پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 27 تیر 1390 ، 53 : 16

کد خبر : 351

از 0 نفر 0

فرزانه خواجه بحري هنرمند معلول: معلوليت در مقابل پشتكارم ناتوان بود

فرزانه  خواجه بحري هنرمند معلول: معلوليت در مقابل پشتكارم ناتوان بود

برگزاري نمايشگاهي با 38 تابلو از بانويي كه داراي 95 درصد معلوليت استنشان گر اراده و...

سرويس خبري / ليلا غضنفري : برگزاري نمايشگاهي با 38 تابلو از بانويي كه داراي 95 درصد معلوليت است نشان گر اراده و پشتكار و اميد اوست . فرزانه خواجه بحري كه از اتمام بازديد كنندگان خود در حالي كه بر ويلچراش نشسته با توضيح آثارش استقبال مي كند و مي فهماند كه پشتكار و اراده اش 100 درصد  سالم  و زنده و پويا است حتي در شرايط قطع نخاع نيز مي توان اين پويايي را در كارهايش به وضوح ديد.‌

فرزانه خواجه بحري كه درسال 1377 در اثر تصادف قطع نخاع شده است اولين نمايشگاه خود را برگرفته از تابلوهاي رنگ و روغن ، مداد رنگ و آبرنگ  و نيز نگارگري ايراني در نگارخانه باغ ملي به مدت 6 روز برگزار كرد.

وي در گفت و گو با خبرنگار طلوع گفت : بعد از 3سال از تصادف كه كاملا زمين گير شده بودم و تحت فيزيوترابي قرار گرفتم براي رفع خستگي و بي حوصلگي به سراغ نقاشي رفتم و با تمام سختي هايي كه داشتم ديپلم نقاشي را دريافت كردم

اين هنرمند افزود: تا يك ماه گرفتن مداد برايم سخت بود و با رها و بارها تخته شاسي و قلمم از دستم مي افتاد ولي با تشويق استادم نا اميد نشدم و ادامه دادم.

خواجه بحري از نبود مكان مناسبي براي معلولين و فعاليت فرهنگي و هنري گله كرد و گفت: براي پيدا كردن آموزشگاه به چندجا سرزده تا اينكه تنها نگارخانه كه يك پله داشت و همان نگارخانه ملي بود ، پيدا كردم.

اين هنرمند معلول در ادامه افزود: معلولين بايد خودشان را باور داشته باشند و بتواننداز استعدادها و توانايي هاي خود استفاده كنند و هرگز نااميد نشوند و معلوليت را يك مانع بر سر راه خود ندانند.

در ادامه اين مصاحبه امين پاليزي مدير اجراي نمايشگاه نيز گفت:  نمايشگاه با همكاري كميته فرهنگي معلولين استان فارس و سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداري شيراز در نگارخانه باغ ملي برگزار شد كه با استقبال خوبي برخوردار بود. هر چند در مراسم افتتاحيه صندلي هاي خالي از مسئولين اين شهر جاي تاسف را داشت ولي اين نمايشگاه براي نشان دادن توانمندي هاي معلولان و نگرش غير صحيح افراد نسبت به اين قشر از جامعه برپا شد.

وي با اشاره به اينكه معلولين نيازمند دلسوزي و ترحم ندارند افزود: ما هميشه تعريف درستي از معلول و معلوليت نداريم و معلول را نمي شناسيم و سعي در قضاوت بي جا و ترحم هاي نا به جا داريم كه موجب اذيت و آزار اين افراد قرار ميگيرد.‌

وي تصريح كرد : معلولين نيازمند باور استعدادها و توانمندي هايشان دارند و در همين راستا جامعه معلولين استان فارس به عنوان يك نهاد غير دولتي سعي در فراهم كردن بسترهاي مناسب جهت شكوفايي استعداد معلولين دارد.

مدير اجرايي نمايشگاه از انتشار نشريه تخصصي معلولين با عنوان پيك اميد خبر داد و عنوان كرد : كميته فرهنگي جامعه معلولين به سرپرستي مسعود امامي راد سعي در برپايي نمايشگاه ها و همايش هاي مختلفي در اين زمينه دارد.وي در پايان آدرس و بلاگ رسمي جامعه معلولين استان فارسwww.farssdp.blogfa.com(‌‌) براي ارايه نظرات و بازديد افراد بيان كرد


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها