یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 4 دی 1390 ، 58 : 23

کد خبر : 766

از 0 نفر 0

قادري نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلا‌مي: براي انجام كارها بايد منطق و چهارچوب قانوني رعايت گردد

قادري نماينده  مردم شيراز در مجلس شوراي اسلا‌مي:  براي  انجام كارها بايد منطق و چهارچوب قانوني رعايت گردد

دكتر قادري در گفتگو با خبرنگار پارلماني طلوع با انتقاد از عملكرد استاندار سابق...

خبرنگارپارلماني طلوع/ محمدهادي مالكي:دكتر قادري در گفتگو با خبرنگار پارلماني طلوع با انتقاد از عملكرد استاندار سابق فارس عملكرد استاندار فعلي را ستود و اظهار داشت: با كارهايي كه توسط آقاي صادق عابدين صورت گرفته الا‌ن در استان   ثباتسياسي داريم و آن ترس و اضطراب هاي گذشته را شاهد نيستيم. با مديران برخورد چكشي نمي شود و وجهه و اعتبار مديران زير سوال نمي باشد. اگر تغيير و تحولي هم باشد محترمانه انجام _ ميشود .

نماينده شيراز تغيير و تحولا‌ت مديريتي در سطح استان را منطقي خواند و افزود: اگر چه اين تغييرات به كندي انجام مي شود اما فضاي تخريب و بزرگ كردن بي دليل بعضي افراد و از كاه ، كوه ساختن را ديگر مشاهده نمي كنيم .

اگر چه انتظار مي رود روند استفاده از مديران با تجربه و جاهايي كه مدير ندارد زودتر انجام شود .

 وي همچنين استفاده از نيروهاي بومي را ضروري دانست و گفت: نبايد افراط و تفريط شود به طوري كه قبلا‌ فقط از نيروهاي جوان و بي تجربه استفاده مي شد و اكنون فقط از نيروهايي كه بيش از حد مسن هستند به كار گرفته و اين امر تعديل شود .

قادري در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم مشاور براي استانداري پرداخت و افزود: بايد با به كارگيري مشاور در بخش هاي مختلف مانند صنعت و عمران و مالي مشاورين در كنار معاونين استخدام تا روال كار سرعت گيرد و كارهاي اداري سريع تر انجام گيرد هر چند براي كارها بايد منطق و چهارچوب قانوني رعايت گردد .

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلا‌م از عدم دعوت از نمايندگان در جلسات استانداري اظهار تاسف  و گلا‌يه كرد و اظهار داشت : اين امر نسبت به گذشته بهتر شده است هر چند هنوز رضايت بخش نيست چرا كه براي پيگيري هاي ملي بايد از نمايندگان استفاده شود تا از ابزار و اهرم نمايندگان مخصوصا جهت تعامل با بخش هاي غير دولتي و فعالا‌ن اقتصادي و سازماندهي فعالا‌ن اقتصادي توان بيشتري به كار گرفته _ شود .

دكتر قادري در پاسخ به اين پرسش كه آيا به فكر ترافيك سرسام آور شيراز هستيد؟ گفت: براي حل مساله ترافيك بايد به فكر اجراي طرح ترافيك و توسعه حمل و نقل عمومي و همچنين احداث تقاطع غير هم سطح و كنار گذر بيشتر بود و با توجه به اينكه اعتبارات مترو داراي مشكل ملي مي باشد معمولا‌ بودجه صد ميلياردي مترو درصدي از آن به علت اضافه شدن پروژه هاي عمراني اين اعتبارات كاهش پيدا ميكند بنابراين بايد فكر چاره اي ديگر بود .

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلا‌مي، ارزيابي دولت را ازدرآمدهاي ملي غير واقعي خواند و افزود: به علت برآورد غلط دولت از در آمدهايش مجبور هستيم بودجه عمراني را كاهش دهيم و در پايان سال هم با كسري بودجه مواجه هستيم مثلا‌ با كم شدن اعتبار متر و دوستان مجبور هستند جاهاي زيادي از پروژه را زخمي كنند و اين مساله موجب مي شود مردم اذيت شوند بنابراين بايد از تمام ظرفيت غير دولتي ، اوراق مشاركت، ابزارها و اهرم هاي تامين مالي استفاده شود و گرنه با درگير شدن و روزمرگي نمي توان مشكلا‌ت را حل كرد .

دكتر قادري در پاسخ ديگري مبني بر اينكه چرا جلسات مجمع نمايندگان فارس برگزار نمي شود گفت: در اين دوره تا قبل از استاندار شدن آقاي احمدزاده جلسات مرتب برگزار مي شد اما ايشان كل شيراز را از هم پاشيد و در دو سال گذشته تا اين اواخر جلسات برگزار مي شد اما اختلا‌فاتي كه در اركان مجمع به وجود آمد مشكلا‌تي را به وجود آورد كه اخيرا 11 نماينده استان را وادار كرد متني را امضا كنند كه در آن از آقاي ذوالا‌نوار خواسته شده رياست مجمع را بپذيرد و به كارها سر و سامان دهد .

نماينده شيراز مقطع كنوني را بسيار حساس توصيف كرد و اظهار داشت: با توجه به درهم ريختگي استان در زمان سفر سوم استاني رئيس جمهور كه نتوانستيم درست استفاده كنيم الا‌ن در آستانه سفرچهارم رياست جمهوري و سال پاياني كار دولت هستيم بايد از اين فرصت استفاده كنيم تا مصوبات خوبي ازاين سفر داشته باشيم .


ارسال دیدگاه Post comments


comment

حمیدرضا طاهری

سلام و خداقوت خدمت نماینده پرکار و زحمتکش وفداکار. این دور هم بهتون رای میدیم،از بقیه نماینده ها اصلا راضی نیستیم

1390/10/30

comment

دهقان

بسمه تعالی آقای شهردار محترم شیرازامیدواریم تحمل این نقد منصفانه را داشته باشید. طرح ترافیک شیراز به سود مردم یا به ..... شهرداری؟! در خبرها آمده است که از مرداد ماه طرح ترافیک شیراز به مرحله اجرا در خواهد آمد. ابتدا به ساکن از شنیدن این خبر دچار بهت و حیرت شدم و در عجب که چگونه مسئولین شهری شیراز به این نتیجه رسیده اند که برای تردد مردم در خیابانهای مرکزی شهر بیش از پیش محدودیت اجرا نمایند؟ خوشبختانه صدا و سیمای مرکز فارس وظیفه رسانه ای خود را به یاد داشته و در چند روز گذشته سعی نموده ، با دعوت از مسئولین ایجاد این طرح را به چالش بکشد و تا اندازه زیادی نیز موفق بوده است. اما این وظیفه فقط منحصر به صدا و سیما نمی شود و لازم است قبل از هر اتفاقی به فکر چاره بود. ما نیز به نوبه خود به عنوان یک شهروند قصد داریم نقدی منصفانه بر عملکرد مسئولین ترافیکی شهر شیراز به خصوص شهردار محترم و زحمتکش شیراز و مجموعه مدیریتی ترافیک شهر داشته باشیم. لذا امیداریم همه این عزیزان تحمل نقد را داشته و بر ما خورده نگرفته و حتی بکوشند فرهنگ نقد را توسعه دهند. انشاا...

1391/2/1

آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها