یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 شهریور 1391 ، 21 : 8

کد خبر : 1285

از 0 نفر 0

به فرزندان مان افتخار مي كنيم؛

به فرزندان مان افتخار مي كنيم؛

گفت و گو با يكي از ممتازين برجسته شهرستان كازرون در كنكور سال 91 _هوش و استعداد،...

گفت و گو با يكي از ممتازين برجسته شهرستان كازرون در كنكور سال 91 _هوش و استعداد، نعمت هاي ارزشمندي است كه خداوند به بندگانش ارزاني داشته تا با ياري جستن از آنها، انسان خلاقيت و نبوغ خود را براي توسعه و پيشرفت و تكامل به كار بندد و به دروازه هاي طلايي دانايي و اقتدار برسد، بر جهل و كاهلي غلبه كند و به آنچه سزاوار و شايسته بهترين هاست دست يابد. در اين راستا قله هاي افتخار را تنها كساني فتح مي كنند كه همواره با كار و تلاش از توانايي هاي بالقوه خويش درست و هدفمند بهره مي گيرند .

 گفت و گوي زير با يكي از ممتازين برجسته شهرستان، اشاره اي گذرا به افتخار آفريني فرزندان مان است. اميد كه شاهد موفقيت هر چه بيشتر دانش آموزان مان باشيم .

‌ظ‌‌لطفا خودتان را معرفي كنيد؟

ع‌نوشين دانش پور فرزند مهدي، فرزند كوچك خانواده .

ظ‌از دوران تحصيل خود بگوييد؟

ع‌دوره ابتدايي را در دبستان غير انتفاعي ميلاد زهرا و دوره راهنمايي را در مدرسه راهنمايي نمونه دولتي حجاب و دبيرستان را در نمونه دولتي بانو سلامي گذراندهام .

ظ‌آيا علاوه بر تحصيل در مدارس عادي، كلاس فوق برنامه اي داشتهايد؟

ع‌در كلاسهاي زبان خارجي و عربي آموزشگاه شركت و ديپلم انگليسي راگرفتهام .

ظ‌در كنكور سراسري 91 در چه رشته اي شركت كرده ايد و چه رتبه اي را به دست آورده ايد؟

ع‌در رشته علوم تجربي شركت كرده ام و در سهميه 22) رتبه 214 و در زير گروه پزشكي 185 شده ام .‌

ظ‌آيا انتظار كسب چنين رتبه اي را داشتيد و اصولا آزمون سراسري امسال متناسب با توانمندي و آمادگي شما بود؟

ع‌در انتظار كسب رتبه اي متناسب با آنچه به دست آورده ام بودم. از آنجايي كه سؤالات مفهومي بودند، به ويژه درس زيست شناسي بسيار مورد توجهم قرار گرفت

ظ‌علاوه بر كار و تلاش فردي، موفقيت خود را مديون چه عواملي ميدانيد؟

ع‌در اين مقطع موفقيت خود را مديون خانواده و دلبستگي و انس به اعتقادات و قرآن و رهنمودهاي مسئولين مي دانم .

ظ‌رشته تحصيلي دانشگاهي مورد نظرتان چيست و چرا؟

ع‌رشته پزشكي است. چون از كودكي تمايل داشته ام به همنوعانم و مردم خدمت شايسته و با ارزشي كنم و رشته پزشكي يكي از راه هاي رسيدن به اين هدف و آرزوي ديرينه ام مي باشد و اين فرصت را خواهم داشت كه در بخش تحقيقات، مثمر ثمر واقع شوم .

ظ‌آيا دوست داريد در دانشگاه خاصي پذيرفته شويد و چرا؟

ع‌‌بله، دوست دارم در دانشگاه علوم پزشكي شيراز پذيرفته شوم چرا كه اين دانشگاه يكي از معتبرترين دانشگاه هاي ايران و خاورميانه است و در ضمن امكان نزديك بودن به محل سكونت خانواده ام فراهم مي گردد .

ظ‌از انگيزه و الگوهاي تان در موفقيت هاي تحصيلي خود بگوييد؟

ع‌همان طور كه قبلا اشاره كردم قصد اول و اساسي ام، خدمت به مردم و پاسداري از ايثارگري و رشادت هاي شهداي گرانقدر و امام حسين(ع) بوده است كه اين عزيزان الگوهاي برتر در تلاش هايم بوده اند و علاوه بر پدر و مادرم كه از فرهنگيان دلسوز شهرستان بوده اند، خواهرم نازنين كه فارغ التحصيل رشته پزشكي است و خواهر ديگرم ندا كه دانشجوي فوق ليسانس در رشته مهندسي برق مخابرات است نيز الگوهاي شايسته اي براي من بوده اند .

ظ‌آيا برنامه ريزي خاص و مدوني براي مطالعه و آمادگي در آزمون سراسري داشتيد؟

ع‌قطعا برنامه ريزي نقش بسيار سرنوشت ساز و تعيين كننده اي داشته و دارد. سعي مي كردم به طور مستمر و پيوسته و تقريبا در سطح بالا مطالعه نمايم و اين كار را از پايه دوم دبيرستان شروع كردم. ولي در تابستان گذشته به طور جدي و با تلاش مضاعف توانستم خودم را براي آزمون سراسري آماده سازم .

ظ‌با توجه به اينكه خانواده ات و مربيان و... همكاري هاي لازم را مبذول داشته اند، براي موفقيت هاي آتي از مسئولين چه انتظاراتي داريد؟

ع‌با توجه به شناخت نسبي كه دارم، خواسته هاي بسياري دارم ولي مهمترين خواسته ام، توجه به مسايل معيشتي و رفاهي دانشجويان و حفظ و ارتقاي سطح علمي به ويژه در تحقيقات و برنامه ريزي مربوط به رشته هاي دانشگاهي است .

ظ‌چه توصيه اي براي دانش آموزان و پشت كنكوري هاي سال 92 داريد؟

ع‌توصيه و پيامي كه مي توانم به دوستان عزيز بدهم اين است كه به صورت جدي و عميق و مفهومي مطالعه نمايند، طوري كه قادر به ارايه مطالب به همكلاسي خود باشند.توصيه ديگرم اين است كه همان طور كه خانواده ام در اين مدت كنارم بودند خانواده هاي دانش اموزان در طول آماده شدن فرزندانشان، از تدارك برنامه هاي غيرضروري و شركت در مراسم هايي كه موجب اتلاف وقت دانش آموز مي شود و موجب افت و دلسردي آنان مي گردد، جداً خودداري نمايند .


ارسال دیدگاه Post comments


comment

hanieh zare

با عرض سلام موفقیت چشم گیر شما را به شما دانش آموز کوشا و خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم و امیدوارم ک بتوانم شاهد پیشرفت روز افزون شما باشم

1392/4/16

comment

سارا ن

امیدوارم همیشه موفق باشی نو شین جون

1392/12/18

comment

سارا ن

امیدوارم همیشه موفق باشی نو شین جون

1392/12/18

comment

مژده

روحت شاد نوشین جان

1394/7/2

comment

gomnam

یکسالی هست که دوست عزیزمون از پیش ما رفته. نوشین جان روحت شاد دوست عزیز

1394/7/2

comment

Mitra

روحت شاد نوشین عزیز😔😔

1398/3/10

آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها