آن كه چهره و اندام و زيبائي هاي خود را در معرض تماشا و بهره برداري جنسي عموم مي گذارد، اگر لحظه اي فكر كند كه چه به دست مي آورد و چه از دست ميدهد شايد هرگز حاضر به چنين كاري نباشد.بعضي از نگاه ها ويروس گناه منتشر مي كند.بعضي از چهرهها حشره مزاحم جمع مي كند.
بعضي از چشم ها در پي هوس هاي شيطاني است.بعضي از اظهار علاقه ها، دام فريب و تور شكار است.بعضي از عاشقان سينه چاك،صياداني اند كه هنرمندانه نقش بازي مي كنند و وقتي به كام دل رسيدند طعمه و شكار خود را بي آبرو كرده و رها مي سازند و دنبال شكار بعدي مي روند.
خوشا آنان كه نگهبان مزرعه ي نجابت و پاسدار حريم حيا و عفافند و با پوشش صحيح و كامل و با متانت و وقار خويش، هم محيط را براي خودشان ايمن مي سازند هم وسيله ي به گناه افتادن ديگران نمي شوند. وقتي كسي خود را از نگاه نامحرمان مي پوشاند مثل آن است كه جلوي پنجره اتاقش توري زده تا حشرات مزاحم و موذي وارد نشوند.پس نتيجه مي گيريم حجاب مصونيت مي آورد نه محدوديت.زنان با حجاب هم در قلعه ي حفاظت شده اند نه در زندان!
حجاب، قلعه و دژي است براي نگهباني از«گوهرعفاف».زنان پوشيده و متين، از تمام تعرض ها و وسوسه هاي شيطاني مصونند. حجاب،زينت است،آن را بر خوبي ها و زيبائي هاي خود بيفزائيد آن گاه خواهيد ديد كه عرياني و خودنمائي و هوس انگيزي، براي كسي شخصيت نمي آورد.حفظ شخصيت و رعايت پوشش،يك هنر است و الا ترك حجاب و عفاف از هر كس بر مي آيد،چون هنر نيست!حيف است انسان خود را به يك لبخند و چشمك و وعده بفروشد و به اين راحتي و ارزاني بازيچه شود...زيبايي و جمال،نعمتي خداداد است و عفاف و پاكدامني و پرهيز از گناه هم شكرانه و زكات اين نعمت الهي است.چه بسياري آنان كه اسير«چاه زيبائي»وگرفتار«كمندجمال»خويشند اگر كسي به خاطر زيبائي رخسار و دلفريبي چهره و اندام به گناه افتد يا ديگران را به گناه اندازد حق اين نعمت را ادا نكرده است.حضرت يوسف(ع)زيبا بود،اما عفاف ورزيد و در خلوتكده ي هوس زليخا به ياد خدا بود تا به آن مقام رسيد«ابن سيرين»آن جوان زيبا چهره هم كه به دام هوس يك زن گرفتار شد با تدبير از آن مهلكه گريخت و به خواسته نامشروع آن زن«نه»كفت تا به آن كرامت نائل شد. برخورداري از جمال هرگز مجوز ارتكاب گناه و افتادن به دام و دامن آلودگي و افكندن ديگران به باتلاق فساد نمي شود. خداوند در ميان جوانان و زيبارويان،آن قدر نمونه هاي عفاف و پاك دامني دارد كه به رخ انسان بكشد و راه بهانه را بر معصيتكار ببندد.خيلي از خوبرويان در تاريخ بوده اند كه هم«مال و جمال»داشته اندهم«عفاف و كمال»هرگز مباد كه نعمت براي ما نقمت گردد.عاقل آن است كه انديشه كند پايان را.