جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

پنج شنبه 9 تیر 1390 ، 43 : 11

کد خبر : 266

از 0 نفر 0

شریفی مدیرکل امور شهری استانداری فارس: رویکرد دولت و مدیریت ارشد استان فارس، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است

شریفی مدیرکل امور شهری استانداری فارس: رویکرد دولت و مدیریت ارشد استان فارس، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است

در حاشیه مراسم تودیع و معارفه شهردار کازرون،...

سرویس خبری/ داود کشاورز: در حاشیه مراسم تودیع و معارفه شهردار کازرون، گفتگویی با مهندس شریفی مدیرکل امور شهری استانداری فارس داشتیم. وی اظهار داشت: رویکرد دولت و مدیریت ارشد استان فارس، بحث جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است. در جلسات برگزار شده در مرکز استان، دفتر شهری استانداری به عنوان عضو کمیته راهبردی همایش سرمایه گذاری شهرستانی انتخاب شده که در همین راستا، شهرداران ما در نقاط مختلف استان نیز به عنوان عضو اصلی همایش سرمایه گذاری انتخاب شدند. وی گفت: با بستههای سرمایه گذاری برای شهرداریها، درآمد پایدار برای شهرداریها تعریف میشود.

شریفی افزایش اشتغال را سبب حل خیلی از مشکلات و شکوفایی اقتصادی و کاهش بزهکاریها در جامعه عنوان کرد و افزود: دفتر امور شهری استاندار متعهد شده تا پایان سال جاری پنج هزار فرصت شغلی ایجاد کند. در این راستا در سه ماهه نخست سال سه هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و پیش بینی میشود تا پایان سال، این آمار به بیش از 5 برابر برسد. در همین راستا مقرر شده که بین دفتر امور شهری و سازمان صنایع و معادن استان، تفاهم نامهای تهیه و مسایل و مشکلات بین شهرداری و صنایع مختلف برطرف شود و تقویت صنعت سبب افزایش بهره وری درآمد پایدار و اشتغال زایی و منفعت شهرداری است.

مهندس شریفی با بیان اینکه مجوز استخدام بیش از 400 نفر برای شهرداریهای استان فارس از وزارت کشور گرفته شده است افزود: هم اکنون در معاونت راهبردی و توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری کارهای اجرایی در حال انجام است و در آینده نزدیک آزمون برگزار میگردد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد تحولات عظیمی در بخش صنعت استان بودیم گفت: در این راستا بیش از 84 هزار شغل ایجاد شده، با بازرسیهای میدانی و موردی صحت این آمار محقق شده و همچنین همه موارد به صورت مستند نیز موجود است.

شریفی افزود:در سال گذشته کارخانههای بزرگی در استان فارس افتتاح شده، استان به باشگاه صنعت فولاد پیوسته و عملیات اجرایی پروژه فولاد فسا و اقلید نیز آغاز شده و بهرهبرداری پروژه فولاد کوار، عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه ایران خودرو استان را نیز در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

مهندس شریفی گفت: برای نخستین بار به فناوری جدید در ساخت سرم رسیدهایم. همچنین در کارخانه سرم سازی ساخت قطرههای ویژه نیز ایجاد شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، حدود 25% از بیماریهای عفونی بیمارستانی ناشی از تزریق سرمهای بیمارستانی است که با ایجاد فناوری جدید در ساخت سرم، خیلی از این مشکلات برطرف میشود. در این راستا تحقق بخشیدن و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی میباشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها