گرد و غبار و هواي بسيار گرم و شرجي آيا هوا خوب شده كه دولت تصميم به حذف حق بدي آب و هوا گرفته است ؟

نماينده شهرستان دشتستان با اشاره به تحريم هاي به وجود آمد ه گفت: با توجه به تحريم و مشكلا‌تي كه براي مردم به وجود آمده ما نبايد صبر و حوصله مردم را سر بياوريم و از استقامت مردم استفاده سوء كنيم و تصميم ناشايستي بگيريم بنابراين اميدوارم دولت هر چه سريع تر نسبت به اين تصميم (حذف حق بدي آب و هوا ) منصرف شود كه اينجانب براي حل مشكل مردم از همه ابزارهاي قانوني استفاده خواهم كرد .

سيد مهدي موسوي نژاد مسايل فرهنگي و مذهبي را از دغدغه هاي اصلي خود عنوان كرد و افزود : اگر زير ساخت هاي فرهنگي را تقويت كنيم قطعا آمار محكوميت هاي قضايي و زندانيان كم تر خواهد شد و با توجه به اينكه خودم از سنين نوجواني تا هم اكنون فعاليت هاي فرهنگي ومذهبي داشته ام مي دانم اين بخش با نبود اعتبارات لا‌زم روبرو است تمام توانم را به كار مي گيرم تا در بحث بودجه و اعتبارات از يك طرف و هدفمند كردن فعاليت هاي فرهنگي از طرف ديگر شاهد يك تحول چشمگير در حوزه فرهنگ و مباحث قرآني باشيم .

 

خبرهايي از مجلس

دكتر سليماني نماينده تهران گفت: مسايل شهرستان كازرون براي بنده بسيار مهم است و تا آنجا كه مقرر باشد پيگير مشكلا‌ت اين شهرستان هستم .

ايشان يكي از مواردي را كه هم اكنون در حال پيگيري است را تعرفه برق شهرستان كازرون اعلا‌م كرد و افزود : با هماهنگي هاي كه بين من وامام جمعه و مسئولين ديگر شهرستان است پيگير مساله تعرفه برق در دولت و دنبال اخذ مصوبه دولت در اين زمينه هستم .

 

سيد موسي موسوي يكي ديگر از نمايندگان غير كازروني است كه به مسايل اين شهرستان علا‌قمند مي باشد .

موسوي دانش آموخته رشته پزشك عمومي و داراي دكتراي تخصصي در رشته جراحي عمومي است و نماينده شهرستان لا‌مرد و مهر مي باشد .

دكتر موسوي هم اكنون عضو كميسيون انرژي مجلس است كه زماني عضو هيات علمي دانشگاه آزاد كازرون بوده است در اين زمينه مي گويد: دانشگاه آزاد كازرون يكي از بهترين دانشگاه هاي كشور مي باشد و بر همين اساس معمولا‌ دانشجويان رشته پزشكي در قبولي در رده هاي تخصصي حرف براي زدن دارند و در رشته هاي تخصصي در بهترين دانشگاه هاي سراسري (دولتي) پذيرفته مي شوند .

وي هم چنين جهت ارتقاي كيفيت دانشگاه آزاد و مخصوصا دانشكده پزشكي شهرستان كازرون اعلا‌م آمادگي كرد .

 

ابراهيم نكو نماينده شهرستان رباط كريم و بهارستان ضمن انتقاد از عملكرد دولت گفت: مساله مهم و تاسف برانگيز اين است كه دولتمردان تقصيرگراني و مشكلا‌ت اقتصادي را گردن گروه هاي مختلف _مي اندازند .

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس حمايت از صنايع توليدي را بسيار مهم تلقي كرد و افزود: بايد موانع برداشته شود چرا كه اگر از توليد حمايت نكنيم توليد و اشتغال ايجاد نمي شود .

وي يكي از موانع توليد را ندادن كسب مجوز به صنايع توليدي اعلا‌م كرد و گفت: در حوزه انتخابيه من 7 شهرك صنعتي داريم كه دو شهرك مجوز دارند اما 5 شهرك ديگر كه در اقتصاد كشور تاثير گذارند با اين كه هيات دولت تصويب كردن مجوز داده شود مورد بي مهري هاي فراوان از سوي دولت و دولتمردان شهرستان قرار گرفتند و گر چه اين افراد صنعتگر به نظام علا‌قمند هستند مي خواهند خدمت كنند اما مجبورند اگر مجوزها صادر نشود تعديل نيرو در سطح وسيع داشته باشند


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها