پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 3 مرداد 1390 ، 25 : 16

کد خبر : 376

از 0 نفر 0

در مصاحبه اي با حبيب قاسمي شهردار آباده طشك؛ اهم عملكرد شهرداري آباده طشك تشريح شد

در  مصاحبه اي با حبيب قاسمي شهردار  آباده طشك؛ اهم عملكرد شهرداري  آباده طشك تشريح شد

خودتان را معرفي كنيد؟بسم الله الرحمن الرحيم. رب ...

خودتان را معرفي كنيد؟

بسم الله الرحمن الرحيم. رب لاتكلني الي نفسي طرفه عين ابداً لا اقل من ذلك و لااكثر

بنده حبيب قاسمي متولد 1354 شهرستان كازرون داراي مدرك ليسانس حسابداري و دانشجوي ترم 3 كارشناسي ارشد جغرافيا و برنامه ريزي شهري يزد

از چه سالي بعنوان شهردار آباده طشك منصوب شديد؟

از شهريور ماه سال 1386 تاكنون

وضعيت شهر را بطور كلي شرح دهيد؟

اين شهر حدود ده هزار نفر جمعيت متمركز دارد شهرداري از سال 1374 بصورت رسمي در اين شهر مستقر گرديده است و عمده درآمد مردم كشاورزي است و در فاصله 168كيلومتري از مركز استان واقع گرديده است. درجه شهرداري در ابتداي مسئوليت اينجانب دو بود كه با تلاش و پيگيري شهرداري و شوراي اسلامي و مشايعت و همكاري امام جمعه محترم و فرماندار معزز در سال 1387 به درجه 4 ارتقا پيدا كرد.

بودجه شهرداري در زمان تحويل به اينجانب 514ميليون تومان بود كه با تعاملي كه بين شوراهاي اسلامي و شهرداري و تلاش شبانه روزي پرسنل خدوم اين شهرداري در سال 1388 به دو ميليارد و يكصدو هشتاد ميليون تومان رسيد و در سال جاري با توجه به مشكلات خشكسالي و تعطيلي كارخانه هاي آسفالت و شن و ماسه شهرداري به ميزان 500/1 يك ميلياردو پانصد ميليون تومان تنظيم گرديده است.

در طي حدود چهار سال مسئوليت شما بعنوان شهردار چه فعاليت هايي انجام گرديد؟

مهمترين فعاليت انجام شده در طي اين دوره كه نتيجه جلسات مكرر و متعدد شوراي محترم اسلامي با شهرداري بوده است و در نهايت با رعايت اصول و اولويت بندي مي باشد. در مقوله عمران شهري - فضاي سبز- مسائل فرهنگي تعيين گرديد بصورت زير مي باشد :

بصورت ميانگين سالانه حدود 000/57 مترمربع آسفالت فرش گرديده كه عمدتاً در طي دو سال ابتداي انجام شد. موزائيك فرش پياده رو و جدولگذاري و لبه گذاري كه حدود %80 از معابر سطح شهر كه نياز به لبه گذاري داشت صورت پذيرفت.

همچنين حدود 80 كوچه و خيابان كه نياز به پل داشت در اين زمان انجام شد در خصوص عبور و مرور شهري- تملك اراضي در مسير، تمامي مكان هايي كه نياز به تعريض و بازگشايي بود با همكاري امام جمعه محترم و تلاش شبانه روزي شوراي محترم اسلامي انجام شد كه در اين راستا فقط هشت باب ساختمان مسكوني و چهار واحد تجاري كاملاً تملك و بنوعي شهرداري در معوض احداث بنا نمود. احداث و تكميل چهار ميدان بزرگ و كوچك و احداث و تعريض سه عرشه پل و تعداد زيادي پروژههاي عمراني ديگر اما در مقوله فضاي سبز : با توجه باينكه در گذشته هيچگونه اقدامي در راستاي احداث پارك شهري و چمن كاري در سطح شهر انجام نشده بود مردم شريف شهر درخواست هاي مكرري داشتند كه شوراي محترم اسلامي نيز نظر مساعد داشتند شهرداري اقدام به احداث دو پارك حدود 8/2 هكتار در سطح شهر نمود. و از طرفي حدود 3 هكتار در اين مدت جمن كاري در بلوارها و ميادين و پاركها صورت پذيرفت حدود 2800 اصله درخت جديد غرس گرديد و نهايتاً دو پارك ديگر كه بعضاً از %10 تا %30 پيشرفت فيزيكي دارد به سبب اعتدال در محله هاي داخلي شهر در دست اقدام مي باشد.

در زمينه فرهنگي چه اقداماتي انجام شده است؟

شايد بتوان گفت كه در اين زمينه آنگونه كه شايسته مردم ارجمند شهر بوده گامي برداشته نشده است منتها در مناسبات مذهبي با همكاري (جامعه الزهرا (س))حوزه علميه خواهران در خصوص تشكيل جلسات و همچنين هيات مذهبي در ايام مختلف از جمله ايام فاطميه - نيمه شعبان در تأمين وسايط نقليه ساماندهي تاكسي هاي درون شهري و تاكسي تلفني همكاري خوبي انجام شده است. در تابستان كه با برگزاري دعاي شريف ندبه در سالن سينما رو باز پارك ولي عصر (عج) و ميزباني آن- همايش بزرگ راهپيمايي خانوادگي سالانه راه اندازي و انتشار نشريه نگاه سبز- برگزاري سالانه دعاي شريف زيارت عاشورا در صبح هاي دهه ماه محرم در سالن شهرداري- برگزاري همايش گراميداشت روز كارگر و وشوراها- ايستگاه هاي صلواتي به مناسبتهاي مختلف- بازديد كليه پرسنل شهرداري از خانواده معزز و معظم شهدا و امام جمعه محترم و تجديد ميثاق.

تعامل ديگر نهادها با شهرداري و شوراي اسلامي چگونه است؟

به جرات مي توان گفت بسيار تعامل بهينه اي بين مسئولين بخش و در راس آن امام جمعه محترم و بخشدار محترم با شهرداري وجود دارد و در سطح شهرستان با وجود فرمانداري معزز، محبوب و ومن اين تعامل بصورت ويژه برقرار است و در يك جمله اگر در طي اين دوره كاري انجام شده است به سبب همدلي، وحدت و تعامل مسئولين محترم با اين شهرداري و شوراي اسلامي شهر بوده است.

 

  آيا با گذشت 4  ماه از سال تمامي پروژه هايي كه در بودجه سال 1390 پيش بيني نموده ايد اجرا مي شوند؟

 خير- اميدواريم كه بتوان %80 از آن پروژه ها را انجام دهيم با توجه باينكه تعداد زيادي از اين پروژه ها از سر فصل درآمد كارخانه هاي اسفالت و سنگ شكن (توليد شن و ماسه) پيش بيني شده بود ولي متاسفانه با تعطيلي كارخانه آن رديف از درآمدها محقق نخواهد شد كه تأثير مستقيم در عدم اجراي بعضي از پروژه ها را خواهد داشت.

سخن آخر:

جا دارد تقدير و تشكر كنم از كليه مسئولين محترم اعم از امام جمعه محترم و پدر بزرگوار شهيد گرامي - نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي - مدير كلان محترم استانداري بويژه مدير كل محترم امور شهري و شوراها ، فني و بودجه- فرماندار محترم و محبوب- بخشدار محترم - شوراي محترم اسلامي شهر در رأس آن برادر ارجمند جناب آقاي مظلومي- خانواده معظم شهدا و ايثارگران و ديگر نهادهاي بخش كه بنوعي در عمران - آباداني شهر دخيل بوده اند- در نهايت درخواست ميكنم از مسئولين محترم استانداري توجه بيشتري به مقوله عمران و فرهنگي شهري بويژه شهرهاي كوچك داشته باشند.

ان شاء الله سايه مقام معظم رهبري تا انقلاب صاحب الزمان (عج) مستدام باد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها