سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 4/30/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 5 دی 1390 ، 01 : 0

کد خبر : 767

از 0 نفر 0

دكتر خرمايي: سطح علمي دانشگاه كازرون جزء برترين هاي وزارت علوم است

دكتر خرمايي:  سطح علمي دانشگاه كازرون جزء برترين هاي  وزارت علوم است

اولين رصد خانه ي كازرون آماده ي بهره برداري مي باشد ...

 در مورد رصدخانه و افتتاح آن نظرتان چيست؟

اولين رصد خانه ي كازرون آماده ي بهره برداري مي باشد كه با اعتباري بالغ بر 700 ميليون در حال اتمام مي باشد و تلسكوپ هاي اين رصد خانه نصب شده است كه در دهه ي مبارك فجر به بهره برداري خواهد رسيد. براي رصد خانه اسمي انتخاب نشده است و براي بهترين اسمي كه ازطرف شهروندان با شماره پيامك 30005020000) ارسال گردد و بهترين انتخاب شود هدايايي از طرف دانشگاه تعلق خواهد گرفت .

- دليلي كه مجتمع آموزش عالي كازرون به دانشگاه تبديل شد چه بوده است؟

شايد براي جدا كردن اين دانشكده از دانشگاه شيراز بوده از سال 86 به مدت سه سال پيگيري كرديم مابايد اول مستقل مي شديم و بعد براي تبديل شدن به دانشگاه اقدام مي كرديم با مصوبه ي هيئت دولت در سال86 به گونه اي كار كرديم كه مركز آموزش عالي از دانشگاه شيراز منفك شود .‌

پيشرفت كازرون هم از زماني شروع شد كه مستقيما با وزارت علوم مرتبط شد. در سال 86 قرار بر اين شد كه مركز آموزش عالي در كازرون تعطيل گردد و دو سال جهت اين دانشگاه هيچ دانشجويي پذيرش نشد حتي از معاونت راه بردي رياست جمهوري هم براي تعطيلي به اينجا آمدند . امروز مي توانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم چرا كه با دانشگاه هاي معتبر بعد از دانشگاه صنعتي شيراز و دانشگاه شيراز كه هر دو در مركز استان هستند از بين بقيه دانشگاه ها از لحاظ امكانات كمي و كيفي و پژوهش در رده سوم مي باشيم . جمعيت دانشجويي ما از دومين دانشگاه دولتي استان بيشتر مي باشد ولي آنها از لحاظ قدمت و هيات علمي بيشتري دارند و از لحاظ رده بندي ما مي توانيم جز دانشگاه هاي برتر فارس باشيم .‌

براي رشته ها بايد استانداردهاي دانشگاه شيراز را داشته باشيم. رشد آموزش عالي در كشور طرح ها و برنامه هاي دولت نهم و دهم مي باشد و رشد مجتمع عالي كازرون به دانشگاه در اواخر دولت نهم و اوايل دولت دهم اتفاق افتاده است .

- در مورد نحوه ي استخدام هيات علمي بفرماييد؟‌

استخدام هيات علمي به دوصورت انجام مي شود : يكي به صورت نسبتي (قبلا) بود و اكنون به صورت فراخواني مي باشد . قبل از اينكه فراخوان باشد ثبت نام به عمل مي آمد وبه مركز ارسال مي شد از سال88 جذب هيات علمي در وزارت خانه انجام مي شود و ما 20 مجوز هيات علمي دكتري داريم كه در سايت هم اعلام شده . پذيرش از سوي وزارت علوم انجام مي گيرد كه بتوانيم جوانان كازروني را در مقطع دكتري در  هيات علمي جذب نماييم .‌

-‌ برنامه دراز مدت شما ، توسعه ي چه رشته هايي در دانشگاه است ؟

 رشته ي ادبيات فارسي و ادبيات غرب در آينده اي نزديك در دانشگاه كازرون شاهد خواهيم بود. هدف گذاري در كازرون در رشته هاي فني و مهندسي مي باشد. و رشته هاي جديدي كه مورد نياز كشور مي باشند در بخش ناتو تكنولوژي ، الكترونيك مثل مهندسي فناوري اطلاعات و نانوفيزيك .‌

-‌ آيا وزارت علوم براي خوابگاه هاي دانشجويي در شهرستان ها برنامه اي دارد يا خير و بخش خصوصي مي تواند در اين امر مشاركت نمايد؟

دو نكته در اين رابطه وجود دارد. مجلس شوراي اسلامي در برنامه پنج ساله ي اخير مصوب كرده كه وزارت علوم در طول پنج سال ساليانه 20 درصد از تكاليف رفاهي خوابگاه را به بخش خصوصي واگذار كند . لذا جادارد از كساني كه توان مالي در شهرستان كازرون دارند دعوت كنيم كه در اين امر مشاركت نمايند. وزارت علوم هم وام هاي بسيار خوبي جهت ساخت خوابگاه ها اختصاص داده است و ساخت خوابگاه در بخش دولتي پاسخگوي آموزش عالي نمي باشد. در افق 1404 اساس برنامه ريزي در آموزش عالي ايران بايد داراي 9 ميليون دانشجو باشد. اين 9 ميليون دانشجو امكانات مي خواهد و مكان و خوابگاه مي خواهد لذا در كنار بخش دولتي بخش خصوصي بايد مشاركت فعالي در اين حوزه داشته باشد كه در كازرون جاي اين كار بسيار خالي مي باشد .

وزارت علوم براي بخش خصوصي 5 ميليارد تومان تخصيص داده كه 2 در صد از اين مبلغ استفاده شده است و 98 درصد آن مانده است كه صرفا جهت ساخت و ساز خوابگاه مي باشد و افرادي كه مايل هستند مي توانند اقدام كنند و ما استقبال مي كنيم .

- چه رشته هاي تحصيلي براي سال 90 و 91 ارايه مي شود؟

سه رشته خوب ايجاد شده، مهندسي شهرسازي در منطقه جنوب فقط دانشگاه شيراز دارد و در كازرون اين رشته نياز مي باشد كه حضورشان در فعاليت هاي ميداني در شهرستان كازرون به نفع شهرداري ها و توسعه علمي شهرستان خواهد بود . رشته هاي ديگري كه داريم در ترم جاري رشته ي علوم مهندسي است كه  بين علوم پايه و علوم مهندسي است. رشته ي مديريت جهانگردي و سياحت گري رشته ديگري است كه به درد كازرون خيلي خواهد خورد و سبب اشتغال زيادي در كازرون خواهد شد .

- چند درصد از دانشجويان اين دانشگاه بومي مي باشند؟

حدود 42 درصد بومي شهرستان مي باشند و چون رشته هاي دانشگاه كازرون از رشته هاي برتر مي باشد جوانان عزيز در انتخاب رشته در سال آينده اين دانشگاه را انتخاب كنند و اطمينان داشته باشند كه سطح علمي اين دانشگاه جز برترين هاي وزارت علوم مي باشد .


ارسال دیدگاه Post comments


comment

سید

آقای دکتر خرمایی، ای کاش همزمان با این دستاورد ها ، جنابعالی عزمی به خرج دهید تا ریاکاری و دروغ { گویی بعضی از افراد}از چهرۀ دانشگاه سلمان فارسی کازرون رخت بربندد

1390/10/16

comment

سید

این عبارت درون کروشه چیست اضافه کردید برادر؟ چرا به شعور خواننده گان و کامنت نویسان توهین می کنید.؟ حداقل حالا که چنین می کنید بنویسید ارسال شده توسط طلوع طلوع : عزیز گرامی مطالب داخل کروشه در قواعد ویرایش یعنی این مطلب از نویسنده نیست بلکه از ماست و بنا به ملاحظات قانونی و اخلاقی از طرف ما انجام می گیرد. همین.

1390/10/16

comment

فرشته باقری

سلام دکتر خرمایی کاش در کنار این دستاورها کمی هم به فکر دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی بودید . دلمان از دست تمامی اساتید و کارکنان و حتی شما خون خون است.. طلوع : خوب است مسایل تان به دکتر خرمایی بگویید به نظر می رسد وی فرد باظرفیتی است و احتمال دارد ترتیب اثر بدهد.

1390/11/30

comment

test2

در مورد رصدخانه و افتتاح آن نظرتان چيست؟ اولين رصد خانه ي كازرون آماده ي بهره برداري مي باشد كه با اعتباري بالغ بر 700 ميليون در حال اتمام مي باشد و تلسكوپ هاي اين رصد خانه نصب شده است كه در دهه ي مبارك فجر به بهره برداري خواهد رسيد. براي رصد خانه اسمي انتخاب نشده است و براي بهترين اسمي كه ازطرف شهروندان با شماره پيامك 30005020000) ارسال گردد و بهترين انتخاب شود هدايايي از طرف دانشگاه تعلق خواهد گرفت . - دليلي كه مجتمع آموزش عالي كازرون به دانشگاه تبديل شد چه بوده است؟ شايد براي جدا كردن اين دانشكده از دانشگاه شيراز بوده از سال 86 به مدت سه سال پيگيري كرديم مابايد اول مستقل مي شديم و بعد براي تبديل شدن به دانشگاه اقدام مي كرديم با مصوبه ي هيئت دولت در سال86 به گونه اي كار كرديم كه مركز آموزش عالي از دانشگاه شيراز منفك شود .‌ پيشرفت كازرون هم از زماني شروع شد كه مستقيما با وزارت علوم مرتبط شد. در سال 86 قرار بر اين شد كه مركز آموزش عالي در كازرون تعطيل گردد و دو سال جهت اين دانشگاه هيچ دانشجويي پذيرش نشد حتي از معاونت راه بردي رياست جمهوري هم براي تعطيلي به اينجا آمدند . امروز مي تو

1390/11/30

comment

دادیار

از دکتر خرمایی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون متشکریم

1391/1/18

comment

ال

اساتید یه کم مواظب رفتارشان باشند انگار از ...... ، مخصوصا اساتید بش فناوری اطلاعات

1391/2/29

آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها