پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 2 شهریور 1394 ، 01 : 14

کد خبر : 7769

از 0 نفر 0

نماينده دشتستان در گفتگوي اختصاصي با طلوع:‌ چرايي ممانعت از احداث سد چروم ‌

نماينده دشتستان در گفتگوي اختصاصي با طلوع:‌ چرايي ممانعت از احداث سد چروم ‌

موسوي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه چرا با اقدام خود، مانع احداث سد چروم در شهرستان كازرون(خشت) شديد، چه گفت؟
خبرنگار پارلماني طلوع/  محمد هادي مالكي: موسوي نژاد نماينده شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار پارلماني طلوع از طرح هاي در دست اقدام شهرستان، جهت مقابله باخشكسالي و كمبود آب خبرداد.
نماينده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نشست هاي پي درپي و زيادي با وزير نيرو داشتيم كه در نهايت 9 راهكار در جهت ارتقاي كيفي و كمي آب شرب استان بوشهر ارائه گرديد و معاون وزير نيرو مامور شد هرچه سريع تر راهكارهاي ارائه شده را عملي و اجرايي كند.
موسوي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه چرا با اقدامات خود مانع احداث سد چروم در شهرستان هم جوار يعني كازرون و خشت شد، اظهار داشت: به چند دليل سد چروم قابليت احداث نداشت؛ اول اينكه باتوجه به اينكه سدچروم در بالادست سد رئيسعلي دلواري قراردارد، احداث و آبگيري آن موجب كاهش شديد آب پشت سد رئيسعلي دلواري مي گردد كه با اين كار هزينه 400 ميلياردي اين سد هدر مي رود.
دليل ديگر مخالفت بنده اين بودكه محلي كه براي احداث سدچروم درنظر گرفته شده است از نظر جنس خاك اصلا وضعيت مناسبي ندارد و قطعا جاي مناسبي جهت احداث سد نيست. اين عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: علاوه بر اين ها اعتبار كافي براي احداث سدچروم وجود ندارد و هزينه اضافي مي تواند به بيت المال ضربه بزند.‌
موسوي نژاد با يادآوري مشكل كمبودآب در كل كشور خصوصا در چند استان جنوبي كشور گفت: باتوجه به مشكلات فراواني كه در منطقه خشت براي تامين آب شرب و كشاورزي وجود دارد ما پيشنهاد داديم مطالعاتي صورت گيرد تا اين مشكلات در بلند مدت حل شود و براي كوتاه مدت هم با احداث چندين چاه مشكل آب شرب منطقه برطرف شودكه اين پيشنهاد صددرصد منطقي است چون هم در زمان كم قابل اجراست و هم با اعتبارات محدود مي تواند آب مورد نياز باغات خشت تامين شود.
 نماينده شهرستان دشتستان پيشنهاد خود را براي حل مشكل كم آبي در بلند مدت احداث سد اعلام كرد و افزود: احداث سد در بلند مدت مشكل كمبود آب را حل مي كند به شرطي كه اين اقدام با مطالعات كارشناسي گسترده صورت گيرد تا در جاي مناسبي سد احداث شود كه هم آب مناسب وجود داشته باشد و هم آب سد پايين دست دچار مشكل نشود چون اگر كار دقيق و همراه با مطالعات كارشناسي صورت نگيرد در آينده هم بيتالمال هدر مي رود و هم مردم به آب كافي دست پيدا نمي كنند.
موسوي نژاد با ابراز تاسف از اين كه از پيشنهاد وي استقبال نشد گفت: اگر مسئولين ونماينده شهرستان كازرون اين پيشنهاد را پذيرفته بودند، در طول اين مدت مي توانستند با احداث  چند حلقه چاه تا اندازه زيادي آب باغات كشاورزي خشت و شهرستان  كازرون را تامين كنند.‌

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها