پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 12 خرداد 1395 ، 28 : 17

کد خبر : 8561

از 2 نفر 2.5

مهندس نظری مهر مدیرعامل گروه توسعه فراکاران در گفت و گو با روزنامه طلوع: پالایشگاهها در آلوده شدن کلان‏شهرها نقش دارند

مهندس نظری مهر مدیرعامل گروه توسعه فراکاران در گفت و گو با روزنامه طلوع: پالایشگاهها در آلوده شدن کلان‏شهرها نقش دارند

سید مسعود حسینی/ خبرنگار پارلمانی طلوع

سید مسعود حسینی/ خبرنگار پارلمانی طلوع:  مهندس رضا نظری مهر مدیرعامل گروه توسعه فراکاران با اشاره به اینکه پالایشگاهها در آلوده شدن کلان‏ شهرها نقش دارند، گفت: برای حذف آلودگی ناشی از پالایشگاهها باید از بهترین شیوه‏ها استفاده کرد که بحث فلرینگ یکی از مهمترین آنها قلمداد می‏شود.
مهندس رضا نظری مهر مدیرعامل گروه توسعه فراکاران در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی روزنامه طلوع در مورد اهمیت توجه به مشکلات زیست محیطی به ویژه مشکلات مربوط به آلودگی زیستی صنایع نفت و گاز و موضوع فلرینگ گفت: در شرایط کنونی ما باید انتخاب‏های برتر را هدف قرار دهیم. اگر قرار است اسم آن را صنعت بگذاریم باید شرایط بهتر صنعتی و گزینه بهتر صنعتی را انتخاب کنیم. نظری مهر در خصوص شرایط زمان تحریم‏ها نیز گفت: ما سال‏ها از نظر شرایط تحریمی به یک خودکفایی رسیدیم اما در شرایط کنونی باید به بحث ارتقای صنایع فکر کنیم. وقتی هدف شما رسیدن به یک نقطه است وقتی به به نقطه هدف رسیدید باید بهترین حالت را انتخاب کنید. به عنوان مثال در فازهای پارس جنوبی که نیاز به توسعه دارد توسعه را باید بهینه کنیم. در پالایشگاهها باید از گازهای خروجی به بهترین نحو استفاده کرد. مهمترین بحث فلرینگ این است که گازهای فلر که بازیافت می‏کنیم را به انواع مختلف به سیستم تولید برگردانیم. این بازیافت می‎تواند به صورت مواد اولیه به خط تولید برگردد یا اینکه به صورت استفاده حرارتی سوزانده شود و انرژی‏های دیگری مانند برق تولید کند و در نهایت بخشی که باید سوخته شود به صورت درست و استاندارد سوخته شود. وی افزود: مهمترین هدف ما از فلرینگ استفاده بهینه از این گازهایی است که در شرایط کنونی به راحتی سوزانده شده و باعث آسیب رساندن به محیط زیست می‏شود.

نظری مهر با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سیاست و رویکرد وزارت نفت نیز استفاده بهینه از این گازها می‏باشد گفت: وقتی مسئله محیط زیست را مطرح می‏کنیم باید بدانیم هزینه کنیم. ما باید برای سلامت خودمان هزینه کنیم. این بخش‎ها در معنای اصلی خودشان سودده نیستند و دارای ارزش افزوده نمی‏باشند اما با این حال وقتی به توجیه اقتصادی آن نگاه می‏کنیم متوجه می‏شویم که توجیه اقتصادی آن اهمیت بیشتری نسبت به بحث محیط زیست دارد. در فلرینگ به خاطر ذخیره کردن گازهای خروجی و تبدیل آن به انرژی‏های دیگر سود زیادی عاید پالایشگاههایی می‏شود که به بحث فلرینگ توجه کرده‏اند.
مدیرعامل گروه توسعه فراکاران با اشاره به اهمیت توجه به شرایط محیط زیست در کشور گفت: در حال حاضر تعداد روزهایی که هوای ناپاک داریم و روزهایی که در جنوب کشور ذرات آلاینده حضور دارند در حال افزایش است. در این شرایط باید به تمام اجزایی که می‏تواند در جهت بهبود و اصلاح شرایط موثر باشند توجه وبژه داشته باشیم.

 به اعتقاد من نمی‏توان آلودگی هوا را با یک پارامتر حذف کرد و از طرفی نمی‏توان محیط زیست را با یک پارامتر حفظ کرد بلکه باید به ابعاد گوناگون آن توجه کرد. نظری مهر وجود پالایشگاه در کنار کلان‏شهرها را یکی از دلایل آلودگی هوا دانست و گفت: بدون شک پالایشگاهها در آلوده شدن کلان‏شهرها نقش دارند و برای حذف آلودگی ناشی از پالایشگاهها باید از بهترین شیوه‏ها استفاده کرد که بحث فلرینگ یکی از مهمترین آنها قلمداد می‏شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها