جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ، 15 : 14

کد خبر : 20200

از 0 نفر 0

شهردار صدرا:

بازگشت 400 میلیارد ریال به شهرداری صدرا طی چند ماه/ بیش از 2.5 میلیارد ریال صرف مبارزه با ویروس کرونا در صدرا شد

بازگشت 400 میلیارد ریال به شهرداری صدرا طی چند ماه/  بیش از 2.5 میلیارد ریال صرف مبارزه با ویروس کرونا در صدرا شد

گفت‌وگوی اختصاصی طلوع با بهزاد پرنیان شهردار صدرا

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: سکان شهرداری صدرا را در نیمه دوم سال گذشته  بهزاد پرنیان در حالی در دست گرفت تا  در مقابل ویژه خواری و سهم طلبی‌ها بایستد و شهرداری را از مسیر منحرف و سنتی خود خارج و به مدار قانون بازگرداند و مشکلات مردم این شهر جدید را مرتفع سازد  اما شهردار جدید  صدرا با حوادث قهری و طبیعی یا مأموریت‌هایی که هرکدام به‌تنهایی تمام خدمات شهرداری را تحت‌الشعاع قرار می‌داد روبرو شد.

در آغاز پذیریش مسئولیت شهردار صدرا

اغتشاشات آبان ماه گریبان شهر را گرفت و ازآنجاکه شهرداری نیز در مسیر اصلی قرار داشت، آتش اغتشاشات مستقیم در دامن شهرداری قرار گرفت و آسیب‌های  به برخی قسمت‌های ساختمان‌ها، علاوه بر تحمیل هزینه  وارد شد  و  بارش بی‌سابقه  برف و باران که  زیرساخت‌های شهر و امکانات شهرداری جوابگوی این حجم از بارش که حداقل در ده سال گذشته بی‌سابقه  بود را نداشت اما با تلاش مجموعه شهرداری  در مهار نقاط آبگیر شهری، هیچ جاده‌ای بسته نشد و بعد گذر از این مشکلات، انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز  و شهردار به‌عنوان رئیس حوزه انتخابیه شهر صدرا، آرایش انتخاباتی گرفت و با پایان خوش برگزاری انتخابات در صدرا این شهر جدید هم مانند دیگر شهرهای کشور  درگیر ویروس منحوس کرونا  شد

بازگشت 400 میلیارد ریال به شهرداری طی چند ماه

شهردار صدرا  در گفتگو اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع   بابیان اینکه تمام اولویت شهرداری برمدار سلامت مردم و مقابله با مهار ویروس کرونا قرار گرفت، گفت: با آغاز فعالیت ما در این شهرداری از قبل  تمام بودجه عمرانی و خدماتی هزینه شده بود و درخواست متمم هم از شورای اسلامی شهر صدرا صورت گرفته بود که مبلغ آن متمم را نیز پیش از حضور ما به پایان رسانده بودند.

پرنیان ادامه داد: در آغاز مسئولیت این شهرداری تلاش کردیم خلأهای مدیریتی را با وضع موجود اصلاح  و زیرساخت‌های اداری و عمرانی را ترمیم کنیم. شهردار صدرا  ادامه داد:  توانستیم با ارتباط مستقیم با مردم و دریافت نظرات آنان و بررسی‌های میدانی برنامه‌های اولویت‌دار را تعریف کنیم  و سپس با همکاری اعضای  شورای اسلامی شهر صدرا بر اساس مقررات، منابعی مالی فراهم نماییم تا مشکلات کوتاه‌مدت و فوریت دار برطرف شود. او اظهار داشت: اصلاح و بازسازی 13 نقطه آب گیر مهم در نقاط مختلف شهر صدرا قبل از بارندگی‌ها، از مسائل مشهود در این شهر جدید بود. شهردار صدرا ازجمله اقدامات صورت گرفته در این چند ماه گذشته در این شهر جدید را ترمیم و مجهز شدن  ناوگان حمل‌ونقل عمومی به کارت، ترمیم و لکه‌گیری آسفالت در سطح شهر، فضاسازی شهری، ترمیم آسیب‌های وارده در اغتشاشات نظیر ایستگاه‌های اتوبوس  عنوان کرد. پرنیان همچنین  بررسی قراردادهای دارای فساد قبلی و طرح دعوا در محاکم قضایی برای احقاق حقوق مردم و شهرداری و لغو بسیاری از پیمان‌هایی که در آن شهرداری متضرر شده بود  ازجمله  کارهای اثرگذاری برشمرد و گفت: تنها در یکی از پیگیرها بیش از 400 میلیارد ریال به شهرداری برگردانده شد.

تلاش بر ویران شدن دیوارهایی که بین مدیران شهری با مردم در شهر صدرا ایجاد شده بود

شهردار شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه ما مردم و اعتماد آنها است افزود: تلاش کردیم تا دیوارهایی که بین مدیران شهری با مردم ایجاد شده بود را ویران کنیم.

او با اشاره به اینکه مردم از شهرداری نگران بودند و اعتماد آنها در دوره‌های قبلی آسیب‌دیده بود، افزود: در این راستا تا قبل از شیوع ویروس کرونا با حضور در مساجد، اجتماعات مردمی، پرسش و پاسخ بی‌واسطه و دیدارهای مردمی که در دفتر شهردار برگزار می‌شد و با حضور سرزده در نقاط مختلف شهری توانستیم ارتباط مناسبی را بین شهرداری و مردم ایجاد کنیم و شماره همراه شهردار نیز جهت ارسال پیام توسط شهروندان به شماره 09179346966 اعلام نموده‌ایم که مردم بدون واسطه می‌توانند گزارش یا مطالب خود را برای ما ارسال کنند.

پرنیان تصریح کرد: تمام پیام‌های ارسالی شهروندان مطالعه می‌شود و آن بخشی از پیام‌ها که نیاز به اقدام دارد، بلافاصله در فرایند اداری قرار می‌گیرد تا سریعاً ضمن تماس با پیام‌دهنده، تلاش شود در چارچوب مقررات مشکل  برطرف گردد.

بیش از 2.5 میلیارد ریال صرف مبارزه با ویروس کرونا در صدرا شد

شهردار صدرا در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در مبارز با شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: بر اساس آمار رسمی، شهر صدرا وضعیت مناسبی نسبت به شهرهای مختلف دارد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کمتر از 40 مورد ابتلا در این شهر داشته‌ایم. پرنیان ادامه داد: با همکاری  رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا اعتبار قابل‌توجهی به مبارزه و تأمین امکانات ضدعفونی و پیشگیری اختصاص‌یافته است.

او از همکاری  شرکت عمران صدرا ،  250 نفر از نیروهای جهادی بسیجی و   اداره اوقاف و امور خیریه شهر صدرا در مبارز با ویروس کرونا خبر داد و افزود:  بیش از 200 مجتمع و آپارتمان‌های پرجمعیت این شهر در 4 مرحله ضدعفونی شده است.  وی اضافه کرد: علاوه براین معابر، مکان‌های عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، وسایل حمل‌ونقل عمومی، پمپ‌های گاز و.. نیز به‌تناوب ضدعفونی گردید.شهردار شهر جدید صدرا  افزود: تاکنون بیش از 2.5 میلیارد ریال صرف مبارزه با این ویروس منحوس شده است.

وی با اشاره به تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر صدرا افزود: ناوگان اتوبوس‌رانی از 26 اسفندماه تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در این شهر تعطیل شده است و با وضعیت سفید خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر آغاز می‌گردد.

پیش‌بینی 400 میلیارد ریالی برای حوزه عمرانی  در شهر صدرا

شهردار صدرا با اشاره به پروژه‌های شهرداری صدرا افزود: برنامه‌ریزی نموده‌ایم تا با رعایت پروتکل‌های مربوطه، اقدامات عمرانی موقف نشود.

پرنیان افزود:  در سال جاری در حوزه عمرانی  400 میلیارد ریال اعتبار  پیش‌بینی‌شده است. وی در این راستا افزود: با تفاهم‌هایی که با  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور صورت گرفته مقرر نموده‌اند که معادل مبلغ شهرداری نیز اعتبار در اختیار طرح‌های عمرانی شهرداری صدرا قرار دهند که با مبلغ 800 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال 99 شاهد شتاب مناسبی در حوزه عمرانی خواهیم بود. وی بابیان اینکه یکی از مشکلات مردم شهر صدرا مسئله فاضلاب است، افزود: متأسفانه از ابتدا پیش‌بینی مناسبی برای فاضلاب شهری صدرا متناسب با جمعیت امروز آن نشده است، به همین دلیل هم‌اکنون مردم با این معضل مواجه‌اند و تلاش کرده‌ایم تا در حد توان در قالب پیش‌خرید پسآب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز، شهرداری مبلغ 50 میلیارد ریال در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار دهد. وی ادامه داد: شرکت عمران صدرا نیز مبلغ 60 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده است و فرماندار شیراز نیز از محل اعتبارات توازن 110 میلیارد اعتبار برای فاضلاب شهر صدرا تخصیص داده است.

برای رسیدگی به مشکلات مردم یا تخلفات احتمالی هیچ واسطه‌ای ندارم و هیچ توصیه‌ای نمی‌پذیرم

وی با اشاره به اینکه شرایط صدرا، شرایط ویژه‌ای است افزود: مشکلات جز با همکاری، همدلی و اتحاد قابل‌حل نیست که امروز از جهت وحدت و اعتماد در شرایط خوبی قرارگرفته‌ایم و بازگشت اعتماد به مردم، همراهی همدلانه آنان و ارتباط  با مجموعه شهرداری نیز برای ما فرصت ارزشمندی است که از دریچه نگاه مردم شهر را بسازیم.  او اظهار داشت: تیم مدیریتی شهرداری به خواست قانون و مردم در برابر هر فساد، رانت و ویژه خواری ایستاده است.

او افزود: شهردار برای رسیدگی به مشکلات مردم و یا بررسی تخلفات احتمالی هیچ واسطه‌ای ندارد و هیچ توصیه‌ای نمی‌پذیرد. وی بابیان اینکه  گاهی مشاهده می‌شود شهرداری در برخورد بی‌اغماض با متخلفین، هدف جوسازی قرار می‌گیرد افزود: مردم  با هوشیاری به هیچ‌کدام از هیاهوهای مجازی توجه نکنند و بدانند که شهرداری در معرض تخریب چندین گروه ازجمله کسانی که منافعشان تأمین نشده؛ کسانی که تخلف داشته‌اند و شهرداری بنا بر قانون از تخلفشان چشم‌پوشی نکرده و یا کسانی که در دوران گذشته مرتکب فساد یا تخلف شده‌اند یا در شکل‌گیری تخلفات سابق نقش داشته‌اند؛

است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها