پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 29 دی 1393 ، 53 : 9

کد خبر : 6553

از 0 نفر 0

مدير مؤسسه نرجس شيراز: در این مركز، براي پاسخ دادن به نياز هاي شبانه روزي هر معلول حدودا 950 هزارتومان هزينه مي شود

مدير مؤسسه نرجس شيراز: در  این مركز، براي پاسخ دادن به نياز هاي شبانه روزي هر معلول  حدودا 950 هزارتومان هزينه مي شود

گزارش از: مریم زارع خفری / خدیجه غضنفری
یک معلول مثل هر فرد سالم جامعه خواهان احترام است ولی نه احترامی که از روی ترحم باشد؛ حتی معلولین ذهنی شدید نیز به محبت نیاز دارند، هرچند که ممکن است گاهی پاسخ متضادی به احترام و محبت ما بدهند.
این حرف های هدایت بهاء الدینی است؛ آدمی که سال های زیادی از عمرش را صرف خدمت به نیازمندان جامعه کرده و هم اکنون مدیر عامل موسسه خیریه نرجس(س) شیراز است؛ موسسه ای که از تیر ماه 74تا کنون زیر نظر سازمان بهزیستی در زمینه توان بخشی و نگهداری معلولین فعالیت می کند.
بهاء الدینی درباره فعالیت های این مرکز به خبرنگار ما گفت: این موسسه یک خیریه مردمی است و هم اکنون 240معلول که اغلب معلولین ذهنی شدید هستند در آن به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.
وی افزود: تمام تلاش ما ارتقا و بهبود خدماتی است که به معلولین ارائه می شود و از این نظر از دید کارشناسان، خیریه نرجس به عنوان یک موسسه نمونه در سطح کشور مطرح است.
وی ادامه داد: حضور یک یا چند معلول در خانواده ها اغلب مشکلات زیادی در پی خواهد داشت و اختلال های رفتاری که این بچه ها دارند بر زندگی دیگر افراد سالم خانواده نیز تاثیر می گذارد و باعث اختلال در تمام سطوح زندگی آنها می شود.
بررسی کارشناسان نشان می دهد علاوه بر مشکلات خود معلول، افسردگی و انزوا طلبی سایر اعضای خانواده، فشارهای اقتصادی، ناسازگاری زوجین و آمار بالای طلاق در این خانوادها دیده می شود.
وی افزود: من سالها در سازمان بهزیستی کار کردم و از نزدیک شاهد این دردها و مشکلات برای معلولین و خانواده آنها بودم و برای همین موسسه خیریه نرجس شیراز را به کمک چند تن از دوستانم تاسیس کردم و تا به  امروز به کمک خدا و یاری مردم نیک اندیشمان توانسته ایم خدماتی که در شان معلولین عزیز است به آنها ارائه کنیم.
وی یاد آور شد: هزینه نگهداری یک معلول در شرایط مطلوب و با کیفیت بسیار بالا است و ماهیانه برای نگهداری هر فرد مبلغی در حدود 850 تا یک میلیون تومان نیاز است؛ در این مرکز برای پاسخ دادن به نیاز های شبانه روزی آنها حدودا 950هزارتومان هزینه می شود.
بهاء الدینی در باره کمک های سازمان بهزیستی به این مرکز نیز گفت: این سازمان تنها برای افرادی که خود به ما معرفی کند ماهیانه 310 هزار تومان پرداخت می کندو تقریبا 70درصد باقی مانده هزینه ها توسط خیرین پرداخت می شود و می توان گفت وابستگی مالی ما به مردم صد در صد است زیرا بعضی از افراد نیز به صورت آزاد به ما مراجعه می کنند.
وی عنوان کرد:در چند سال گذشته خیرین حامی ما به دلیل تحریم ها و نابسامانی های اقتصادی به وجود آمده در کشور دچار مشکلات زیادی شده اند و از این جهت که موسسه از نظر مالی کاملا وابسته به مردم است، ما نیز برای تامین هزینه ها دچار مشکل شدیم وبه همین دلیل به فکر ایجاد یک منبع درآمد ثابت مالی افتادیم.
وی ادامه داد:برای دست یابی به این هدف درمانگاه شبانه روزی نرجس (س) را در کنار موسسه احداث کردیم که خدمات تخصصی و ارزان قیمت را به معلولین ارائه می دهد و درکنار آن نیز به سایر افراد جامعه خدمت رسانی می کند.
وی افزود : ما از دانشگاه علوم پزشکی نیز تقاضا داریم با توجه به اینکه این درمانگاه یک مرکز خیریه ومردمی است، ما را در زمینه تهیه تجهیزات پزشکی و صدور برخی از مجوزهای درمانی کمک کنند تا بتوانیم خدمات پزشکی خود را ارزانتر و بهتر به مردم ارائه دهیم.
پزشکان و پرستاران خیر نیز می توانند با ما درخدمت رسانی بیشتر و بهتر به نیازمندان در این مرکز درمانی همکاری کنند.
وی تاکید کرد : توسعه فضای فیزیکی درمانگاه و موسسه یک نیاز ضروری است زیرا بیش از دوبرابر معلولینی که هم اکنون ما نگهداری می کنیم در صف انتظار برای پذیرش در این مرکز هستند و نداشتن زمین، بزرگترین نیاز و مشکل ما برای توسعه خدمات است.
و در صورت حمایت خیرین و افزایش درآمد درمانگاه، برای توسعه این مرکز اقدام خواهیم کرد.
بهاء الدینی درباره ایجاد درمانگاه در دیگر نقاط شیراز نیز گفت: مهم ترین رسالت موسسه خیریه نرجس توانمندسازی و نگهداری ازمعلولین است واگر مدیران استان و شهرداری باماهمکاری کنند و در مناطق مختلف شهر مکانی برای نگهداری این بچه ها ایجاد کنند ما نیزاین آمادگی را داریم که در کنار ساختمان ها، درمانگاه احداث کنیم.
مدیر عامل موسسه خیریه نرجس عنوان کرد:از مسئولین استان که خداوند یک فرصت خدمتگذاری به مردم را دراختیار آنها قرار داده می خواهم برای تهیه زمین با ما همکاری کنند و زیرا توسسه فضایی که بتوان در شرایط مطلوب از معلولین نگهداری کرد یک نیاز ضروری جامعه امروز ما است و متاسفانه تا کنون علارغم  مکاتبات زیادی که در استان داشتیم در این امر موفق نبودیم.
وی در پایان گفت:ما تا کنون هرگاه به مشکل برخوردیم و به مردم مراجعه کردیم آنها ما را تنها نگذاشته اند و همیشه یاور ما بوده اند و این نکته را باید یاد آوری کنم که نیازهای معلولین مانند یک خانواده گسترده است و همشهریان نیک اندیش ما میتوانند از این مرکز  در شهرک والفجر شیراز دیدن کنند و از نزدیک با این خواسته ها آشنا شوند و با توجه به توانایی خود آنها را برطرف سازند.
درمانگاه در شش طبقه و با هزینه ای بالغ بریک میلیارد و800میلیون تومان از محل کمک های مردمی  احداث شده است و ما سعی کرده ایم نام نیک این خیرین را حفظ کنیم و اسامی آنها را سر در اتاق ها و بخش های مختلف  نصبب شده است.
وی ادامه داد: این درمانگاه با همه بیمه ها درمانی قرارداد همکاری دارد وخدمات پزشکی ،پیراپزشکی،روانپزشکی،فیزیوتراپی،کاردرمانی،کفتاردرمانی و دندان پزشکی را به تمام افراد ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه Post comments


comment

علیرضانوشادی

با سلام از اینکه لطف کردید و این موسسه خیریه را به عموم مردم معرفی کردیدو موجب شناخت خیرین با این مرکز شدید،به نمایندگی از طرف همه بچه های نرجس کمال تشکر را داریم انشاءالله خداوند به شما سلامتی و موفقیت و توفیق روز افزون عنایت بفرماید

1393/11/6

آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها