چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 5/8/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 30 تیر 1393 ، 10 : 12

کد خبر : 4321

از 0 نفر 0

شهردار منطقه 3 شیراز: عمده برنامه های شهرداری منطقه سه، در جهت به فعلیت رساندن جایگاه گردشگری و فرهنگی است

شهردار منطقه 3 شیراز: عمده برنامه های شهرداری منطقه سه، در جهت به فعلیت رساندن جایگاه گردشگری و فرهنگی است

مهندس حسام قلعه دار شهردار منطقه 3 شیراز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما از پلیس می خواهیم...

مهندس حسام قلعه دار شهردار منطقه 3 شیراز در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: ما از پلیس می خواهیم به تمامی تعهدات خود در قبال مسیر پیاده راه حد فاصل چهار راه حافظیه تا چهار راه ادبیات عمل کند.

وی ادامه داد:این پیاده راه یکی از پروژه های  توسعه فضای فرهنگی  در شهر است که شهرداری آن را اجرا می کند.

مهندس قلعه دارافزود:این مسیر براساس مصوبه شورای عالی ترافیک استان به صورت پیاده راه در نظر گرفته شده است و محلی برای عبور ماشین و یا پارکینگ وسایل نقلیه نیست و در جلسه تعاملی که با حضور معاون عمرانی استاندار فارس برگزار شد براین موضوع تاکید و وظایف هر دستگاه به طور کامل مشخص گردید.

وی عنوان کرد: براساس این جلسه مقرر شد شهرداری، نگهبان و گیت ورودی این مسیر نصب کند و کار سنگ فرش و زیبا سازی های لازم را انجام دهد و ما تا کنون به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرده ایم .

همچنین پلیس راهور شهری موظف گردید از توقف ماشین ها در این مکان جلوگیری کند، اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم  خلاف تعهدات صورت گرفته می باشد واین پیاده راه تبدیل به پارکینگ خودروهای کوچک و بزرگ شده است.

شهردارمنطقه 3 شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری از نظر قانونی اجازه برخورد با این ماشین های پارک شده را ندارد، گفت: تنها ارگانی که می تواند با این وسایل نقلیه برخورد کند پلیس است و ما انتظار داریم آنها به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند و مانع از ورود ماشین ها به این مکان شود تا ما بتوانیم  فضای شهری که در شان مردم شیراز و حافظ است، ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد:فضا سازی و سنگ فرش این پیاده راه تکمیل شده است و از مسئولین استان و معاون عمرانی استاندار که مسئولیت هماهنگی بین دستگاه ها را برای ساخت این پیاده راه برعهده داشته، می خواهم بحث مدیریت رفت و آمد این مسیر را برعهده بگیرند و چون شهرداری حق برخورد با ماشین های پارک شده را ندارند، اگرآنها از ما بخواهند می توانیم به اجبار مسیر را مسدود کنیم تا هیچ  ماشینی به این فضا نتواند وارد شود، اما ما  چندان این راه حل را دوست نداریم و ازاداره های مختلف توقع داریم به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند تا بتوانیم با تعامل با هم فضای خوب، زیبا و مدیریت شده ای را برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما از فرمانده انتظامی فارس تقاضا داریم برای حل این مشکل با شهرداری منطقه 3 تعامل بیشتری داشته باشند تا از هرگونه سوء استفاده گردشگرانی که به این مکان می آیند جلوگیری کنیم .

وی افزود :این گردشگران زمانی که این مکان را می بینند به جای عکس گرفتن از حافظ و فضاهای زیبای ایجاد شده ،از فضای نازیبای پارک خودروها در پیاده راه عکس می گیرند و علیه کشور و مردم شیراز استفاده می کنند. 

مهندس قلعه دار افزود: در حال حاضر سنگ فرش و زیبا سازی این مسیر به اتمام رسیده است وبرای تکمیل آن تاکنون 3میلیارد تومان هزینه شده است ومردم می توانند با عبوراز این مسیراز جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایجاد شده استفاده کنند وامیدواریم با همکاری شهروندان فهیم شیرازی این مسیر فقط برای پیاده راه استفاده شود.

 * توسعه پایدار در گرو استفاده بهینه از توانمندی های هر منطقه از شهر است

شهردار منطقه 3شهرداری شیراز عنوان کرد:اگر از تمام امکانات و توانمندی های موجود بیشترین استفاده را ببریم می توانیم به سمت توسعه پایدار گام برداریم، برای مثال اگر کشوری مثل برزیل  پتانسیل خوبی در تولید قهوه دارد و در عوض در تولید محصول دیگری توانمندی چندانی ندارد می تواند با تولید همان قهوه به بیشترین بازدهی و پول برای کشورش دست یابد.

وی ادامه داد:در بحث مدیریت شهری نیز وضعیت همین گونه است و هر یک از مناطق 10گانه شهرداری شیراز دارای توانمندی و جایگاه خاصی هستند که باید بیشترین استفاده را از آن کرد. منطقه 3 شهرداری شیراز به دلیل قرار گرفتن آرامگاه سعدی، حافظ و همچنین دانشکده های ادبیات و علوم در آن به عنوان مرکز فرهنگی و گردشگری انتخاب شده است.

مهندس قلعه دارخاطر نشان کرد: با توجه به همین جایگاه گردشگری و فرهنگی عمده برنامه های شهرداری منطقه 3 در جهت شکوفا کردن و به فعلیت رساندن این پتانسیل است.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت توریست در این منطقه گفت: ما در پروژه های ارائه شده  در شهرداری  منطقه 3 به دنبال این هستیم که تمام نیازهای گردشگران را از نظر اقامتی، پذیرایی و رفاهی تامین کنیم و از این رو زمینه را برای ورود سرمایه گذاران  آماده کرده ایم و تاکنون مجوز های بسیاری را برای احداث هتل در یکی دو سال اخیر صادر کرده ایم.

قلعه داربا بیان اینکه  سرمایه گذاری در ارتفاعات یکی  دیگرطرح های اقتصادی است که شهرداری برای مردم در نظر گرفته است، گفت: ارتفاعات شمالی شیراز در محدوده منطقه 3 قرار گرفته است و ما طرح های متنوعی برای سرمایه گذاری و سود آوری در این ناحیه در نظر گرفته ایم؛ سرمایه گذاران می توانند در این رابطه طرح های توجیهی اقتصادی خود را به ما ارائه کنند و ما از آنها حمایت کامل می کنیم.

وی افزود: ایجاد تله کابین یکی دیگر از طرح های اقتصادی ما در این ارتفاعات با توجه به پتانسیل و زیبایی های آنها می باشد و از کسانی که تمایل  به سرمایه گذاری و یا تجربه ای در این زمینه دارند، دعوت به همکاری می کنیم.

وی ادامه داد: ساختمان سازی و سرمایه گذاری در تله کابین یکی دیگر از بسته های مشارکتی است که شهرداری منطقه 3 شیراز برای ورود مردم به طرح های اقتصادی در نظر گرفته است .

مهندس قلعه دار دربخش دیگری از این گفتگو، اظهار داشت: بخش زیادی از بافت ساختمانی منطقه 3 فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد که این خود فرصت خوبی برای انبوه سازان و سرمایه گذاران است تا بتوانند مجموعه های ساختمانی بزرگی را احداث کنند و هم اکنون یکی از همین پروژه ها در بلوار هفت تنان اجرا و در آن 24 خانه فرسوده تجمیع شده و یک مجتمع مسکونی بلند مرتبه و بزرگ که در آن مسائل فنی ساختمانی و شهرسازی رعایت شده ساخته شده است.

وی یاد آور شد: تعداد زیادی از این پروژه ها در این قسمت از شهروجود دارد و فرصت خوبی برای مشارکت بین مردم و سرمایه گذاران است تا از آن بهره ببرند.

* پروژه های در حال اجرا در منطقه 3 شهرداری شیراز

مهندس قلعه دار درباره پروژه های در حال اجرا در شهرداری منطقه 3 گفت: یکی از طرح های عمرانی شاخص ما خیابان 40 متری در امتداد تونل سعدی است که نزدیک به 5 سال است که بحث تملک آن انجام می شود و تا کنون 350واحد مسکونی در این محدوده تملک شده است و پیش بینی می کنیم تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان برسد.

وی افزود:شهر شیراز یک شهر خطی است که در طول آن شریانهای زیادی وجود دارد ولی در عرض آن راه های ارتباطی چندانی وجود ندارد و این خیابان که از سر فضیلت تا ورودی خرامه امتداد دارد نقش اساسی در ارتباط جنوب به شمال شهر ایفا خواهد کرد.

خیابان 16 متری در محله برآفتاب سعدی نیز در حال ساخت است که در موقعیت ارتباطی منطقه نقش بسزایی  خواهد داشت.

مهندس قلعه داردر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خواسته های مردم شهرک رکن آباد را برآورده خواهیم کرد، گفت: ایجاد فضای مذهبی و مسجد یکی از نیاز هایی بود که مردم شهرک رکن آباد در دیداری که شهردار شیرازبه همراه فرماندار از این منطقه داشتند مطرح کردند.

وی افزود:ما  قبلا  تعاملاتی با هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک رکن آباد داشتیم و زمینی از سازمان اوقاف و امور خیریه گرفته شد و هم اکنون دیوار گذاری این مسجد به اتمام رسیده است و در روز دیدار شهردارشیراز که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) از شهرک رکن آباد بود 500 میلیون ریال ایشان و500 میلیون ریال فرماندار شیراز نیز برای تکمیل این مسجد کمک کردندو شهرداری منطقه 3نیز از کمک های جانبی که به دیگر  مساجد منطقه می کند به این مسجد نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده حمل و نقل اتوبوسرانی این شهرک بود که شخصا موضوع را پیگیری و حل می کنم.

شهردار منطقه 3 همچنین  از ساخت پایانه مسافربری خرامه در زمینی با وسعت 5 هزار هکتارخبر داد و گفت: با ساخت این پایانه وسایل نقلیه ای که هم اکنون به طور متفرقه مسافران را جابه جا می کنند ساماندهی شده و تا یکی دو ماه آینده مراحل ساخت آن آغاز می گردد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای زیبا سازی توسط شهرداری گفت:یکی از پروژه های ما  بدنه سازی و زیبا سازی ضلع شرقی دروازه قرآن با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان است که از بابا کوهی شروع وتا رستوران زمرد ادامه دارد.

مهندس قلعه دارساخت پارک تاریخ را یکی از طرح  شاخص شهرداری منطقه 3 عنوان کرد و گفت: این پارک در زمینی با وسعت 23هزار متر در ضلع شمالی هفت تنان و در محل قبلی بازارچه میوه و تره بارساخته می شودو قرار است 11المان  تاریخی و میراثی شیرازدر آن نصب می شود و در کنار آن مکان های رفاهی و خدماتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر افزایش فضای سبز منطقه 3 گفت: ما طرح سبزکردن باباکوهی را آغاز کرده ایم و با این کار می خواهیم فضای سبز منطقه راساماندهی،مدیریت کرده و افزایش دهیم.

احداث پارک  در محله برآفتاب سعدی با وسعت 4هزار هکتار، پارک 7هزارمتری در شهرک رکن آبادو پارک 4500 متری در زیبا شهر از جمله دیگر اقدامات شهرداری منطقه 3 برای توسعه فضای سبز شهری است .

از دیگر پروژه های شهردار منطقه 3 می توان به ساخت سالن ورزشی غیر توپی در اکبرآباد و بلوار سرداران، ایجاد زمین چمن مصنوعی در اکبرآباد و زیبا شهر، ساخت فرهنگسرا در شهرک رکن آباد وساخت کتابخانه در محله برآفتاب سعدی، افتتاح اولین مرکزصیانت از خانواده و ساخت آن در محل تقاطع بلوار فضیلت و ساحلی ودادن مشاوره رایگان به افراد و کمک به مساجد اشاره کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


comment

نغمه قلعه دار

عموی عزیزم همیشه موفق باشی

1394/6/30

comment

سعیدیلن

با سلام خدمت شهردار محترم منطقه ۳ خواهشا یه فکری هم بحال بلوار تابان و محله های اطراف ان کنید پست نظام وظیفه و دارایی که بسیار نازیباست و این سبزی کاربها وسط شهر چکار می کنند ؟ جای معتادها و ولگردها شده اینها رو تبدیل به هتل کنید یا به به مردم واگذار کنید ساخت و ساز کنند با تشکر اهالی محله

1399/5/29

آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها