پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 10 بهمن 1394 ، 22 : 8

کد خبر : 8085

از 0 نفر 0

صدای شهر

صدای شهر

گزارش از: محمدرضا نوکام
وقتی با افراد زحمت کشی همچون مأموران انتظامی، راهنمایی و رانندگی و یگان های عملیاتی برخورد
می کنیم، از آنها انتظار داریم رفتاری شایسته و درخور شأن یک مأمور داشته باشند. مسأله ای که بارها فرماندهان این یگانها به این موضوع مهم و کارساز تأکید داشته اند. چون این مسأله بر فرهنگ سازی درست در جامعه ما تأثیر می گذارد.
اگر برای مثال یک مأمور راهنمایی و رانندگی هنگام انجام وظیفه، فقط به جریمه و جریمه کردن فکر نکند و با برخوردی شایسته، تخلفی که آن فرد مرتکب
شده است را به صورت درست و آگاهانه به او یادآوری کند، فرد خاطی، تخلف خود را بهتر درک کرده و در آینده نیز به ارتکاب این تخلف، کمتر مبادرت
می نماید.این کار صد درصد بهتر از جریمه کردن است.
وقتی به جای فرهنگ سازی و آگاه سازی افراد، فقط به فکر افزایش جریمه ها و جریمه کردن بیشتر افراد باشیم، هر ساله تصادفات بی شمار و مرگباری در جای جای کشورمان رخ می دهد که جای تأسف دارد.
یکی از رانندگان خوش برخورد و با فرهنگ شهرمان به نام امین.ن در این باره می گوید: بنده در طول زندگی ام با مأموران زیادی برخورد داشته ام که درصد بسیار کمی از آنان، برخوردی شایسته و مناسب داشته اند. عقیده من هم مثل شماست. برخورد درست و خوب با متخلف، پاسخ خوبی می دهد و بر فرهنگ جامعه تأثیر مطلوبی می گذارد.
وی ضمن اظهار نارضایتی در خصوص نظارت پلیس اظهار داشت: مدتی است نقش پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر کازرون خیلی کم رنگ شده و در چهارراه ها کمتر شاهد حضور مأمورین راهنمایی هستیم که خواهشمندیم این مسأله از سوی مسئولین پیگیری شود. امیدوارم در جامعه ایرانی، اسلامی، با برخورداری از فرهنگ اسلامی، در هیچ نقطه ای از کشور پهناورمان،، شاهد برخورد نادرست و غیراخلاقی نباشیم.

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها