پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 خرداد 1395 ، 35 : 19

کد خبر : 8652

از 1 نفر 3

تجلی امید در امتداد دالان فقر با "مفتاح الجنه"

تجلی امید در امتداد دالان فقر  با "مفتاح الجنه"

شب ها زمانی که ما با امنیت کامل به خواب می رویم، در یکی از محله‌های پایین شهر شیراز در خانه ای...

 گزارش/ خدیجه غضنفری- عکس/ الهه پور حسین:
شب ها زمانی که ما با امنیت کامل به خواب می رویم، در یکی از محله‌های پایین شهر شیراز در خانه ای غیر قابل سکونت، زنی با دو فرزند خود از ترس دزدها و ولگردها ، امنیت خانه خود  را به نگهبانی سه سگ می سپارد . خانه ای که با دالانی قدیمی و تاریک باسبک معماری قدیمی و حوضی بزرگ در وسط حیاط، یادآور فیلم های قدیمی تلویزیون و زندگی  چند خانواده در هر اتاق است که هر کدام با وجود مشکلات فراوان در کنار هم و به فکر هم بودند،  اما...
خانه ای متروک با رفت و آمد موش ها و زندگی در کنار سه سگ، برای حفظ امنیت و حفاظت از مالی که وجود ندارد!  
وارد خانه که می شوی، با استقبال پسر12 ساله روبرو می شوی؛ انگار او مرد خانواده است... وقتی وارد اتاق آنها که تنها اتاق قابل سکونت  آن  منزل است می شوی، مدال های پسر بزرگ خانواده خودنمایی می کند؛ اما عدم توانایی در پرداخت شهریه باشگاه، او را مجبور به ترک آن رشته ورزشی کرده است... کمی آن طرف تر عکس پدر مرحومشان به دیوار آویخته شده؛ اما هنوز نگاه پسران، سرشار از امید است... آری؛ هنوز مادر در کنار آنهاست.  
زنی که 4 سال بدون همسر با وجود مشکلات فراوان در گوشه ای از شهر شیراز دو فرزند خود را با آبرو بزرگ می کند.
آری؛ خانمی با وجود مشکلات فراوان با دو فرزند پسر11 و 15 ساله در حالی که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، زندگی خود و فرزندانش را تنها با مستمری کمیته امداد و یارانه اداره می کند که ماهانه 100 هزارتومان از این کمک ناچیز نیز  بابت اجاره بها به صاحبخانه پرداخت می‌شود.این در حالی است که مادر با وجود  پسر دوم خود که مبتلا به تشنج است، قادر به کار نیست؛ علیرغم  تلاش مادر برای  درمان فرزند، اما هنوز دکترها به علت بیماری کودک پی نبرده اند.
با کمک استاندار، زمینی مشخص شده تا به مرور زمان خانه هایی در حد توان برای این قشر محروم ساخته شود؛ از طرفی  برای ادامه تحصیل فرزندان خانواده های تحت پوشش امداد امام خمینی (ره)، کمک هایی در نظر گرفته شده تا آنها هم بتوانند با اراده قوی و پشتکار خود به درجات عالی رسیده و روی پای خود بایستند؛ همچنین از طریق طرح مفتاح الجنه که از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس صورت گرفته است، با سرکشی به  خانواده های تحت حمایت در ماه مبارک رمضان، مشکلات این خانواده ها بررسی می شود.
مسئولان عالی استان می گویند توانمندسازی خانواده ها به عنوان یک اولویت، همواره مد نظر بوده و در این راه دستگاه های دولتی نیز باید در زمان استخدام نیرو، توجه ویژه ای به این خانواده ها داشته باشند.
با کمک خیرین و کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرار شده است خانه‌ای برای این خانواده خریداری شود و با کمک یکی از بیمارستان های شیراز ، پسر کوچک این خانواده تحت درمان قطعی قرار گیرد تا بخشی از مشکلات این زن سرپرست خانوار مرتفع شود. بازدید تمام می شود، اما... هر چند این سرکشی باعث قوت قلب خانواده شده؛ اما دغدغه های مادر و مادرانی مانند او همچنان پابرجاست.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « ویژه (مصاحبه /گزارش) »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها