پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 1 بهمن 1399 ، 55 : 17

کد خبر : 22299

از 0 نفر 0

اطلاعیه وزارت نیرو درباره ورود موج جدید سرما به کشور و مصرف گاز و برق

اطلاعیه وزارت نیرو  درباره ورود موج جدید سرما به کشور و مصرف گاز و برق

وزارت نیرو با اشاره به ورود جبهه هوای سرد در روزهای پیش رو به کشور و افزایش مصرف سوخت، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.+ تحلیل خبر

وزارت نیرو با اشاره به ورود جبهه هوای سرد در روزهای پیش رو به کشور و افزایش مصرف سوخت، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود جبهه هوای سرد در روزهای پیش رو و افزایش مصرف سوخت اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن موج جدیدی از سرما در کشور و افزایش مصرف سوخت و نیاز به پایداری تأمین انرژی به منظور بهره‌مندی همه هموطنان به‌ویژه در مناطق سردسیر، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند؛ با وجود تلاش‌های شبانه روزی خدمتگزاران سخت‌کوش مردم در وزارت خانه‌های نفت و نیرو برای تأمین پایدار انرژی به‌ویژه در مصارف خانگی، تقاضا می‌شود مردم عزیزمان مثل همیشه با همیاری آگاهانه و متعهدانه خدمتگزاران خود را در این امر مهم یاری داده و با مدیریت بهینه مصرف سوخت به ویژه گاز و برق، سایر هموطنان خود را در دریافت مستمر انرژی بخصوص در مناطق سردسیر کشور همراهی نمایند.

تحلیل خبر

تردیدی نیست که همگان باید در مصرف برق، گاز و آب و .... صرفه‌جویی کنند و مصرف بهینه داشته باشند، اما محل‌های اصلی هدررفت این‌گونه انرژی‌ها مربوط به بخش‌های دولتی و عمومی می‌شود چراکه هزینه کرد و پرداخت صورتحساب‌های مربوطه به عهده اشخاص حقیقی نیست و هزینه‌های آن از بودجه عمومی تأمین می‌شود.
چنانچه این روزها سری به این‌گونه اماکن بزنید، خواهید دید که درعین‌حال باز بودن دریچه‌ها و تعادل هوا، وسایل گرمازا تا درجه نهایی روشن است و انرژی را بیهوده و باطل به هدر می‌دهند.
همان‌طور که تمهیداتی در مورد منازل مسکونی درنظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های تشویقی و تنبیهی در این زمینه اعمال می‌شود، باید برای مصرف بهینه انرژی در اماکن عمومی و دولتی، چه در زمستان و چه در تابستان، تمهیدات لازم صورت گیرد تا دیگر شاهد وضعیت کنونی آن‌ها نباشیم.
بی‌شک ساکن هر واحد مسکونی تلاش می‌کند که از هزینه‌های مصرفی انرژی محل سکونت خود بکاهد و به هر شکل ممکن صرفه‌جویی کند، اما آنان که مجبور به پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب در محل کار خود نیستند، متأسفانه چندان توجهی به این مهم نمی‌کنند و حتی غافل از این واقعیت نیز هستند که تبعات رفتارشان به خود و خانواده آنان برمی‌گردد و خطر قطعی برق، گاز و آب‌خانه‌ها تهدیدشان
می‌کند.
چنانچه دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز برخورد لازم با این‌گونه اماکن عمومی و دولتی را به‌طور جدی داشته باشند، به‌یقین در کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی مؤثر خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها