پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 26 بهمن 1394 ، 16 : 17

کد خبر : 8177

از 0 نفر 0

نیازی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛ تا پایان سال بیش از 2هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد فارس واگذار می شود

نیازی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛ تا پایان سال بیش از 2هزار مسکن  به مددجویان کمیته امداد فارس واگذار می شود

گفت و گو از: مریم زارع خفری
مسکن و سرپناه یکی از دغدغه های جدی زندگی بشر است که در طول زمان همواره با آن روبرو بوده و بودن یا نبودن آن می تواند تاثیر جدی بر روند زندگی افراد خانواده داشته باشد؛ از این رو گاهی در میان برخی افراد، اولویت اول تشکیل خانواده، داشتن مسکن در نظر گرفته می شود. نیازی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس  دراین باره افزود: کمیته امداد در دو بخش روستایی و شهری اقدام به تامین مسکن برای افراد مستحق می کند.  به گفته وی در بخش روستایی چون زمین ارزان تر است، کمیته امداد به هر فرد 5میلیون تومان کمک بلاعوض می دهد که در کنار وام کم بهره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک خیران، شخص می تواند یک خانه 60 متری استاندارد و مقاوم در برابر زلزله بسازد.
در شهر ها نیز برای خرید مسکن، تا سقف 15 میلیون تومان کمک می شود یا درصورتیکه مددجو زمین داشته باشد، کمیته امداد در ساخت  آن مشارکت می کند.
بر اساس آمار های داده شده وی، در حال حاضر 130هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 18 هزار خانوار آن مسکن ندارند و تقریا 50 درصد آنها را زنان سرپرستی می کنند. از سوی دیگر از 18هزار خانواده فاقد مسکن، تعداد 10هزارمددجوی آن در شهر های مختلف فارس ساکن هستند.
همچنین در یک دهه گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، تعداد 17 هزار و720 مسکن، سه هزار و500 مسکن مهر و نیز  13600خانه، مقاوم سازی و تکمیل کرده و در اختیار مددجویان خود قرار داده که در مجموع 89 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده است. کیوان نیازی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پایان گفت: توانمندسازی خانواده های تحت پوشش همواره هدف اصلی این نهاد است؛ از این رو در کنار تهیه مسکن در روستاها، وام های خوداشتغالی در جهت توسعه کشاورزی، دامداری، مرغداری خانگی ویا هر شغلی که فرد قصد دارد در نزدیکی محیط زندگی خود راه بیندازد، به وی پرداخت می کنیم که با این کار، هم سرپرستان خانوار در کنار فرزندان خود می مانند و هم جلوی خیلی از مهاجرت ها گرفته می شود. در شهرها نیز ما به دنبال ایجاد اشتغال و دادن وام به افراد برای راه اندازی کاری متناسب با توانمندی ها و روحیات هر فرد و شان انسانی آنها هستیم.

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها