جمعه 6 مهر 1403 9/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 26 شهریور 1403 ، 01 : 19

کد خبر : 28172

از 0 نفر 0

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز:

قیمت تنها یک داروی کودکان مبتلا به سرطان ۹ میلیارد ریال است

قیمت تنها یک داروی کودکان مبتلا به سرطان ۹ میلیارد ریال است

تنها ۲۰ درصد از کودکان مبتلا به سرطان در بهترین شرایط درمان یافته و نجات می‌یابند

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز با اشاره به هزینه‌های بالای درمان و عدم توانایی خانواده‌ها برای تأمین این هزینه‌ها، گفت: قیمت داروی میلوتارگ که یکی از داروهای مورد استفاده در درمان این کودکان است، بالای ۹ میلیارد ریال تمام می‌شود.+ تحلیل خبر

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز با اشاره به هزینه‌های بالای درمان و عدم توانایی خانواده‌ها برای تأمین این هزینه‌ها، گفت: قیمت داروی میلوتارگ که یکی از داروهای مورد استفاده در درمان این کودکان است، بالای ۹ میلیارد ریال تمام می‌شود.
جواد میلانی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ هزار مبتلا به سرطان در دنیا تشخیص داده می‌شوند، افزود: اگر سطح درآمد خانواده‌ها متوسط به بالا باشد چهار کودک از پنج کودک درمان می‌شوند اما اگر درآمد خانواده‌ها کمتر باشد تنها یک کودک شانس زنده ماندن دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در ایران نیز متوسط درآمدها پایین است و کشورمان از نظر درمان و نجات کودکان سرطانی در منطقه نارنجی قرار دارد و تنها ۲۰ درصد از کودکان مبتلا به سرطان در بهترین شرایط درمان یافته و نجات می‌یابند.
وی به برنامه بهداشت جهانی برای رساندن میزان درمان کودکان مبتلا به سرطان به ۶۰ درصد تا پایان سال ۲۰۳۰ خبرداد و گفت: در ایران نیز برنامه‌های خوبی صورت گرفته و در حال انجام است و موسسه‌های خیریه نیز در این موضوع ورود کرده‌اند و در سایه همین فعالیت‌ها و برنامه‌ها، شاهد افزایش میزان درمان کودکان هستیم.
میلانی با بیان اینکه زیرساخت درمانی و دسترسی مردم به این امکانات در درمان سرطان مهم است، افزود: خوشبختانه زیرساخت در ایران فراهم است اما موضوع دسترسی به این زیرساخت‌ها با توجه به هزینه بالای درمان، در وضعیت مناسب نیست و حتی والدینی که دارای بیمه درمانی و تکمیلی هستند نیز دیگر توان تأمین این هزینه‌ها را ندارند.
وی به اهم فعالیت‌های موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز اشاره کرد و گفت: تأمین زیرساخت‌ها با همکاری بیمارستان کودکان، تأمین هزینه‌های درمان با کمک خیران، تحت پوشش قراردادن کودکان مبتلا به سرطان از استان‌های مختلف، افزایش سقف حمایتی از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد و ایجاد فضایی خانوادگی در بیمارستان‌ها برای کاهش آلام کودک و والدین از جمله این اقدامات است.
وی به تعداد کودکان تحت حمایت این موسسه اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۹۸۱ کودک تحت پوشش این موسسه هستند و از بدو تأسیس تاکنون ۶۸۶ کودک درمان شده‌اند و ۶۳۴ نفر نیز تحت درمان هستند ضمن اینکه در ۱۴ ماه گذشته و در سایه اقدامات بهداشتی این موسسه، مرگ و میر ناشی از عفونت در بین کودکان مبتلا به سرطان در تبریز به صفر رسیده است.
میلانی با بیان اینکه موسسه تنها به ارائه خدمات درمانی به این کودکان بسنده نکرده و از خانواده‌های آنها نیز با توزیع بسته‌های معیشتی حمایت می‌کند، افزود: در آستانه بازگشایی مدارس، لوازم‌التحریر رایگان بین این کودکان توزیع خواهد شد.

تحلیل خبر

مردم بخشی از نیازهایشان را فدای بخش دیگر می‌کنند تا کم نیاورند!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

جنگ خانواده‌ها با بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های خاص، نیازمند پشتوانه قوی مالی است. اگر به میزان «درآمد» مردم نگاه کنیم با توجه به سقوط مستمر ارزش پول ملی و تورم‌های توقف‌ناپذیر، نه فقط کارگران و کارمندان بلکه بسیاری از مشاغل آزاد نیز «درآمد» کمی دارند. زمانی که سخن از کمیِ درآمد می‌گوییم آن را با «هزینه‌ها» می‌سنجیم. درآمدها معمولاً در طول سال تاحدودی ثابت است ولی «هزینه‌ها»، اگر نگوییم هر روز یا هر هفته، در هر ماه نسبت به ماه قبل رو به افزایش است. برهمین اساس مردم مجبورند از میان انواع نیازهایشان، آنها که فوریت بیشتری دارند، همانند نیاز به دارو و درمان، را در اولویت اول قرار دهند. چون درد یکی از اعضای خانواده، زندگی را برهمه اعضای خانواده، تلخ می‌کند و همه با هم رنج دسته جمعی می‌برند. از طرف دیگر هزینه‌های دارو و درمان مرتباً در حال افزایش است. در همین 6 ماهه گذشته ببینید که قیمت داروها از کجا به کجا رسید و چند بار افزایش داشت.
این‌ها تنها یک قلم از نیازمندی‌های مردم است که بخش مهمی از درآمد آنها را می‌بلعد. به موازات گرانی دارو ودرمان، هزینه‌های مواد غذایی، پوشاک، مسکن، لوازم التحریر، لوازم یدکی و تعمیرات خودرو، بیمه‌ها و ... پی در پی در حال افزایش است، به نحوی که یک کارمند، با حقوقش روز به روز قدرت خرید کمتری داشته و مجبور است بخشی از نیازهایش را فدای بخش دیگر کند تا کم نیاورد. با این وضعیت، مردم چه کار کنند؟ چه روشی را در پیش گیرند تا ضربه جسمی و روحی نخورند؟ به جز، چشم‌شان به عملکرد مسئولان و طرح و برنامه آنهاست؟ مسئولان فوری‌ترین وظیفه‌شان این است که درآمدهای کشور را خرج نیازهای اساسی مردم کنند تا آنها روزنه‌های امیدی را جلوی چشمانشان ببینند و نفس راحتی بکشند. نه فقط هزینه‌های بیماران سرطانی، فوق العاده بالاست بلکه حتی هزینه درمان یک بیماری ساده با آزمایش و سونوگرافی و دارو حدود یک میلیون تومان است! واقعاً مسئولان باید برای خروج کشور از این وضعیت فکری کنند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها