پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 31 فروردین 1392 ، 20 : 10

کد خبر : 1845

از 0 نفر 0

گفت و گو با فرمانده و رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 07 کازرون به مناسبت 29 فروردین سالروز تأسیس نیروی زمینی ارتش

گفت و گو با فرمانده و رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 07 کازرون به مناسبت 29 فروردین سالروز تأسیس نیروی زمینی ارتش

به مناسبت 29 فروردین سی و چهارمین سالروز تأسیس نیروی زمینی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، امیر سرتیپ نگهدار عسکری فرمانده مرکز آموزش 07 کازرون ...

سرویس خبری/ نصراله پناهی، مهدی صفری: به مناسبت 29 فروردین سی و چهارمین سالروز تأسیس نیروی زمینی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، امیر سرتیپ نگهدار عسکری فرمانده مرکز آموزش 07 کازرون طی گفت و گویی اظهار داشت: گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی­های نیروی زمینی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا روز 29 فروردین یکی از روزهای بسیار مبارک، پرمعنا و مهم در تاریخ ما محسوب می­شود و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) این روز را روز حماسه و افتخار کشور نامیده است.

امیر سرتیپ عسکری افزود: سه عامل، عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند: حضور مؤثر روحانیت در صف مقدم نیروهای انقلابی و مردمی - حضور مؤثر و حمایت همه جانبه مردم با ایمان مملکتمان از انقلاب و روحانیت در مقابل طاغوت - پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون و مردم. اگر حمایت بدنه ارتش از انقلاب نبود، انقلاب اسلامی نمی­توانست به این سادگی به پیروزی برسد.

بدنه ارتش همان شهید قرنی، شهید فلاحی، شهید نامجو، شهید فکوری، شهید کلاهدوز، شهید شیرودی، شهید بابایی، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و ده­ها هزار افسر، درجه دار و سربازان گمنام دیگر می­باشند.

امیر سرتیپ نگهدار عسکری فرمانده مرکز آموزش 07 کازرون در خصوص توطئه دشمنان انقلاب اسلامی برای انحلال ارتش اظهار داشت: گروه­های معاند و منافق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای شکست انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید انقلاب را خلع سلاح کنند. در آن روزها که گروهک­ها به دستجات مختلف فعالیت خود را شروع کرده بودند بسیاری از آنها که دارای افکار مارکسیستی بودند به بهانه­های مختلف نیروهای ارتش را که به انقلاب پیوسته بودند امپریالیستی و ضد خلقی نامیده و در شعارهای خود، انحلال ارتش را مطرح می­نمودند زیرا که پیوستن ارتش به نظام اسلامی را موجب عقیم مانده نقشه­های پلید خود می­دانستند.

در این زمان امام امت به عنوان بزرگترین و دلسوزترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش برآب کردند و طی پیامی با قاطعیت هرچه تمام­تر ضرورت حفظ ارتش و انسجام و یکپارچگی آن را اعلام نمودند.

دلیر مردان سلحشور ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از کیان و اقتدار ایران و نظام مقدس انقلاب اسلامی با تمام وجود آمادگی رزمی و دفاعی خود را حفظ کرده و برای حراست از وجب به وجب این آب و خاک پاک که معطر به خون شهیدان است تا پای جان ایستاده­اند. سلحشور مردان مؤمن ارتش رسالت خطیر و عظیم حفظ و حراست مرزها و حدود و ثغور میهن عزیز اسلامی و دفاع از حریم ولایت فقیه و ارزش­های اسلام و انقلاب شجاعانه بر دوش دارند.

امیر سرتیپ نگهدار عسکری در پایان افزود: امروز ارتشیان غیور این افتخار را دارند که قوی­تر از سنوات گذشته در راستای حفظ تمامیت ارضی و حراست از میهن اسلامی امنیت همه جانبه سرزمین عزیزمان را در مقابله با تهدیدهای زمینی، هوایی و دریایی تضمین نمایند.

در بخش دیگری از این گفتگو حجت الاسلام عزیز رضایی رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 07 کازرون نیز طی سخنانی اهم فعالیت­های مرکز آموزش 07 شهید سرلشکر سیدقنبر ترابی کازرون به مناسبت هفته ارتش را در شهرستان کازرون بدین شرح اعلام کرد: اجرای مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرستان کازرون به میزبانی مرکز آموزش 07 شهید سرلشکر سیدقنبر ترابی کازرون - غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا در روز پنجشنبه آغاز هفته ارتش - دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان با امام جمعه کازرون و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و رهبری - کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات تنگ چوگان - مراسم صبحگاه مشترک و دعوت از دانش آموزان جهت شرکت در این مراسم و بازدید از آسایشگاه­ها و محل­های آموزشی سربازان تحت عنوان »یک روز زندگی سرباز «

- سخنرانی فرماندهی مرکز قبل از خطبه­های نماز جمعه کازرون - محفل انس با قرآن با طرح تدبر در آیات جهاد و دفاع - اجرای مسابقات متنوع فرهنگی، قرآنی و ورزشی و اهدای جایزه به نفرات برتر - اجرای همایش تجلیل از فرماندهان و سربازان دوران دفاع مقدس - دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و عیادت از بیماران در بیمارستان­ها - سخنرانی و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط روحانیون و رزمندگان دوران دفاع مقدس بین الصلاتین ظهر و عصر - برگزاری مراسم شب خاطره در منازل سازمانی جهت خانواده­های کارکنان - معرفی چهره­های برتر نظامی، ورزشی، علمی و هنری از میان کارکنان مرکز و فرزندان و همسران کارکنان - اعزام سخنران جهت سخنرانی و بیان خاطره در مدارس و مراکز علمی و فرهنگی.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها