پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ، 59 : 17

کد خبر : 8441

از 0 نفر 0

کمبود 400 تخت بیمارستانی در کازرون

کمبود 400 تخت بیمارستانی در کازرون

بیمارستان امام علی(ع) تا سال آینده، تجهیز می شود
رضا ملک زاده، در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه طلوع از کمبود 400 تخت بیمارستانی در کازرون خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت بهداشت تا یک سال آینده بیمارستان امام علی(ع) تجهیز شود.
جناب دکتر لطفا خودتان را معرفی کنید.
رضا ملک زاده، متولد 1320 شهر بالاده هستم. در سال 1350 به دانشکده پزشکی شیراز رفته و در سال 1357 در دوره تخصصی بیماریهای داخلی شیراز پذیرفته شدم. در سال 1361 برد تخصصی بیماریهای داخلی را دریافت کرده و از همان سال به عنوان استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تدریس مشغول شدم. یک سال بعد برای ادامه تحصیل در مقطع فوق بیماریهای گوارش و کبد به انگلستان رفته و پس از پایان دوران تحصیل در سال 1365 به ایران بازگشتم؛ در همان سال به درجه دانشیاری ارتقا پیدا کردم. در سال 1369 نیز به درجه استادی رسیدم. در سالهای 69 تا 72 ، سمت های معاونت آموزشی دانشکده پزشکی شیراز، معاونت آموزشی دانشگاه شیراز، ریاست دانشگاه شیراز، معاونت وزارت بهداشت و دبیری شورای پزشکی تخصصی این وزارتخانه را به عهده داشتم.
درخصوص بیمارستان امام علی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی کازرون که در سفر وزیر بهداشت و درمان به استان فارس تفاهمنامه ای هم در ارتباط با آن به امضا رسید، باتوجه به اینکه شخص شما پیگیر این مسأله بودید، بفرمایید که سرانجام کار به کجا رسید و آیا مشکل تخت های بیمارستان برطرف شد؟
شهرستان کازرون با جمعیت فعلی تقریبا 300 هزار نفر، نیازمند 500 تخت بیمارستان می باشد، در حالی که این تعداد در حال حاضر 100 تخت می باشد، از طرفی این بیمارستان با کمبود بودجه مواجه است؛ لذا در این رابطه در سفر وزیر بهداشت و رایزنی های انجام شده با دانشگاه آزاد کازرون توانستیم تفاهمنامه ای را به امضا برسانیم و به موجب آن وزارت بهداشت در تلاش است تا یک سال آینده این بیمارستان را تجهیز کند.
شما از مجریان طرح غربالگری در بالاده بوده اید، از نتایج و چگونگی این طرح بگویید.البته من همه ایران را وطن خود می دانم و برای همه تلاش می کنم. این طرح یک طرح ملی است و در بیشتر نقاط ایران و حتی در مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجرا می باشد. ما در این طرح افراد بالای 40 سال را برای بیماری‌های قندخون و فشارخون غربالگری می کنیم. بسیاری از افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند، از بیماری خود بی خبر بودند که در این طرح توانستیم آن بیماری‌ها را شناسایی کرده وآنها را نسبت به بیماری شان آگاه کنیم.

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها